חבר כנסת בישראל קורא להרוס את בית המשפט העליון: בגלי צה"ל שודרה היום (ד') תגובתו של ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי, שקרא "להרים כף D-9 על בית המשפט העליון", וזאת בתגובה להחלטת בג"ץ להרוס את המבנים במתחם "דריינוף" בבית-אל.

"זו שרלטנות של בג"ץ, חוסר צדק", אמר יוגב והמשיך: "צריך להרים כף D-9 על בית המשפט העליון. הגיע הזמן להעמיד את הרשות השופטת על מקומה ולהראות לה מי הריבון. הזנב מכשכש בכלב".

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) אמר בתגובה לדברי יוגב: "אויבי שלטון החוק עולים על בית המשפט העליון כדי להחריבו ולמוטט את הדמוקרטיה הישראלית. כל חבר כנסת משיחי חושב שהוא יכול להסית נגד פסיקות בית המשפט ונגד השופטים. בית המשפט קבע כי לקרקע השייכת על-פי חוק לאדם פרטי לא יפלוש אדם אחר. ההיגיון הפשוט הזה קשה כל-כך להבנה? אין לי ציפיות מח"כ יוגב. אני מצפה מראש הממשלה שייצא לאלתר להגנת בית המשפט".

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) הוסיפה: "חברי הכנסת ושרי הבית היהודי התבלבלו בתפקידם. הם אמורים להראות מנהיגות ולהיות הראשונים שמתנהלים בציות לחוק ולא בהתנהלות פרחחית. לא ניתן להטיל רפש על בית המשפט העליון בכל פעם שהחלטותיו אינן נושאות חן בעיניהם, וטוב יהיה אם ישמשו דוגמה ומופת לאזרחי מדינת ישראל ויקראו לכיבוד פסיקת בית המשפט. שרת המשפטים, שאמונה על שלטון החוק בישראל, לא יכולה לצאת כנגד המערכת שהיא עומדת בראשה. על חברי הכנסת לקחת אחריות ולא לאיים על בית המשפט. זו התנהלות לא אחראית ומבזה, והיא תמית עלינו אסון".

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) תקף את יוגב ואמר: "הדברים של מוטי יוגב חמורים ומסיתים. כף D-9 צריך להפנות כדי לסגור לו את הפה, ולא, כפי שהוא מציע, להרים אותה על בית המשפט העליון. מוטי יוגב וחבריו התרגלו לעבוד בשיטת 'הרגל בדלת', קובעים עובדות בשטח - לפעמים גם בניגוד לחוק, ואז מפעילים לחץ פוליטי כדי לאשר בדיעבד. אפשר להבין את הלחץ שלו אבל לא את הצביעות - הבית היהודי והליכוד הבטיחו משהו לתומכים שלהן, ובפועל קורה משהו אחר - אנחנו כמובן מברכים על כך".

מוקדם יותר היום דחה בג"ץ את העתירה נגד הריסת המבנים ב"דריינוף", שבגללם התחוללו אתמול (ג') מהומות אלימות בבית-אל, בהם התעמתו מתנחלים עם שוטרים וחיילים.

המדינה ערערה על ההחלטה להרוס את המבנים, אולם בג"ץ דחה את הערעור וקבע כי יש להרוס את המבנים: "אין בהכשרת הקרקע בדיעבד כדי לשנות את החלטה. אפילו אם הליכי התכנון הסתיימו כדין, וניתנו היתרי בנייה למבנים - לא היה בכך כדי לשנות את המסקנה כי יש לדחות את העתירה".

במקביל החליט רה"מ נתניהו לאשר באופן מיידי בנייה של 300 יחידות דיור בבית-אל, שבנייתן הובטחה לפני כשלוש שנים על-ידי הממשלה בעקבות העתקת המבנים מגבעת האולפנה. בנוסף אושר שיווק 91 יח"ד בפסגת זאב ותכנון של 24 יח"ד נוספות בשכונה, 300 יחידות דיור ברמות, 70 יחידות דיור בגילה ו-19 יחידות דיור בהר-חומה.