גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חשד: רופאה "שילמה" שכ"ד ע"י הזרקת בוטוקס לבעלי הנכס

רשות המסים ערכה פשיטות-פתע על בתיהם ועסקיהם של רופאים בתחום הפלסטיקה והזרקת הבוטוקוס, במסגרתן התגלו העלמות מס בהיקף של מיליוני שקלים ■ מדריך ומחשבון - מס על שכר דירה

זריקה בוטוקס / צלם: thinkstock
זריקה בוטוקס / צלם: thinkstock

רופאה מאזור הצפון שהודתה בעבירות מס ונהגה "לשלם" שכר דירה באמצעות הזרקות בוטוקס לבעלי הנכס; רופאת משפחה מאזור פתח-תקווה נתפסה עם ציוד הזרקת בוטוקס בשווי מאות אלפי שקלים וטענה כי הזריקה את כולו לעצמה; ורופאה שניכתה הוצאות משפטיות בהיקף של כחצי מיליון שקל עבור מכירת דירתה בקיסריה - הרופאות הללו ורופאים אחרים נתפסו על-ידי רשות המסים במסגרת פשיטות-פתע שביצעו פקידי מע"מ על בתיהם ועסקיהם של רופאים בתחום הפלסטיקה והזרקת הבוטוקוס, במסגרתן התגלו העלמות מס בהיקף של מיליוני שקלים.

משרדי מע"מ בכל רחבי הארץ ניהלו בשבוע האחרון מבצע ביקורות רחב-היקף בקרב למעלה מ-250 רופאים פרטיים, תוך התמקדות ברופאים המתמחים בהזרקות בוטוקס.

על-פי הממצאים הראשוניים של המבצע, התגלו ליקויים חמורים אצל 36% מהעוסקים שבוקרו, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. לעסקים אלה יוצאו בהמשך שומות מס בהתאם להעלמות המס של כל עוסק.

הפעילות, שנערכה לאחר איסוף מידע מודיעיני וכללה הוצאת צווי חיפוש בעסקים ובבתים של חלק מהעוסקים, בוצעה בשיתוף יחידות החקירות של רשות המסים, משטרת ישראל ומשרד הבריאות.

ממצאי הפשיטות העלו כי מדובר בשוק פרוץ ומועד לפורענות מס. בחלק גדול מהמקרים נמצא כי הרופאים דיווחו לרשות המסים על הכנסות הנמוכות משמעותית מהכנסותיהם בפועל, וכי לא הוציאו חשבוניות עבור שירותים שנתנו.

כך, כאמור, במהלך חקירתה של רופאה מאזור הצפון שהודתה בעבירות אלה, התברר גם כי נהגה "לשלם" עבור שכירת קליניקה באמצעות מתן הזרקות בוטוקס לבעלי הנכס.

במקרה אחר מצאו עובדי מע"מ מסמכים בביתה של רופאת משפחה מאזור פתח-תקווה, המעידים על רכישת בוטוקס וחומצות הילרוניות המשמשות בהליכים קוסמטיים בשווי של מאות אלפי שקלים ובכמות המספיקה לביצוע מאות הליכים, כאשר הרופאה טענה כי הזריקה אותם כולם לעצמה.

עוד "נתפס" רופא שיניים, שהינו בעלים של קליניקה המעסיקה כ-10 עובדים ביישוב באזור ירושלים, אשר הודה במהלך החקירה כי העלים קניות בסך של כמיליון שקל של שתלים וחומרים דנטליים, וכן לא דווח על עסקאות. בתיק התגלו ממצאים ראשוניים בסך של 3.3 מיליון שקל, ספריו נפסלו, ונפתח נגדו הליך פלילי.

תופעה חמורה שנתגלתה אצל רופאים בכל האזורים היא ניכוי הוצאות אישיות והצגתן כאילו היו הוצאות של העסק המותרות בניכוי, בהיקפים של מיליוני שקלים על חשבון משלם המסים.

כך, רופאה מאזור המרכז ניכתה הוצאות משפטיות בהיקף של כחצי מיליון שקל עבור מכירת דירתה בקיסריה; רופא שיניים מאזור חיפה קיזז באופן שוטף הוצאות פרטיות כגון רכישת מוצרי מזון בסופרמרקט למשפחתו, אכילה במסעדות ובתי-קפה ואף את חשבון הטלוויזיה בכבלים; ואילו רופא פנימאי מאזור טבריה הסביר כי "נאלץ" להשמיט למעלה מחצי מיליון שקל מהכנסותיו על מנת לממן את הליך הגירושים שלו.

בנוסף לרופאים, המבצע התמקד גם בספקים לענף. באחד מהמקרים נעצר ושוחרר בערבות אחד מהספקים הגדולים בארץ של ציוד רפואי בתחום האסתטיקה - גבריאל חנני מראשון-לציון, בחשד שהבריח ארצה ציוד רפואי קוסמטי במטרה לחמוק מתשלום מס.

במקרה נוסף, עובדי משרד מע"מ עכו, בשיתוף חוקרי מכס ומע"מ חיפה ומשרד הבריאות, פשטו על מפעל יצרני העוסק בתחום היצוא של חומצות הילרוניות מצוידים בצווי חיפוש, בעקבות מידע מוקדם. במהלך חיפוש שנערך במפעל התגלו חומרים ומסמכים רבים, מתוכם עלה כי קיים פער של מיליוני שקלים בין העסקאות המדווחות בשיעור אפס לבין היצוא בפועל של המפעל, דבר המעלה חשד כבד כי החברה מכרה מוצרים רבים בארץ, אך דיווחה עליהם כיצוא לחו"ל על מנת להימנע מתשלום מע"מ.

כחלק מהמבצע נערכה על-ידי כל משרדי מע"מ והיחידה הארצית לאכיפת הגבייה ברשות המסים גם פעילות כלל-ארצית לגביית חובות (לא בענף הרפואה), במהלכה נגבו מחייבי מס קרוב ל-100 מיליון שקל, ועוקלו 71 רכבים של חייבים שלא הסדירו חובם.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים להגברת פעילות האכיפה ולשיפור כושר ההרתעה, בין היתר על-ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

"הפחדה פלילית"

בקרב המייצגים ומומחי המס סבורים כי מדובר במבצע שהיה צריך להתנהל במישור השומות האזרחיות ולא לעבור לפן הפלילי.

עו"ד אורי גולדמן ממשרד גולדמן, המלווה עשרות מנתחים פלסטיים ורופאים בהליכי שומה, מבקר את המבצע ואומר: "לעתים ישנן מחלוקות אזרחיות עם רשות המסים לגבי הוצאות שונות שהעוסקים במקצועות אלה מעמידים ודורשים. ברור לחלוטין שיש להשאיר את המחלוקות הללו ברמה האזרחית.

עו"ד אלי סרור, המייצג את היצואנים ואת היצרנים, מסר בתגובה: "לצערי, מדובר בעוד צעד מיותר מבית היוצר של רשות המסים, וחבל שכך נעשה. יש לפתור את המחלוקות באופן יעיל ולא ליצור 'הפחדה' פלילית, אשר הנזק עמה רב בעשרות מונים על התועלת.

"ראשית מדובר בחשד מופרך מעיקרו, שהרי למרות כל החקירה הגלויה והסמויה לא נמצא כי המוצרים נמכרו בארץ, ולכן אין כל בעיה. נהפוך הוא - נראה שהם דיווחו לרשות המיסים יותר הכנסות ממה שהם הרוויחו.

"לצד זאת אציין כי משהתברר לי שרשות המסים תפסה את המחשב של החברה והחזיקה אותו בניגוד לדין ובניגוד להחלטה שיפוטית (מותר היה להם להחזיק או לתפוס מחשב של העסק מקסימום ל 48 שעות), ייאמר לזכותם של החוקרים כי מיד כשהבינו שעורך הדין המייצג של היצואן יודע שהם מחזקים שלא כדין במחשב, הם החזירו אותו לאלתר".

עוד כתבות

כוחות איחוד והצלה בזירת תאונה. ''לרענן את מערך הבטיחות בתאגידים'' / צילום: חילוץ והצלה

כך תשפיע הרפורמה בתקנות הבנייה על האחריות לתאונות בענף

הרפורמה מבקשת לשנות את מדרג בעלי התפקידים באתרי הבנייה, כך שתוטל לראשונה אחריות ישירה בדין לבטיחות באתרים על שורת בעלי תפקידים נוספים

מנת כתף טלה של נסרין מנאסרה / צילום: נסרין מנאסרה

בחצר בית בכפר ערבי בגליל מצאנו את ארוחת הצהריים המושלמת

כנסייה צבעונית במיוחד, מסעדה שמגישה עוף לוהט מהטאבון וקובה נייה שהיא מעדן, סדנה לקליעת שרפרפים ומיזם נשי שלא יאפשר לכם לעזוב בידיים ריקות ● ביקור בכפר ריינה

הביטלס / צילום: ap

על אחיזה קטנה נוספת באגדת הביטלס, באיחור של 50 שנה


הסרט Let It Be, שצולם בזמן ההקלטות האחרונות והדרמטיות של הביטלס כלהקה, עלה לאחרונה בדיסני פלוס ● הסרט צולם כבר בשנות ה-70 אך כעת הוא חוזר למסך באיכות צפייה וסאונד נדירות

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: חולצו גופותיהם של שני לוק, יצחק גלרנטר ועמית בוסקילה

הגופות חולצו במבצע מיוחד של צה"ל ושב"כ ברצועת עזה ● סמל בן אבישי, מנהריה, מפלוגת התקשוב של חטיבת הצנחנים, נפל בקרב בצפון רצועת עזה ● צה"ל מאשר - חוסל בכיר בארגון טרור בלבנון שעבד עם חמאס ● לוחם צה"ל נפצע קשה בהיתקלות עם מחבלים בצפון הרצועה ● בית הנבחרים של ארה"ב אישר חוק שימנע עצירת משלוחי נשק לישראל ● עדכונים בולטים

אונייה של צים / צילום: Shutterstock

צים מייקרת את הובלת המכולות מהמזרח לישראל

חברת הספנות הודיעה על התייקרות עלויות הובלת המכולות שלה מהמזרח הרחוק לישראל החל מה-25 במאי ● עם היטלים ומסים מחיר מכולות מגיע לכ־4,260 דולר עבור מכולת 20 רגל

אתר בנייה. ''יותר מ־90% מכוח האדם במקצועות 'הרטובים' היו בידי עובדים פלסטינים'' / צילום: Shutterstock

חומרים תוצרת הארץ ושימוש בטכנולוגיה: איך להוציא את ענף הבנייה לעצמאות

אירועי מלחמת "חרבות ברזל" הבהירו היטב עד כמה היה ענף הבנייה תלוי שנים בגורמים לא יציבים ● האתגר העצום שאיתו הוא מתמודד עשוי לסייע בשינוי החשיבה: "המדינה צריכה להיות עצמאית גם בבנייה"

דיון בבג''ץ על גיוס תלמידי ישיבות, פברואר 2024 / צילום: דוברות הרשות השופטת

הממשלה לבג"ץ: נשלים את חקיקת חוק הגיוס עד סוף יולי

הממשלה הודיעה לבג"ץ כי חקיקת חוק הגיוס תושלם עד לסוף מושב הקיץ של הכנסת, כלומר עד לסוף יולי ● לפי תגובת הממשלה לבג"ץ, אחרי ה-7 באוקטובר נוצרה שעת כושר ייחודית לקידום הסדרים שקודם לא היה להם סיכוי 

טנק ישראלי בצד העזתי של מעבר רפיח / צילום: דובר צה''ל

הנפת דגל ישראל על אדמת רפיח סימנה נקודת שבר ביחסים עם מצרים

היחסים בין ישראל לשותפה הביטחונית מצרים הגיעו לשפל תקדימי עם ההשתלטות על מעבר רפיח, צעד שבעיניים מצריות נתפס ככיבוש ● הנשיא אל־סיסי מנסה למצב את עצמו כמבוגר האחראי באזור, אך יש מחירים שהוא לא יכול לשלם

עדן גולן בחצי גמר האירוויזיון / צילום: Associated Press, Martin Meissner

אז רוב העולם נגדנו או בעדנו? מסקנות מהמקום החמישי של עדן גולן

האירוויזיון מלמד אותנו פרק חשוב על חוכמת ההמונים מול חוכמת המומחים, ולפיו הקולקטיב יודע יותר טוב ● גם בסוגיית דירוג האשראי של ישראל, האנשים בשטח מיטיבים לתמחר את הסיכונים ● ומה לישעיהו ליבוביץ ולכל זה

שגריר ארה''ב בישראל, ג'ייקוב לו, בכנס הפוטנציאל של החברה הערבית / צילום: כדיה לוי

שגריר ארה"ב בישראל מדבר על הפוטנציאל של החברה הערבית והסיכוי לעסקה עם סעודיה

"שילוב החברה הערבית הוא לא רק הדבר הנכון לעשות, אלא גם הדבר החכם לעשות", אמר שגריר ארה"ב בישראל, ג'ייקוב לו, בכנס הפוטנציאל של החברה הערבית של גלובס ● לו התייחס לנורמליזציה הפוטנציאלית עם סעודיה: "עד שלא תהיה רגיעה במלחמה יהיה קשה להוביל את זה לקו הסיום" ● ולגבי המצב בין ישראל וארה"ב, אמר: "מה שקרה בשבועיים האחרונים לא שינה מהותית את היחסים"

פיז'ו 408 / צילום: יח''צ

פיז'ו מציגה: קרוס-אובר גדול עם מנוע קטן ומפתיע

למרות הנדסת האנוש החריגה, פיז'ו 508 תעניק תמורה מכובדת למי שמחפש קרוס-אובר מרווח, איכותי, ייצוגי ולא שגרתי

עו''ד ד''ר גיל-עד נועם במהלך הדיון / צילום: Reuters, Yves Herman

ישראל לבית הדין בהאג: משמעות עצירת המלחמה - 132 חטופים ירקבו במנהרות חמאס

אחרי שבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג קיים דיון בבקשה שהגישה דרום אפריקה להוציא צווים להפסקת המלחמה, המשלחת הישראלית השיבה על טענותיה ● המשנה ליועמ"שית למשפט בינלאומי, עו"ד ד"ר גיל-עד נועם, העומד בראש המשלחת: "לקרוא למשהו 'רצח עם' שוב ושוב, לא הופך את זה לרצח עם" ● במהלך הדיון נקראו קריאות ביניים והדיון הופסק למספר שניות

המחירים משתוללים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה בשליטה? בינתיים המחירים משתוללים

בעולם הסטרילי של הפרסומות מתחילים להכיל ● קבוצות השוליים מדברות על ממלכת יהודה וישראל ועל בגידה מבפנים ● והאינפלציה עוד לא מסונכרנת עם המצב בשטח ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק 

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סמוטריץ' מקשיח עמדות מול ארדואן בשעה שבמכס הישראלי מעודדים יבוא מטורקיה דרך מסלולים עוקפים

שר האוצר סמוטריץ' הודיע על הטלת מכס של 100% על ייבוא מוצרים וסחורות מטורקיה, זאת לאחר שנשיא טורקיה הורה על עצירת הייצוא הטורקי לישראל ● בינתיים, לגלובס נודע כי במקביל במכס הישראלי פועלים להקלה על יבוא מטורקיה דרך מדינות צד שלישי

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

סמוטריץ' רוצה להחריב את קשרי הסחר עם טורקיה, אך עלול לדרוס הסכם עם האיחוד האירופי

סמוטריץ' הודיע על כוונתו להחיל מכס של 100% ממחירו של כל מוצר המיובא מטורקיה, בנוסף למכסים הקיימים ● המשמעות של המהלך: דריסה של הסכם PAN-EURO-MED CUMULATION שבו חברות ישראל וטורקיה, אבל גם האיחוד האירופי ומדינות נוספות

נשיא מצרים א סיסי וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו / צילומים: AP, Shutterstock, מארק ישראל סלם (ג'רוזלם פוסט)

קהיר מאיימת על ירושלים, בזמן שהיא זקוקה לגז הישראלי יותר מאי פעם

בעקבות תמרון צה"ל במרחב רפיח בוחנים המצרים מחדש את היחסים עם ישראל, אלא שנראה שבפן האנרגטי, האפשרויות של מצרים מוגבלות ● ישראל אמנם צריכה את צינורות ההולכה המצריים, אבל גם השכנה ממערב זקוקה לנו, נוכח צפי למחסור חמור בגז בקיץ

בעסקה מורכבת נדרש המתווך להראות הישגים כדי להיות ראוי לעמלת תיווך / אילוסטרציה: Shutterstock

בעסקה מורכבת נדרש המתווך להראות הישגים כדי להיות ראוי לעמלת תיווך

האם יש לשלם דמי תיווך אף שפעולות התיווך הופסקו ביוזמת המוכרים ולאחר זמן התנהל מו"מ ישיר בין המוכרים לקונים?

צילומים: מרים אלסטר/פלאש90, חיים צח/לע''מ, AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

החנינות פורחות בימי המלחמה: "ימים קשים מצדיקים את הפעלתן"

מתנדבי זק"א שפינו גופות, מילואימניקים שלחמו ברצועה ומי שאיבדו קרובים בנובה הם חלק משורה של אנשים שקיבלו חנינה מאז ה־7.10 ● מה זה אומר על הרעיון הבסיסי של שלטון חוק, ומה הסיכוי שהאנשים שחננו יחזרו לסורם?

טנקי Leopard 2 במפעל נשק גרמני. ''מוכנות מיידית'' / צילום: Associated Press, FABIAN BIMMER

ספינות קרב, טילים ונשק לייזר: מי המדינה שמובילה במרוץ החימוש העולמי?

המציאות הגלובלית החדשה שמה קץ לעשורים של שלום - ושלחה מדינות רבות למסע התחמשות ● באירופה מתארגנים לעימות כולל עם רוסיה, איראן מתקדמת לגרעין, ואפילו אוסטרליה הכריזה על חיזוק המערך הצבאי ● בשנה החולפת ההוצאה העולמית על ביטחון רשמה את הזינוק החד ביותר זה 15 שנה ● גלובס מציג את המהלכים הגדולים בדרך למלחמה הבאה

ד''ר קלאוס בוגסו / צילום: מהאלבום הפרטי

המדען שהמציא את הציפרלקס מודה: "היה רגע שבו התרופה נגד דיכאון כמעט נגנזה"

ד"ר קלאוס בוגסו, כימאי רפואי שנחשב "בעל ידי הזהב" בפיתוח תרופות נוגדות דיכאון, הוא בין האחראים הבולטים למהפכה בטיפול במחלה שלוותה בבושה ובסטיגמות ● רק במלחמה הנוכחית זינק מספר המטופלים בתרופות נוגדות דיכאון ב־10%־20% ● בראיון לגלובס, הוא מספר למה לקח כל כך הרבה זמן להוציא את התרופה לשוק ומדוע קשה לפתח מוצר שיעזור לכולם