גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קיץ קלאסי: איפה מופיעים הקיץ המנצחים והסולנים הגדולים?

חודשי הקיץ הם התקופה שבה מתקיימים הפסטיבלים החשובים של המוזיקה הקלאסית באירופה ■ איזה פסטיבל שובר את השוק מבחינת המחיר? ואיפה אפשר יהיה לשמוע את גוסטאבו דודאמל מנצח על "לה בוהם"?

אוסטריה: פסטיבל זלצבורג

הסלבריטאים של עולם המוזיקה

פסטיבל זלצבורג הוא אחד משני הפסטיבלים היוקרתיים ביותר למוזיקה קלאסית, במיוחד בכל הנוגע למוזיקה סימפונית. בפסטיבל מופיעות בקביעות התזמורות הטובות בעולם, ובמקביל מתקיימים בו מופעי אופרה בבימוי מלא, קונצרטים קאמריים, קונצרטים קוליים ועוד. מופעי הפסטיבל מתקיימים בחמישה אתרים שונים, כך שלעיתים נדרשת בחירה קשה בין מופעים מעולים שמתקיימים במקביל. יתרון נוסף הוא במיקום: הפסטיבל נערך בזלצבורג, עירו של מוצרט, שמסביב לה יש אופציות תיירות מקסימות.

■ מתי: 18 ביולי עד 30 באוגוסט.

■ שמות גדולים ותוכניות בולטות: פסטיבל זלצבורג משמש כמפגש פיסגה של המוזיקאים הקלאסיים בעולם, וגם השנה יתארחו בו השמות הגדולים ביותר. רשימה חלקית מאוד: מארק מינקובסקי ינצח על "בריאת העולם" מאת היידן; ניקולאוס הרנונקור (Harnoncourt), ינצח על "מיסה סולמניס" מאת בטהובן; התזמורת הפילהרמונית המהוללת של וינה תופיע במבחר קונצרטים שונים תחת שרביטם של יאניק נזה-סגאן (Nezet Seguin), ברנרד הייטינק, ריקרדו מוטי (Muti), סמיון ביצ'קוב ודניאל ברנבוים; תזמורת בוסטון תופיע עם מנהלה המוזיקלי החדש, אנדריס נלסונס; הפילהרמונית של ברלין תופיע עם מנהלה המוזיקלי, סיימון ראטל; הזמר פלאסידו דומינגו יבצע ערב גאלה מיוחד; וסולנים מהצמרת העולמית ינגנו רסיטלים, ביניהם הפסנתרנית היפנית המופלאה מיצוקו אושידה (Uchida), הצ'לו יו-יו מא והפסנתרן אנדרס שיף. אוהבי האופרה יוכלו לצפות השנה בזלצבורג בביצועים של "נורמה" (בליני), "פידליו" (בטהובן), "הטרובדור" (ורדי), "נישואי פיגארו" (מוצרט), "אביר הוורד" (שטראוס) ואופרות נוספות, כולן עם טובי המנצחים והסולנים. מי שמתגעגע הביתה יוכל לשמוע בפסטיבל גם את התזמורת הפילהרמונית הישראלית, בניצוחו של זובין מהטה, מבצע ת יצירות מאת שנברג וצ'ייקובסקי (27 באוגוסט).

■ שורה תחתונה: מצעד הכוכבים של המוזיקה הקלאסית, באווירה מכובדת ובנוף יפהפה. מחירי הכרטיסים, כמובן, בהתאם.

■ אתר הפסטיבל: www.salzburgerfestspiele.at

שווייץ: פסטיבל לוצרן

שמות גדולים על שפת האגם

פסטיבל לוצרן (Lucerne) נחשב, לצידו של פסטיבל זלצבורג, לאחד הפסטיבלים הקלאסיים המובילים בעולם. הקונצרטים הסימפוניים מתקיימים באולם ה-KKL של לוצרן, השוכן על שפת אגם לוצרן ומאופיין באקוסטיקה מצוינת. בנוסף לתזמורות האורחות מתהדר הפסטיבל גם בתזמורת בית מעולה, שחבריה קובצו מההרכבים הטובים בעולם. בנוסף להיצע המוזיקלי, יש באיזור גם מגוון אפשרויות לסיורים תיירותיים בנוף מעורר הקינאה של האלפים השווייצריים.

■ מתי: 14 באוגוסט - 13 בספטמבר.

■ שמות גדולים ותוכניות בולטות: בדומה לזלצבורג, גם בלוצרן יופיעו השנה כמה מהתזמורות החשובות בעולם. בין המנצחים יופיעו דניאל ברנבוים (עם תזמורת "דיוואן מזרח מערב"); ברנרד הייטינק, אנדריס נלסונס, דניאל הרדינג (עם תזמורת ה"קונצרטחבאו" המעולה מאמסטרדם), סיימון ראטל (עם הפילהרמונית של ברלין), כריסטיאן טילמאן (עם תזמורת דרזדן), מייקל טילסון-תומאס (עם הסימפונית סן-פרנסיסקו), סמיון ביצ'קוב (עם הפילהרמונית של וינה) ואחרים. לצידם יופיעו סולנים מהמיטב העולמי, ביניהם הפסנתרנית יוג'ה וואנג והכנרת יוליה פישר.

גם פה תופיע הפילהרמונית הישראלית, בניצוחו של זובין מהטה, בתוכנית מיצירות שטראוס, שנברג וצ'ייקובסקי (29 באוגוסט).

בין הקונצרטים הקאמריים בולטים אלו של הפסנתרן אולי מוסטונן עם סולנים מתזמורת פסטיבל לוצרן; קונצרט מיצירות פרסל ומנדלסון עם התזמורת הקאמרית באזל בניצוחו של טרבור פינוק; מבחר הרכבים קאמריים מעולים; וקונצרטים של הרכבים המתמחים במוזיקה עתיקה, כמו "קונצ'רטו איטליאנו" בניצוח רינלדו אלסנדריני או "האמנויות הפורחות" בהובלת וויליאם כריסטי.

■ שורה תחתונה: פסטיבל יוקרתי ונעים, שמציג היצע מרשים של תזמורות, מנצחים וסולנים.

■ אתר הפסטיבל: www.lucernefestival.ch

איטליה: "לה סקאלה" מילאנו

במילאנו עם דודאמל

השנה מתקיימים במילאנו אירועי ה-EXPO, ובמסגרת זו נערכים בעיר שלל מופעי תרבות מעניינים. לאוהבי המוזיקה, הבולט במסגרת האירועים הוא ביקורן של שלוש מתזמורות פרויקט המוזיקה "אל סיסטמה" מוונצואלה. זהו פרויקט חברתי-מוזיקלי מפואר שבו לומדים מאות אלפי תלמידים, רובם משכבות מצוקה. פרויקט זה הוציא עד כה לעולם שורה הולכת ומתארכת של סולנים ומנצחים, שהמפורסם ביניהם הוא המנצח המטאורי גוסטאבו דודאמל (Dudamel).

גולת הכותרת של פרויקט "אל סיסטמה" היא התזמורת הסימפונית "סימון בוליבאר", תזמורת צעירה ומלאת אנרגיה שתופיע במילאנו בשתי תוכניות שונות. על כולן ינצח מנהלה המוזיקלי האהוב, גוסטאבו דודאמל, שנחשב כיום לאחד המנצחים המבוקשים בעולם. כל המופעים במסגרת הביקור ייערכו באולם "לה סקאלה", אולם האופרה המפורסם של מילאנו.

■ מתי: 19 באוגוסט עד 2 בספטמבר.

■ שמות גדולים ותוכניות בולטות: במרכז אירועי הביקור תעמוד האופרה "לה בוהם" מאת פוצ'יני, שתעלה בבימויו הקלאסי של פרנקו זפירלי (Zeffirelli). את האופרה תבצע התזמורת הסימפונית "סימון בוליבאר", בניצוחו של גוסטאבו דודאמל, עם סוללת זמרים מהצמרת העולמית. הפקה זו תעלה שמונה פעמים, בין ה-19 באוגוסט ל-2 בספטמבר.

דודאמל ותזמורתו יבצעו גם קונצרט נוסף, ובו יצירות סימפוניות של צ'ייקובסקי (30.8). כמו כן יתארחו במסגרת הביקור "תזמורת הנוער הסימפונית הלאומית של וונצואלה" (שתנגן בניצוחו של ריקרדו שאיי, מנהלה המוזיקלי של "לה סקאלה"); "תזמורת הנוער של קראקאס", בניצוחו של דיטריך פארדס (Paredes); והתזמורת הסימפונית של בוסטון בניצוחו של אנדריס נלסונס, שתבצע את הסימפוניה מספר 6 של מהלר.

■ שורה תחתונה: תזמורות ה"אל סיסטמה" הן התופעה המדוברת והמרתקת ביותר כיום בעולם המוזיקה הקלאסית, וגוסטאבו דודאמל הוא מנצח כריזמטי נפלא. מדובר בסידרת אירועים חד-פעמית ולא בפסטיבל שנתי, כך שזו הזדמנות שלא תחזור לשמוע כמה מהשמות הגדולים של זמננו תחת קורת גג אחת.

■ אתר לה סקאלה: www.teatroallascala.org

רומניה: פסטיבל אנסקו בבוקרשט

מוזיקאים גדולים במחירים קטנים

"פסטיבל אנסקו" (Enescu) בבוקרשט מציע פיתרון מצוין למי שרוצה לשמוע את השמות הגדולים ביותר בעולם המוזיקה, אבל בתקציב מוגבל. הסיבה לכך היא שהמחירים ברומניה הרבה יותר נמוכים מאשר במערב אירופה, וכך אפשר ליהנות מקונצרטים של ההרכבים המובילים בעולם במחיר של כ-150 שקלים לקונצרט. המחיר הזה מתייחס למקומות הטובים ביותר, ואם מתפשרים על המקום באולם אפשר לקבל כרטיסים גם בהרבה פחות. לשם השוואה, מדובר בפחות מחמישית המחיר של כרטיס לקונצרט דומה באחד הפסטיבלים היקרים. כמובן שהמחירים ברומניה זולים יותר גם בכל מה שנוגע למלונות, נסיעות וכדומה.

■ מתי: 30 אוגוסט עד 20 בספטמבר.

■ שמות גדולים ורפרטואר: רשימת המשתתפים בפסטיבל אנסקו השנה מדהימה באיכותה. השנה יופיעו שם, בין היתר, הפילהרמונית של ברלין בניצוחו של סיימון ראטל; הפילהרמונית של וינה בניצוח סמיון ביצ'קוב; תזמורת דרזדן בניצוחו של כריסטיאן טילמאן; תזמורת סן-פרנסיסקו בניצוחו של מייקל טילסון-תומאס, עם הפסנתרנית האהובה יוג'ה וואנג; התזמורת הקאמרית של ברמן, בניצוחו של טרוור פינוק; התזמורת הסימפונית של לונדון בניצוח יון מארין; תזמורת ה"קונצרטחבאו" מאמסטרדם, בניצוחו של אנדריס נלסונס; רביעיות מעולות כמו "בלצ'אה" (Belcea) ו"מיכלאנג'לו"; ההרכב האנגלי "קינג'ס קונסורט", בניצוחו של רוברט קינג; תזמורת "עידן הנאורות" בניצוחו של לורנס קאמינגס, שתבצע את האורטוריה "שאול" של הנדל; ועוד ועוד. בפסטיבל יבוצעו גם רסיטלים של סולנים גדולי עולם כמו הפסנתרנים מאריי פרהיה, פאזיל סאי ואליזבט לאונסקאיה, הכנרת אן-סופי מוטר ואחרים ואחרים.

וכן, גם פה אפשר יהיה לשמוע את הפילהרמונית הישראלית, בניצוחו של זובין מהטה, בשני ערבים רצופים. במרכזו של הערב הראשון תעמוד הסימפוניה השמינית של ברוקנר (31.8), ובמרכז השני - הסימפוניה התשיעית של מהלר (1.9).

■ שורה תחתונה: פסטיבל אנסקו מארח לאורך כשלושה שבועות שורה ארוכה של מוזיקאים, שרבים מהם נחשבים לשמות ה"נוצצים" ביותר בעולם. קשה לחשוב על אופציה אחרת שמאפשרת לצפות בהם במחיר כה נמוך. חשוב רק לשים לב לכך שבפסטיבל משולבים גם קונצרטים רבים של תזמורות והרכבים ברמה פחות גבוהה, וכדאי להיות סלקטיביים בבחירה.

■ אתר הפסטיבל: festivalenescu.ro/en

איטליה: פסטיבל MITO (מילאנו-טורינו)

איטליה בסוף הקיץ

פסטיבל MITO מתקיים במקביל בערים מילאנו וטורינו בצפון איטליה. זהו פסטיבל איכותי ומגוון, שמתמקד במוזיקה קלאסית אך כולל גם הרבה מוזיקת עולם, ג'אז, רוק, מוזיקה עתיקה, מוזיקה מודרנית ועוד. גם כאן, מחירי הכרטיסים זולים באופן משמעותי מאלו שבפסטיבלים היוקרתיים באוסטריה ובשווייץ. מקום מעולה בקונצרט סימפוני יעלה קצת יותר מ-200 שקל, ולמופעים הקטנים יותר אפשר למצוא כרטיסים זולים בהרבה.

הפסטיבל מתברך גם במועד נוח מבחינה אקלימית, כיוון שהוא מתקיים בספטמבר בו מזג האוויר-באיטליה נעים יחסית.

■ מתי: 5-24 בספטמבר.

■ שמות גדולים ורפרטואר: הפסטיבל לא מנסה להתחרות בעמיתיו היוקרתיים מבחינת היצע המבצעים, אבל עדיין מציע רשימה נאה של שמות מוכרים. הבולטים ביותר הם תזמורת ה"מרינסקי" בניצוח ואלרי גרגייב הגדול; התזמורת הסימפונית של סנט.

פטרסבורג, בניצוח יורי טמירקנוב; תזמורת בית האופרה "לה סקאלה", בניצוח דניאל הרדינג; רביעיית "קון מוטו"; תזמורת הבארוק המעולה "אקדמיה מונטיס רגאליס"; המקהלה הפילהרמונית האסטונית; שישיית סטרדיווארי; הרכב הבארוק הוותיק "קונצ'רטו איטליאנו", בניצוח רינלדו אלסנדריני; והאקדמיה למוזיקה עתיקה מברלין, שבין היתר תופיע עם המנצח רנה יאקובס בביצוע "יוהאנס פסיון" של באך. בפסטיבל יופיעו גם סולנים ישראליים מעולים, ביניהם הכנר איתמר זורמן ונגן המנדולינה אבי אביטל. הפסטיבל מציע מבחר עשיר של מופעים גם לאוהבי מוזיקת ג'אז ומוזיקת עולם. הפתעה מיוחדת תהיה למי שיגיע למילאנו ב-19 בספטמבר, אז יופיע בעיר "הפרויקט של עידן רייכל". כרטיס למופע יעלה 15 אירו, משהו כמו 65 שקל.

בדומה לפסטיבל אנסקו בבוקרשט, מופיעים גם ב-MITO לא מעט מבצעים מקומיים שאינם מהצמרת העולמית. למי שזה חשוב - כדאי לבדוק היטב מראש. מצד שני, דווקא כך אפשר לגלות לפעמים תגליות מפתיעות ופחות מוכרות.

■ שורה תחתונה: פסטיבל MITO מציע מגוון עשיר של מופעים, במחירים שווים לכל נפש. חלק מהמופעים מתקיימים גם בחינם, כך שכדאי לעבור ביסודיות על התוכנייה כדי למצוא מציאות.

■ אתר הפסטיבל: mitosettembremusica.it

עוד כתבות

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה מקור המילה דרדלה ואיזו מערכת הגנה אווירית של ישראל העליונה ביותר?

באיזה שנה הוקם סניף מקדונלד'ס הכשר הראשון, לאיזו מדינה הגבול הארוך ביותר עם צרפת ולמה שחקן ה-NBA החטיא השבוע זריקת עונשין בכוונה? • הטריוויה השבועית

רחפן של Spear UAV / צילום: Spear UAV

"בעל 4 להבים מתוצרת ישראל": הרחפן שיכול לתקוף גם באספהאן

אחת מהאפשרויות שעלו היום, היא שישראל תקפה באיראן באמצעות חימוש משוטט של הסטארט-אפ התל אביבי "ספיר" (Spear UAV) - נשק בו היא משתמשת בזירות השונות של מלחמת "חרבות ברזל" ● כך משמש החימוש בעל יכולות AI את ישראל במלחמה

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה