גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

יותר ממחצית בני-הנוער מעדיפים את אינסטגרם על פייסבוק

סקר שנערך בחודשים האחרונים מצייר קווים לדמותו של המשתמש המקומי באפליקציית שיתוף התמונות הפופולרית אינסטגרם ■ בינתיים, לא בטוח שהמותגים הישראליים יודעים ליהנות מהמובילות של הפלטפורמה

בישראל רשומים 2.7 מיליון משתמשים לאפליקציית שיתוף התמונות הפופולרית אינסטגרם - עלייה של כ-185% לעומת כמיליון המשתמשים הישראלים שהיו רשומים לשירות בתחילת 2013.

כך עולה מסקר מקיף, שנערך על-ידי מכון המחקר Zeta Tools עבור החברה לשיווק וקידום באינסטגרם, אינסטה ישראל, ומחלקות האסטרטגיה והדיגיטל של משרד יחסי הציבור שלום תל-אביב. הסקר נערך בחודשים אפריל-מאי 2015, באמצעות מדגם מייצג של 566 משתמשי אינסטגרם בישראל בגילאי 12 ומעלה.

הנתונים מצביעים על כך ששליש מאוכלוסיית ישראל משתמשים באינסטגרם, לעומת 87% לפייסבוק מצד אחד ו-13% לטוויטר מצד שני. הגיל הממוצע של האינסטגרמר הישראלי הוא 29, ו-55% מבני 12-17 רואים באינסטגרם את הרשת החברתית המועדפת עליהם, לעומת 39% שבחרו בפייסבוק.

מהנתונים עולה כי 23% מבני 12-17 ו-35% מבני 25-34 רשומים באינסטגרם. שיעור כמעט דומה (30%) מבני 18-24 משתמש באינסטגרם, ובגילאים המבוגרים יותר - רק 9% מבני 55 ומעלה משתמשים בשירות.

בחלוקה גיאוגרפית, 44% ממשתמשי אינסטגרם מגיעים מאזור המרכז, 22% מהצפון, 16% מהדרום, 11% מהשרון, והשאר (7%) מיתר חלקי הארץ.

המספרים של אינסטגרם

ומה באשר לחלוקה מגדרית? 57% מהמשתמשים באינסטגרם הם נשים, לעומת 43% גברים. 21% מהנשים בישראל מעדיפות את אינסטגרם על פני פייסבוק (78%) כרשת החברתית העיקרית, לעומת רק 11% מהגברים (פייסבוק עם 83%).

ואם כבר הבדלים מגדריים, הסקר מראה כי נשים הרבה יותר פעילות מהגברים באינסטגרם. 72% מהמשתמשות מעלות תמונות, לעומת 64% מהגברים; 94% מהמשתמשות עושות לייק, לעומת 90% מהגברים; ו-52% מהמשתמשות מגיבות לתמונות, לעומת 38% מהגברים.

בהסתכלות רחבה יותר, נראה כי 92% מהמשתמשים מסמנים לייקים על תמונות של אחרים, 68% מעלים תמונות, ו-45% מגיבים לתמונות של אחרים.

העלאת התמונות היא סוגייה של ממש - 10% מהמשתמשים מעלים לפחות תמונה אחת ביום - הפעילים ביותר הם בני 12-17 ובני 35-54 עם 12% מכל קבוצת גיל. 25% מהמשתמשים מעלים לפחות סרטון וידיאו אחד ביום, וגם כאן הפעילים ביותר הם בני 12-17 ובני 35-54 עם 30% מכל קבוצת גיל.

אם נישאר בגזרת הצעירים, הסקר מלמד כי ל-40% מבני-הנוער יש למעלה מ-200 עוקבים, לעומת 23% מכלל אוכלוסיית המשתמשים. ל-36% מהמשתמשים יש עד 50 עוקבים.

עוד עולה כי רק 33% מהמשתמשים מנהלים חשבון פרטי, ובאופן מפתיע - ככל שהגיל עולה, יש פחות חשבונות פרטיים.

ארבעת הנושאים המעניינים ביותר את משתמשי האינסטגרם הם תמונות של חברים (82%), נוף ותיירות (40%), השראה (38%) וסלבס (33%).

אם כבר סלבס, בקרב צעירים בני 18-24 יש העדפה ברורה לתוכן של מפורסמים - כ-71% מבני קבוצת גיל זו עוקבת אחרי סלבס באינסטגרם. התופעה ניכרת היטב גם בקרב 63% מבני 12-17, ובאופן טבעי נחלשת ככל שהגיל עולה, עם 43% מבני 25-34 ו-41% מבני 35-54.

"קריאה למנהלי המותגים"

אלדד סהר מחברת אינסטה ישראל מציין כי "בני העשרה מתנהגים, מתייגים ועוקבים באופן שונה מהותית מהקהל הבוגר, וקהלים שונים כגון חובבי אוכל, אופנה ונשים תופסים את אינסטגרם באופן שונה מחבריהם.

"לאור הכנסת האפשרות לקדם בכסף פוסטים ממומנים, אנחנו ממליצים למותגים, היום יותר מתמיד, להתמקצע בפלטפורמה הזו, ללמוד מה עובד, איפה לתפוס את הקהלים, מה הם אוהבים ולמה הם מצפים מהמותגים שהם עוקבים אחריהם באינסטגרם".

לדברי אייל גולדמן, מנהל מחלקת הדיגיטל במשרד שלום תל-אביב, "אינסטגרם ממשיכה לגדול עוד ועוד, והבשורה על שילוב כלי פרסום בפלטפורמה צפויה לשנות את כללי המשחק. מדובר באות קריאה למנהלי המותגים שעדיין נעדרים מהפלטפורמה, להיכנס פנימה ולבנות לעצמם נוכחות קבועה.

"עם זאת, שימוש במנוע הפרסום, ללא ערוץ תקשורת ישיר ודיאלוג מתמשך, עלול לפספס את המטרה ואף לפגוע בנאמנות למותג".

החמישייה הפותחת

אינטראקציה עם מותגים

אף שאינסטגרם נחשבת לאחת הפלטפורמות הדיגיטליות המובילות כיום, נראה כי לא כל המותגים מבינים זאת. בדיקה שנערכה על-ידי חברת השיווק Yes Lifecycle Marketing במארס השנה, ובחנה 2,000 מותגים בינלאומיים מובילים, מצאה כי רק רבע מהם מפעילים חשבונות אינסטגרם - לעומת 82% בטוויטר, 80% בפייסבוק ו-60% ביו-טיוב.

"עם למעלה מ-300 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש ו-70 מיליון תמונות וסרטונים שמשותפים מדי יום, מותגים מפספסים הזדמנות אדירה לייצר שיח עם הלקוחות שלהם, בכך שהם לא לוקחים את אינסטגרם בחשבון באסטרטגיה הדיגיטלית שלהם", הסביר אז מייקל פישר, נשיא חברת Yes Lifecycle Marketing.

ואכן, מנתוני הסקר של Zeta Tools על אופיו של האינסטגרמר הישראלי ניתן ללמוד כי הגולשים מעוניינים בקשר עם המותגים, כך שזהו ניצחון לשני הצדדים.

מהסקר עולה כי 58% מכלל משתמשי האינסטגרם בארץ עוקבים אחרי מותגים - חלק גדול מהם (37%) עוקבים אחר 1-5 מותגים. 3 הסיבות העיקריות למעקב אחר מותגים הן אהבה למותג (59%), חיפוש אחר תוכן מעניין (43%) ורצון לגלות דברים חדשים (41%).

הפעילות של מותגים באינסטגרם לא נופלת על אוזניים ערלות, והרצון שלהם להניע בסופו של דבר לפעולה מחוץ לרשת החברתית, אכן עובד. כך, מהמחקר עולה כי 46% מהמשתמשים ציינו כי נוכחות של מותג באינסטגרם מגדילה במידה רבה או רבה מאוד את כוונותיהם לרכוש מוצרים של המותג. עם זאת, הצעירים לא פראיירים - ההשפעה על כוונות הרכישה הולכת ופוחתת עם הגיל.

מבחינה מגדרית, ההשפעה עובדת יותר על נשים (47%) לעומת גברים (42%). מי שכן מראים נכונות גדולה יותר לרכוש הם המשתמשים שעוקבים בפועל אחרי מותגים, כאשר 61% מהם טענו כי הנוכחות מגדילה את סיכויי הרכישה.

לדברי נעמה שלו, מנהלת אסטרטגיה בשלום תל-אביב, "כמעט כל קבוצות הגיל עוקבות אחר מותגים, אך ההשפעה של נוכחות מותג באינסטגרם על כוונות הרכישה של אותו מותג ניכרת הרבה יותר בקרב צעירים לעומת הדור המבוגר. מצד שני, מצאנו שדווקא הקהל המבוגר יותר מהווה פוטנציאל למהלכים אינטראקטיביים ומוכן לשתף פעולה עם מותגים. הנתונים הללו בהחלט יכולים לכוון את המותגים למהלכים ממוקדים בקרב הקהלים שלהם".

עוד כתבות

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה ירדה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?