חברת גינדי השקעות, הנמצאת בשליטתם של מנור גינדי, אורי לוי, אייל פרידמן וכפיר גינדי ערכה היום מסיבת עיתונאים במסגרתה השיקו באופן רשמי את השלב השני של הפרויקט שנבנה על חורבות השוק הסיטונאי בתל אביב. על פי נתוני החברה, מכירת החלק הראשון הושלמה כמעט לחלוטין כאשר מתוך 722 דירות בסך הכל נמכרו מאז שווק הפרויקט לראשונה בשנת 2010 715 דירות בהיקף כספי של כ-1.9 מיליארד שקל. נזכיר שבהקמת החלק הראשון של הפרויקט שותפים יחד גינדי השקעות (25%), משה ויגאל גינדי (25%) וחברת ריבוע כחול נדל"ן (50%). מהחברות נמסר היום עוד כי אכלוס השלב הראשון של הפרויקט צפוי במהלך 2016.

במקביל, הודיעו הגינדים כי השלימו את רכישת הקרקע למגדל מגורים נוסף במתחם, מגדל בגובה 48 קומות שעתיד לכלול 385 דירות וחתמו על עסקה נוספת לרכישת מגדל זהה נוסף, בצמוד אליו, שעתיד להתנשא גם הוא לגובה 48 קומות ולכלול 385 דירות. עלות רכישת הקרקע בלבד של שני המגדלים עומדת על כ-740 מיליון שקל והיא נרכשה מעיריית תל אביב וחברת השוק הסיטונאי. חשוב לציין שאת רכישת המגדלים הללו ביצעו הגינדים במסגרת חברה פרטית שהקימו, מגדלי גינדי, חברה שנמצאת בבעלות מנור גינדי, אורי לוי וכפיר גינדי. עוד דיווחה היום חברת מגדלי גינדי כי חתמה על הסכם מימון לבניית שני המגדלים, הסכם שנחתם מול בנק לאומי (45%) יחד עם מנורה מבטחים ביטוח (35%), כלל חברה לביטוח (13%) והראל חברה לביטוח (7%). הסכם מימון זה כאמור בנוגע לבניית שני המגדלים, על מגרש משותף בשטח 10 דונם, כאשר היקף עלות הפרויקט מוערך בכ-2.5 מיליארד שקל. הקבלן המבצע שבחרה החברה להקמת הפרויקט היא דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל.

במסגרת מסיבת העיתונאים נמסר כי נכון להיום נמכרו במגדל המגורים הראשון, שבנייתו החלה כעת, 264 דירות ובמגדל השני נמכרו עד כה 202 דירות. עוד על פי נתוני החברה, מחיר דירות 4 חדרים בפרויקט יעמוד על בין 3.5 מיליון שקל ל-5.5 מיליון שקל ומחיר דירות 5 חדרים יעמוד על בין 4.5 מיליון שקל ל-7.5 מיליון שקל. אדריכלי הפרויקט הם משרד האדריכלים של אבנר ישר, "ישר אדריכלים" ומשרד ויסקי מור סיוון.

לשאלה אודות היקף תושבי החוץ שרכשו דירות בפרויקט ענו נציגי החברה כי מדובר בכ-15% מסך כל הרוכשים. סוגייה נוספת שעלתה הייתה העבודות הצפויות של הרכבת הקלה בתל אביב, שעשויה להפריע למהלך התנועה באזור בו נבנה הפרויקט. על כך ענו בחברה כי העבודות עשויות להפריע אך לתקופה לא ארוכה ואם ברכבת הקלה יעמדו בלוח הזמנים עד איכלוס המגדל הכל כבר יסתיים. עוד הוסיפו בחברה כי החברה שנבחרה להיות החברה המבצעת, דניה סיבוס, היא גם החברה שתבנה את התחנה הקרובה של הרכבת הקלה בסמוך לפרויקט מה שעשוי להקל את העומס במקום.

חשוב לציין שבצמוד למגרש בו עתידה החברה לבנות את שני המגדלים, יש זכויות לעוד שני מגדלי מגורים זהים נוספים. המגרשים למגדלים אלו טרם שווק על ידי בעלות הקרקע, חברת השוק הסיטונאי ועיריית תל אביב, ונכון להיום מועד המכרז למכירת שארית השטח טרם נקבע.

נציין כי בזמן שהחברה ערכה את מסיבת העיתונאים בתל אביב, הפגינו מחוץ למקום בעלי דירות מפרויקט אחר של החברה - גינדי פארק חדרה. כזכור, מדובר בפרויקט המורכב משני בנייני מגורים ברחוב פרת 3 ו-3א' בחדרה בו קרסה מרפסת בחודש דצמבר 2013. הדיירים, שהגיעו להפגין מחוץ למסיבת העיתונאים שייכים לבניין הסמוך לזה בו קרסה המרפסת והם דורשים מהחברה לבטל את חוזי רכישת הדירות שנחתמו ופיצוי. נציין שבין החברה לבעלי הדירות הליך גישור שעדיין פתוח.

אחד מבעלי החברה, מנור גינדי, התייחס לטענות של המפגינים ואמר: "החברה פעלה בנחישות ובעוצמה יותר מכל חברה אחרת כדי לטפל בצקרה שקרה בחדשה. הבאנו מהנדסים ואת מכון התקנים וחיזקנו את המרפסות בבניין. נכון להיום הבניין בו קרסו המרפסות אוכלס והדיירים מרוצים וקיבלו פיצוי. בעלי הדירות בבניין הסמוך לזה שבו קרסה המרפסת משתמשים באמצעי תעמולה כדי לפגוע בחברה, הם משתמשים בתקשורת כדי לנסות לסחוט אותנו. אנחנו אומרים להם שייכנסו לדירות שהן חזקות או שיתנו לנו למכור אותן".