הקרב לראשות המפלגה הרפובליקנית מתלהט ועמו ההתבטאויות של המועמדים השונים זה מול זה - וגם נגד הנשיא האמריקאי ברק אובמה. אמש (א') נראה שנחצה גבול נוסף, כשמושל ארקנסו לשעבר, מייק האקבי, תקף את הסכם הגרעין עם איראן וטען כי המדיניות של הנשיא אובמה תגרום לשואה נוספת.

בריאיון לאתר השמרני Breitbart, אמר האקבי, אחד מ-16 המועמדים הרפובליקנים לנשיאות, כי "מדיניות החוץ של הנשיא הזה היא חסרת האחריות ביותר בהיסטוריה האמריקאית. זה כל כך נאיבי שאובמה סומך על האיראנים. בכך הוא לוקח את הישראלים ומצעיד אותם לעבר התנורים".

"העסקה עם איראן היא הדבר האידיוטי ביותר ששמעתי עליו. על דמוקרטים ורפובליקנים כאחד לדחות אותו מכל וכל בקונגרס", הוסיף הקאבי בריאיון הלוחמני. "קראתי את כל פרטי העסקה, נתנו במתנה את הכול. חייבים לשים לזה סוף".

האקבי מוכר לציבור האמריקאי גם כתפקידו כמנחה טלוויזיה בערוץ פוקס ניוז, המזוהה עם המפלגה הרפובליקנית בארצו. בריאיון הוא התייחס גם לסיכוייו שלו להיבחר לראשות המפלגה ולהתמודד בסופו של דבר במירוץ לבית הלבן. "אנשים לא נוטים להצביע למי שהם לא אוהבים, אני רק מקווה שבתקופה שנותרה לא אתחיל לעשות דברים שיגרמו לאנשים להפסיק לאהוב אותי".

ודווקא איראן מציגה היום עמדה שצפויה להדאיג את הממשל בוושינגטון. עלי אכבר ולייאתי, יועצו המדיני של המנהיג העליון על חמינאי, הכריז כי ארצו לא תתיר ביקורת של פקחי הגרעין במתקניה הצבאיים.

"בניגוד לאופן שבו 6 המעצמות הבינו ופירשו את הדברים, אני רוצה לומר באופן חד משמעי - כניסה לבסיסים צבאיים ופיקוח עליהם אסורים", הדגיש יועצו הקרוב של חמינאי בריאיון לכלי התקשורת בארצו. "כניסתם של גורמים לאתרים רגישים, לרבות פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, או פקחים אחרים, לא תתקיים".