השר הממונה מטעמו של ראש הממשלה על רשות השידור, אופיר אקוניס, ויו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ איתן כבל, נועדו בשבוע שעבר וסיכמו על מתווה ההצלה המסתמן לרשות השידור, הכולל הארכת מועד הקמת הרשות החדשה והמשך קיומה של זו הנוכחית המצויה בפירוק עד למהלך השנה הבאה.

לצד זה, כפי שדווח לראשונה ב"גלובס", תהיה מגמה להעביר כמה שיותר עובדים מהרשות הנוכחית לזו שתוקם.

הכוונה היא לדרוש מהאוצר לממן את הרשות הנוכחית עד לפירוקה הסופית, אולם באגף התקציבים באוצר מתנגדים לכך.

פגישה מכרעת

היום (א') זימן ראש הממשלה בנימין נתניהו פגישה מכריעה באשר לעתיד רשות השידור. לפגישה זימן נתניהו את שר האוצר משה כחלון, השר הממונה על רשויות השידור אופיר אקוניס, ניו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל ונציגי אגף התקציבים באוצר.

בפגישה, שתתקיים היום אחר-הצהריים, עלה נושא השידור הציבורי, ובמרכזו פתרון המשבר בו הוא מצוי כעת, בהיעדר גביית אגרה.

לפי שעה, אקוניס מבקש לממש את זכותו כחוק לדחות את מועד סגירתה של רשות השידור המצויה בפירוק בעוד 3 חודשים, כשהמטרה היא לגבש בינתיים תיקון מהותי יותר לחוק תאגיד השידור הציבורי כפי שהוא היום.

אגודות העיתונאים הביעו תמיכה במתווה זה.

אגודת העיתונאים בירושלים הביעה תמיכה בביטול חוק רשות השידור כפי שהוא, ואילו אגודת העיתונאים בתל-אביב שיגרה מכתב מטעם עורכי דינה, יריב רונן ואילן בומבך, ובו היא מציינת חוות-דעת מטעם משרד יגאל ארנון שהוזמנה על-ידי האוצר, עליה דווח בראשונה ב"גלובס", ולפיה ניתן לסגור את רשות השידור, גם לפני מועד פיתחתו של תאגיד השידור הציבורי החדש.

האגודה השוותה את רשות השידור לסוגית משאבי הגז הטבעי. "אלה כאלה הינם קניינה של המדינה ובעלי חשיבות עצומה. גם בעניין קידום השידור הציבורי לא ניתן עוד לשבת על הגדר. זו חובתה של הממשלה, והיא אינה רשאית לשבת באפס מעשה נוכח פני המציאות, או להתפרק מאחריותה", לשון המכתב.

"מכת מוות לשידור הציבורי"

לקראת הפגישה היום, אגודת העיתונאים בירושלים שלחה מכתב לראש הממשלה, ובו נכתב: "בימים האחרונות התוודענו לרוח חדשה, עניינית והגונה מצד הממשלה והכנסת להמשך חשיבותו של שידור ציבורי ראוי... אנו מצדנו, כאיגוד היציג של עיתונאי רשות השידור, נהיה שותפים נאמנים לכל תהליך הבראה שיציב את השידור הציבורי כמוביל סדר יום תקשורתי, באמצעות מיטב העיתונאים ועל בסיס כוח-האדם הקיים המועסק ברשות.

"לצערנו, הקולות הנשמעים מאגף התקציבים באוצר - ולפיהם אין בכוונתם (!) לממן את תוכנית השר הממונה להאריך את תוקפו של החוק ב-3 חודשים, הדרושים בכדי לתת לממשלה והכנסת זמן להכנסת תיקונים חיוניים ולהסדרי חקיקה - הוא מהלך החושף פעם נוספת את כוונתם האמתית של פקידי האוצר, החותרים תחת החלטות הממשלה ומנסים לתת מכת מוות לשידור הציבורי, סגירת הרשות בחודש יולי והעברת ניהולה לכונס הנכסים.

"אנו פונים אליכם בקריאה של הרגע האחרון: הארכת החוק ב-3 חודשים לפחות והקמת צוותי משא-ומתן משותפים להסכמות על הסדרי חקיקה מתחייבים לחוק - הם הפתרון הנכון שיבטיח את השידור הציבורי למשך שנים רבות.

"ללא רפורמה אין זכות קיום לרשות השידור, ואם היא לא תתבצע בשבועות הקרובים, מדובר במכת מוות. אנו לא נשקוט על שמרינו, ואם מישהו מתכוון לסגור את השידור הציבורי - נמנע זאת ממנו בכל אמצעי העומד לרשותנו", לשון המכתב.