ועדת הכלכלה, בראשות חבר הכנסת איתן כבל, אישרה היום (ב') את הצעת החוק של שר התחבורה ישראל כץ, להעביר סמכויות שהיו נתונות עד כה בידי המשטרה לרשויות המקומיות.

על-פי הצעת החוק, פקחים עירוניים יוכלו לאכוף עבירות שתועדו במצלמות אכיפה בנתיבים המיועדים לתחבורה ציבורית.

העברת הסמכויות נועדה לתת מענה למחסור החמור בשוטרים בתקופת העבודות על הרכבת הקלה שתיבנה בתל-אביב. עבודות אלה צפויות להתחיל ביום ראשון הקרוב ולהימשך 6 שנים. הצעת החוק תוגש בהמשך השבוע למליאת הכנסת, לקראת אישורה בקריאה שנייה ושלישית.

החוק החדש יאפשר לפקחי הרשויות המקומיות לרשום דוחות וקנסות לנהגים, שתועדו במצלמות אכיפה אוטומטיות כשהם נוסעים בנתיב התחבורה הציבורית בניגוד לחוק.

מצלמות האכיפה האלקטרוניות הראשונות יוצבו בנתיבי התחבורה הציבורית בדרך נמיר וברחובות רוקח, קרליבך והמסגר בתל-אביב. סגן מפקד מחוז תל-אביב, יורם אוחיון, טען היום בתדרוך עיתונאים שערכה המשטרה לקראת תחילת העבודות כי מדובר במספר לא קטן של מצלמות.

הקנסות שיירשמו ישולמו לקופת הרשות המקומית, שבתחומיה התבצעה העבירה. הקנס על נסיעה בנת"צים, בניגוד לחוק, עומד כיום על 250 שקל, ובכוונת משרד התחבורה לעלות בעתיד הקרוב את גובה הקנס ל-750 שקל.

לטענת כץ, "מתן אפשרות לפקחים עירוניים לאכוף עבירות תנועה שתועדו במצלמות האכיפה יחזיר את היתרון של התחבורה הציבורית וישפר את השירות לציבור, עם תחילת ביצוע עבודות ההקמה של תחנות הרכבת הקלה במטרופולין תל-אביב, המתוכננות ב-2 באוגוסט".

עוד הוסיף כץ כי "הפקחים העירוניים יקבלו בקרוב סמכויות אכיפה מיוחדות גם נגד בעלי אופניים חשמליים וכלי רכב דו-גלגליים הרוכבים על המדרכות בניגוד לחוק".