שר הכלכלה אריה דרעי הנחה את הממונה על הרשות להגנת הצרכן, עו"ד תמר פינקוס, להפעיל את כל כלי הענישה והאכיפה נגד אינסטלטור שצולם בתוכנית "יצאת צדיק" וביצע עבודה בבית לקוח קשיש, וכן הנחה אותה לטפל בדחיפות בתופעת ניצול הקשישים בתחום הצרכנות.

דרעי ביקש מעו"ד פינקוס להכין תוך 30 יום תוכנית סדורה ובעלת קריטריונים ברורים לטיפול בתופעה חמורה זו, הן מצד האכיפה והענישה והן מצד החינוך וההסברה.

דרעי מתכוון לאירוע שצולם במצלמה נסתרת בתוכנית "יצאת צדיק" עם חיים הכט בערוץ 2 (קשת) ביום שני האחרון. אינסטלטור הוזמן לבית לקוח קשיש, כשהתקלה הייתה נזילה עקב גומייה קרועה בלבד בסיפון מתחת לברז בכיור במטבח. עלות הטיפול בתקלה זו הייתה אמור להיות שקל אחד עבור גומייה חדשה ועוד 150-200 שקל עבור העבודה.

ואולם, האינסטלטור - כפי שטוען במכתבו גם השר דרעי - "ניצל לרעה את תחום עיסוקו ודרש מחיר מופקע מהקשיש עבור פעולה בסיסית".

האינסטלטור טען כי הצינור סתום לגמרי, וכי יש לבצע שאיבה, שחרור סתימה וכדומה. העבודה הזו ארכה שעה, ובסיומה הוא דרש מהקשיש 8,300 שקל, זאת לאחר "הנחה משמעותית" של 12% מהמחיר המקורי שנקב.

התגובות למקרה לא אחרו להגיע - זעם ברשתות החברתיות ובאמצעי המדיה ודרישות לעשות צדק ולהעניש את הנוכלים ביד קשה. ומסתבר, כפי שטען חיים הכט, שחוקרי מס הכנסה של מחוז תל-אביב התחקו אחרי הנוכלים ולפני כחודש עצרו אותם. החשודים הובאו בפני שופט, מעצרם הוארך, והם יצטרכו לענות על כל השאלות הקשות בפני בית המשפט.