"אומרים לי שמחיר הגז צריך להיות כמו זה שהיה בתקופה בה זרם הגז מ'ים תטיס' (כ-3 דולרים ליחידת אנרגיה - ה.כ). אם ככה, אז גם התשואה צריכה להיות דומה. התשואה על פרויקט 'ים תטיס' היה 42%, פי שניים ממאגר 'תמר'" - כך אומר היום (ד') יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים בפאנל גז ונפט שנערך במסגרת ועידת התשתיות שנערכת היום במתחם אווניו בקריית שדה התעופה.

לדבריו, "האימרה שקיבלנו מה שרצינו היא פוגענית. כפו על היזמים מתווה בלתי סביר בעליל. אבל אנחנו שבויים פה וזה מתווה של אין ברירה. המתווה הוא חושך לגויים".

מאיה יעקבס, מנכ"ל עמותת צלול, הגיבה לשימוע הציבורי בנושא הגז שקיים צוות מקצועי בראשות משרד האנרגיה, וטענה כי"כל הנושא הזה של שיתוף הציבור נולד בחטא. צוות קנדל נולד בכך שהממשלה החליטה שהיא עוקפת את הממונה על ההגבלים העסקיים. המתווה נוצר אחרי חצי שנה של דיונים עם חברות הגז. לנו ניתנו 3 שבועות שאפילו לא הספקנו לקרוא את המתווה. פנינו לבג"ץ וטענו שלא ייתכן כזה מחטף, ואז פתאום הצוות אמר שמדובר בטיוטה בלבד".

עוד הוסיפה יעקב כי "אני מכירה את מודלי הגז של נורבגיה וניגריה. ישראל צריכה להיות כמו נורבגיה שהקימה חברת גז ממשלתית. אסור שתהיה כמו ניגריה ששדדו את אוצרות הטבע והמדינה שלה".

מוריס דורפמן, סגן ראש המועצה הלאומית לכלכלה הגיב לדבריה של יעקבס וטען: "במשך שנתיים ישבה רשות ההגבלים העסקיים וניהלה משא ומתן עם החברות. אף אחד לא האשים אותה שהיא ישבה במחשכים. רק אחרי שנתיים הזמינו אותנו לתהליך. איפה הפרוטוקולים של רשות ההגבלים? למה אף אחד לא ביקש את הפרוטוקולים שלהם? זה נראה לי מאד מוזר".