במהלך ישיבה שמתקיימת הערב (ג') בין אנשי משרד האוצר לראשי ההסתדרות, מתגבש פתרון בין הצדדים להצלתה של רשות השידור.

ל"גלובס" נודע כי על-פי ההסדר המתגבש, האוצר יזרים כסף להמשך קיומה של רשות השידור ב-3 החודשים הקרובים, ובמקביל כבר בחודש אוקטובר הקרוב תחל פרישה מרצון משמעותית של עובדי רשות השידור.

בשלב זה עדיין לא ברור כמה כסף יוזרם מהאוצר לרשות השידור, אולם ההערכה מדברת על עשרות מיליוני שקלים.

עוד נודע כי עובדי רשות השידור התחייבו לפנות כבר בתקופה הקרובה את קריית השידורים בתל-אביב, הסמוכה למתחם שרונה היוקרתי, על מנת שהאוצר יוכל לממש את מכירת הנדל"ן במקום.

על-פי ההסכם המתגבש, אגרת הטלוויזיה לא תשוב. האוצר ימשיך ויממן את הרשות לפעילותה השוטפת, ויתחייב להעביר את עובדי רשות השידור בתל-אביב למתקן ראוי שישמש אותם ויהיה מקובל עליהם. כמו כן יתחיל משא-ומתן על הסכמי קבע לעבודה בתאגיד השידור הציבורי החדש.

על-פי משה שגב, יו"ר ועד עובדי ההנדסה ברשות השידור, אחד מנציגי העובדים הבולטים, הוחלט גם לא להתחייב על קליטה של עובדי רשות השידור רק ל-25% מבין 750 העובדים בתאגיד החדש, אלא לדבריו תהיה "קליטה מאסיבית יותר".

לדברי שגב, "הגיעו להסכמה שמבטיחה את המשך השידורים ברשות השידור, ואני מקווה מאוד שנגיע להסדר שייתן פתרון לעובדים המצוינים ברשות השידור - תוך כדי שמירה על זכויותיהם ושירות ראוי לצופה הישראלי".

סגנית הכנ"ר: הרשות זקוקה להזרמת כספים מיידית

מוקדם יותר היום שלחה סגנית הכנ"ר למנכ"לי משרד האוצר והתקשורת, היא כותבת כי "רשות השידור פועלת במצב של גירעון תפעולי, והיא זקוקה להזרמה מיידית של כספים כדי לעמוד בהתחייבויותיה, לרבות כלפי עובדיה וספקיה... הימנעות משרד האוצר להעמיד את הכספים הדרושים להמשך הפעלתה של רשות השידור מעמידה את המפרק בפני מציאות בלתי אפשרית".

על-פי מכתבה של עו"ד סיגל יעקובי, הגירעון המצטבר של רשות השידור נכון לסוף חודש יוני 2015 עומד על סך של כ-76.5 מיליון שקל, כולל תשלומים שעוכבו או שיש לשלמם עד סוף יולי. סכום זה אינו כולל את העלויות הכרוכות בהפקות מקור, שהזמנתן הוקפאה.

בנוסף, נכתב, "מתבקשת הזרמה של 112 מיליון שקל נוספים לכיסוי החסר התזרימי הצפוי במימון הוצאות ההפעלה של רשות השידור עד 30 בספטמבר 2015. יודגש כי סכום זה אינו כולל את תשלום משכורות העובדים ואת התשלומים לספקים שעתידים להתבצע במהלך חודש אוקטובר 2015 בגין חודש ספטמבר".

עו"ד יעקובי מדגישה כי הכנ"ר, המשמש כמפרק רשות השידור, פנה שוב ושוב לאוצר והעביר את כל המסמכים הנדרשים.

אתמול (ב') אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת הארכה של 3 חודשים לפירוק של רשות השידור, אולם לא הסדירה את אופן מימון הרשות בתקופה זו.

"מוטלת על המדינה החובה להשלים לרשות השידור את החסרים בקופתה", לשון המכתב של עו"ד יעקובי. "חוששני כי עמדתכם, עליה הצהרתם בוועדת הכלכלה, ולפיה חובה זו לא קמה כל עוד לא נגבתה אגרה, אינה יכולה להתקיים, זאת לנוכח החלטתו המפורשת של הדרג המניסטריאלי שלא לפעול לגביית האגרה מן הציבור. יתרה מכך, עמדה זו כאמור מרוקנת מכל תוכן מעשי את ההחלטה לדחות את יום התחילה ב-3 חודשים נוספים".

משה שגב, יו"ר ועד עובדי ההנדסה ברשות השידור, מסר בתגובה כי "בפנייתו של הכנ"ר בעצם ישנה ההוכחה לטענה שהעליתי בפני ועדת הכלכלה, לפיה משרד האוצר, על פקידיו, רוצה להביא לקריסה של רשות השידור ולהפסקת הפעילות באופן מיידי, ובכך ולהביא את העובדים לויתורים מרחיקי לכת, משל היה מכוון לרקתם אקדח, ובתנאים הללו לקיים כביכול משא-ומתן על הסדר חדש מול העובדים.

"אולם בעצם כל תכליתו של המהלך הוא שהעובדים ישמשו גשר לתאגיד בשידורי הציבורי החדש, ולכשייפתח התאגיד החדש, יזרקו את כל העובדים. האם לכך התכוון שר האוצר משה כחלון, כשאמר שהוא מתכוון להיות שר אוצר חברתי? התשובות והפתרון מונח לפתחו של אדם אחד, ושמו משה כחלון.

"חשוב לציין כי העובדים בשנה האחרונה הוכיחו מיומנות ומקצועיות כלפי מקום עבודתם, וההנהלה הנוכחית יכולה להעיד על כך. אני אאבק על כך שמרבית העובדים בתאגיד החדש יהיו עובדי רשות השידור, ואם לא יהיה כך - אנחנו לא נשתף פעולה עם ניסיון להונות ציבור גדול של אנשים".