גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סקר "גלובס": נייקי - מותג נעלי הספורט האהוב על הילדים

נייקי היא מותג נעלי הספורט האהוב על ילדי ישראל, ומיד אחריו אדידס, כששאר המותגים משתרכים הרחק מאחור - כך לפי סקר הילדים של "גלובס" ומכון שריד, שמגלה כי ל-30% מהילדים יש יותר מ-3 זוגות במקביל

נייקי הוא מותג נעלי הספורט האהוב ביותר על ילדי ישראל - כך לפי סקר הילדים הגדול של "גלובס" ומכון שריד. מיד אחר-כך אדידס, ואחרי שתיהן בפער ניכר המותגים האחרים.

נעלי ספורט הן פריט חובה אצל ילדי ישראל. רק ל-2% אין נעלי ספורט כלל, ואילו ל-98% מהילדים יש לפחות זוג נעליים אחד. ל-30% יש שני זוגות נעלי ספורט, ול-30% נוספים יותר מ-3 זוגות. זאת למרות שמדובר בפריט לא זול, שמחירו נע לרוב סביב 150-300 שקל, ומאחר שהוא בשימוש כל ימות השנה - קצב ההתבלות שלו יחסית מהיר.

סקר הילדים הגדול של "גלובס" בודק בכל פעם נושא אחר שמעיד על הרגלי הצריכה של ילדי ישראל, זאת באמצעות הפאנל האינטרנטי "סמולטוק" של מכון שריד. הדוח הנוכחי בחן שימוש, ידע והיכרות של ילדים בגילאי 8 עד 15 עם נעלי ספורט, באמצעות סקר שבו השתתפו 500 משתתפים בעלי טלפון חכם (טעות דגימה 4.4%).

כדי לגבש תמונה מקיפה ככל האפשר, נבדקו שורת מדדים: מספר זוגות נעלי ספורט שיש לילד; מותג נעלי הספורט שהילדים משתמשים בו; תדירות רכישת נעלי ספורט; מי מקבל את ההחלטה על רכישת נעלי ספורט; מה הם הקריטריונים לבחירת נעלי ספורט; אילו מותגים מועדפים על הילדים; היכן נרכשות הנעליים; ואילו יצרניות נתפסות כאיכותיות ביותר וכאופנתיות ביותר.

נעליים לא חסר

אם פעם זכו ילדים להתחדש בנעליים רק באירועים מיוחדים, לפני תחילת שנת הלימודים או כאשר הנעליים התבלו - בחברת שפע כמו זו של ישראל 2015, תדירות הקנייה של נעלי ספורט לילדים גבוהה מאוד, כאשר 20% מהילדים מקבלים נעלים בכל פעם שהם מבקשים, ורק 2% מהילדים מקבלים נעליים מאחיהם הגדולים. כ-20% מן הילדים מקבלים נעליים חדשות כשנעליהם הישנות מתבלות, ועבור כשני שלישים מהילדים הסיבה לקניית נעליים חדשות היא כשהישנות קטנות עליהם. רק באחוז אחד מדובר במתנת יום הולדת.

ומי מחליט אילו נעליים יקבלו הילדים? כשמדובר בפריט שמצד אחד חייב להיות נוח ומצד שני חייב לעמוד בצו האופנה - ההורים מאפשרים לילדים חופש בחירה: בכמחצית המקרים הבחירה היא החלטה משותפת של ההורים והילדים, וב-41% מהמקרים הילדים הם המחליטים הבלעדיים. רק ב-9% מהמקרים ההורים מחליטים לבד, וייתכן שאפילו רוכשים עבור הילדים מבלי שהילדים מגיעים למדוד.

איפה הם קונים? כאן אין נאמנות. קרוב למחצית מספרים כי הם קונים בכל פעם בחנות אחרת, ורבע רוכשים בחנויות ספורט - מה שמעיד על מודעות גבוהה מאוד בקרב הלקוחות הצעירים והוריהם למחירים, למבצעים ולמגוון.

ומה עם חנויות המותג? כ-18% רוכשים בחנויות אדידס וכ-16% בחנויות נייקי. כ-5% מהקונים עושים זאת באינטרנט - מה שצריך להדליק נורה אדומה אצל המשווקים בארץ, מפני שמדובר בשיעור לא מבוטל שהולך וגדל, שנמאס לו לשלם את המחירים הגבוהים בארץ.

רוצים נוחות ואופנה

אחת השאלות המסקרנות בסקר נוגעת לשיקולים של הילדים בבואם לבחור את הנעליים. אם חשבנו שדמות מפורסמת שנועלת אותן תשכנע אותם לנעול אותן, או שהחברים הם אלה שמשפיעים עליהם יותר מכל - הסקר מגלה מצב שונה לחלוטין. שניים מתוך 3 ילדים דירגו את הנוחות במקום הראשון - כך שגם אם נעל תהיה מאוד יפה, פופולרית ואופנתית - הם לא יקנו אותה.

כ-62% מהילדים בוחרים בנעלי ספורט על סמך העיצוב שלהן, וכמעט שליש מהם מייחסים חשיבות דווקא לנושא מחיר הנעליים. כ-16% בוחרים נעליים לפי המותג, ושיעור יחסית דומה סומך על המלצת המוכר. רק כ-10% יבחרו בנעליים רק בגלל שמסי, רונאלדו או ניימאר נועלים אותן, ו-8% בלבד יקנו מה שיש לחבריהם.

יותר משליש מהילדים בישראל נועלים נעלי ספורט של נייקי, וכל ילד חמישי נועל אדידס - כך לפי הסקר. שאר המותגים זוכים לפופולריות נמוכה יחסית, כאשר 6% נועלים פומה, כ-4% דיאדורה וכ-3% סאקוני.

כ-17% לא ידעו לומר אילו נעלי ספורט הם נועלים, אך כאשר הם נשאלו אילו נעליים אהובות עליהם, שיעורם של ה"לא יודעים" צנח לפחות מ-10%. מי ששוב בולטת מעל כולם בשאלה זו היא נייקי, ששני שלישים מהילדים אוהבים את הדגמים שלה יותר מאשר כל מותג אחר. גם אדידס, שנתנה בקיץ האחרון חסות למשחקי המונדיאל ושיווקה סדרת נעלי כדורגל בהשראתו, זוכה לבולטות עם קרוב ל-30% מהילדים שהגדירו אותה כאהובה עליהם.

זו אולי גם הסיבה שבסעיף האופנתיות אדידס מדורגת ראשונה - אפילו לפני נייקי, עם כ-33%. נייקי אמנם צמודה אליה במקום השני, אך רק עם 31%. בסעיף זה פומה זוכה ל-9% מהמשיבים, שסבורים כי היא האופנתית ביותר, ושיעור דומה של נשאלים לא הצליחו לקבוע עמדה. יתר המותגים משתרכים מאחור.

נייקי נתפסת גם כחברה הכי איכותית בקרב הילדים - ופה יש לציין כי לשאלת האיכות חשיבות רבה, משום שאצל רוב הילדים נמצאות הנעליים בשימוש יומיומי לאורך השנה כולה, חורף וקיץ - כך שפוטנציאל ההתבלות גבוה.

יותר משליש מהילדים סבורים כי הנעליים של נייקי הן האיכותיות ביותר, וכ-30% מייחסים את האיכות הגבוהה ביותר לאדידס. פומה מדורגת שלישית עם כ-9%.

עם זאת, יש לציין כי לאור העובדה שמלכתחילה רוב-רובם של הילדים נועלים נייקי ואדידס, הם מן הסתם יכולים להעיד בעיקר על הנעליים שבהן הם התנסו.

נעלי ספורט


סקר נעלי ספורט

נעלי ספורט

עוד כתבות

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

המיליארדר דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בסכסוך עם האחים גרטנר, בנימוק שאורנשטיין סבור כי גרטלר הוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות שלו עם יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה, מהן עולה חשש ליחסי "תן וקח" בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי־ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן, וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת ת"א לבינלאומיות

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו מגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

טנקים בקריית שמונה / צילום: Reuters, Mostafa Alkharouf

חשד לחדירת כטב"ם בקריית שמונה והסביבה; 3 נפילות בשטחים פתוחים ליד ערב אל-עראמשה

חבר הזרוע המדינית של חמאס ח'ליל אל-חיה קרא להקים מדינה פלסטינית בגבולות 67 • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • אחרי פרסום הסרטון: מחאה בירושלים להחזרת החטופים • עדכונים שוטפים

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

השקל נחלש בחדות מול המטבעות הזרים. אלו הסיבות

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

וול סטריט / צילום: Shutterstock

החוזים העתידיים בוול סטריט יורדים ב-1%; ירידה חדה בצמיחה בארה"ב

החוזים העתידיים בארה"ב יורדים ● מזרחי טפחות: "הנתון היום לא מביא לשינוי בציפיות מהפדרל ריזרב להורדת ריבית" ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל

עו''ד דוד ליבאי / צילום: תמר מצפי

הלך לעולמו שר המשפטים לשעבר דוד ליבאי

ליבאי כיהן כשר המשפטים בכנסת ה-13 בממשלת רבין מטעם מפלגת העבודה ● בתפקידו כשר המשפטים דאג, בין השאר, לחקיקת רפורמה בדיני המעצרים והחיפושים ולחקיקתו של חוק הסנגוריה הציבורית ● היה שותף לחקיקת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד: חופש העיסוק