בנק ישראל הורה בחודש שעבר לברוקרים ולבנקים לא לדבר על רכישות המט"ח שמבצע הבנק המרכזי. ההנחיה החדשה הועברה במייל לגופים השונים.

עד לאותה הנחיה נהגו גורמים בשוק לדבר באופן חופשי על רכישות הדולרים של בנק ישראל כאשר זה התערב בשוק המט"ח. בנק ישראל הוא אמנם לקוח לכל דבר בבואו לרכוש דולרים בשוק וחלה חובת סודיות לקוח, אולם בסופו של דבר מדובר בגוף ממשלתי החייב בשקיפות ציבורית ולא בלקוח פרטי, מה גם שקשה מאוד להסתיר בשוק המט"ח פעילות של גוף גדול כמו בנק ישראל.

בנק ישראל לא נוהג לפרסם בזמן אמת את הפעילות שלו בשוק המט"ח, אלא רק בדוח החודשי על יתרות המט"ח. זאת, בניגוד למשרד האוצר המדווח באותו יום על התערבות שלו בשוק המט"ח (באמצעות פעולות גידור).

גורמים בשוק המט"ח מביעים פליאה על העמימות שמנסה בנק ישראל לשמור בעת התערבותו בשוק המט"ח, שכן לכאורה אמור להיות לבנק המרכזי אינטרס בפרסום ההתערבויות שלו שכן פרסום זה מאותת לשחקנים השונים בשוק על כוונותיו של בנק ישראל ומגביר את השקיפות.

מבנק ישראל נמסר בתגובה: "כללי ההתנהלות בין גופים פיננסיים ללקוחותיהם, גם אם הלקוחות הם גופים גדולים בעצמם או אפילו בנקים מרכזיים, אוסרים על מסירת מידע לצד שלישי אודות הפעילות של הלקוח. בשבועות האחרונים גופים שונים בשוק המט"ח חרגו מכללים אלו, הנהוגים גם בארץ וגם בעולם, ולכן ראה בנק ישראל לנכון להזכיר את הכללים".