"שמתי למטרה להביא סוף לעיכוב הזה שהביא לנזק של מיליארדים. אז עם כל הרצון הטוב, קשה לחשוב על מדינה מערבית אחרת שהצליחה להכשיל את עצמה והצליחה לגרום לעצמה לנזקים של עשרות מיליארדי שקלים, שלא לדבר על הנזקים של חוסר ביטחון אנרגטי, כמו מדינת ישראל". כך אומר היום (ד') שר האנרגיה יובל שטייניץ בוועידת התשתיות של ישראל.

"אני רוצה לומר בצורה ברורה ששמעתי הצעות, חלקן הזויות. אם המחיר יירד לאזור ה-4 דולר ויהיה מפוקח, וכמו שרוצים המבקרים נקפיא את הייצוא ב-4 השנים הקרובות עד שיפותח לוויתן. התוצאה היא ברורה - אין לוויתן, אין כריש תנין, אין המשך חיפושים ותגליות של מאגרי גז נוספים. במקרה כזה נישאר עם מחצית תמר ומפסידים את אוצר הטבע הכי גדול שהתגלה אי פעם בישראל - מאגר לוויתן".

שטייניץ הזכיר את מצרים שהגבילה את הייצוא, וכמו כן קבעה בעבר הגבלת מחיר לאזור ה-3 דולר. "התוצאה היתה שכיום יש במצרים עתודות גז עצומות לא מפותחות. כיום מצרים לא רק שלא מייצאת גז אלא מייבאת גז. מצרים לאחרונה הודיעה שהמחיר על שדות ימיים יהיה 5.88 דולר, כי הם ראו מה קרה להם כשקבעו מחיר של 3-4 דולר. כמו כן נתנה מצרים הטבות מס וערבויות מדינה לחברות הגז. ואכן, חברות הגז חוזרות להשקיע במצרים. אז למי אני צריך להקשיב? לאלה שאומרים שמחיר הגז בישראל צריך להיות דומה לזה שבעבר זרם ממצרים? אני לא אכנע לפופוליזם".

השר הגיב למתווה הגז וטען כי "המטרה של מתווה הגז היא להוציא את לוויתן מהים. הוא מבטיח שישראל תהנה מכל העולמות בסביבה שקולה ואחראית. הוא מבטיח הכנסות של מאות מיליארדי שקלים - הכנסות מתמלוגים ממסים רגילים ומס ששינסקי. אני דאגתי להכנסות האלה ונאבקתי מול אותן חברות כדי שמדינת ישראל תקבל יותר מ-60% מרווחי הגז ולא 22% לפני הוועדה. אבל ההכנסות הללו לא יגיעו אם לא נפתח את לוויתן כריש ותנין. במקרה כזה המאבק היה לשווא, נאבד מאות מיליארדי שקלים וזה קריטי למדינה שלנו".

לדברי שטייניץ, "נביא את המתווה לאישור ממשלה עוד 10 ימים וגם נביא את זה לכנסת להצבעת אמון. רציתי להביא את זה היום לממשלה אבל לוח הזמנים היה קצר מדי. כן נכניס שינויים קטנים, אבל לא תיקונים שיחייבו לדון בהכל מהתחלה. המתווה שהצגנו היה מתווה מוסכם.

"אני לא אומר שהמתווה אידיאלי. אם הוא היה מתחיל לפני כמה שנים אולי היה יותר טוב. אבל, במקרה הזה, השעון מתקתק, הגיאופוליטיקה משתנה, השוק העולמי משתנה, המחירים משתנים. לכן הטענה הכי מוזרה שאני שומע זה 'אתם ממהרים מדי' זו טענה אבסורדית".