גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הרשת החברתית: מה עשה אנדי רם בבית החכם של איקאה ובזק?

וגם: איך חגגו בכירי קוקה-קולה באירוע "סאמר לאב"?

חכמים בנתניה

סטארט-אפיסטים, אנשי עולם העיצוב ומשקיעים מתחום ההיי-טק הגיעו שלשום (ב') ל-IOT Party הראשון בישראל שקיימו בזק ואיקאה בבית המכולות החכם שהוקם בחנות איקאה בנתניה. המבקרים סיירו בבית החכם והתרשמו מקרוב מפתרונות העיצוב לחללים קטנים של איקאה ומעוד עשרות סטארט-אפים, שהוצגו לראשונה בישראל.

החכימו: שוקי קובלנץ, מנכ"ל איקאה ישראל; רן גוראון, המשנה למנכ"ל בזק; ינקי מרגלית; אור ואורנה אלוביץ'; אפרת צור-פורת, סמנכ"לית שיווק באיקאה; אנדי רם, לשעבר טניסאי וכיום מנכ"ל הסטארט-אפ Pulse Play; עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל; אילן ישועה, מנכ"ל וואלה; ואחרים.

שוקי קובלנץ ואנדי רם / צילום: רונן טופלברג

בפורום רחב

פורום גלובס DUN'S100 מרחיב את תחומי הפעילות: במפגש שהתקיים שלשום לקחו חלק: איל וולדמן, מנכ"ל מלנוקס; גיא הדרי, סמנכ"ל מערכות מידע וסגן נשיא בכיר בטבע; אבירם ז'ולטי, סגן המדען הראשי במשרד הכלכלה; עמית ברוך, סגן נשיא ומנכ"ל אינטל ישראל; גלעד דה פריס, סמנכ"ל אסטרטגיה באאוטבריין; עוזי נבון, מנכ"ל אורקל; עו"ד אתי לוצאטו, שותפה מנהלת בפירמת לוצאטו את לוצאטו; בן פסטרנק, מנכ"ל קבוצת אמן; יזם הייטק דב מורן; רונית בן בסט, מנכ"לית לשכת המסחר ישראל-אמריקה; ארז צור, מנכ"ל EMC ויו"ר פורום מרכזי הפיתוח של החברות הבינלאומיות IATI; עומר קפלן, המשנה למנכ"ל איירון סורס; סיגל מאור, המשנה למנכ"ל אנד ברדסטריט, ואחרים.

ולדמן אמר באירוע כי "המדינה צריכה כמה שפחות להפריע ליזמים ולדאוג שהחינוך הטכנולוגי והמדעי באוניברסיטאות יהיה ברמה הכי גבוהה".

ארז צור ודב מורן / צילום: קובי קנטור

קיץ של אהבה

בכירי קוקה-קולה חתמו שלשום את אירוע הקיץ "סאמר לאב", שהתקיים בשבועות האחרונים בחוף דור-נחשולים ומשך אליו אלפי בני-נוער.

לאירועי הסיום הגיעו המארחים אלון זמיר, סמנכ"ל השיווק של קוקה-קולה ישראל, עינת נמש, מנהלת השיווק; רעות לביא, מנהלת המותג; דוד ורטהיים, יו"ר החברה המרכזית לייצור משקאות קלים; רוני קוברובסקי, נשיא החברה המרכזית לייצור משקאות קלים; איציק תמיר, מנכ"ל קבוצת קוקה-קולה ישראל; רפי בהרב, סגן נשיא לשיווק קונצרני; וטל רבן, מנכ"ל קוקה-קולה ישראל.

המוזמנים הצטרפו לבני-הנוער שנהנו מהופעות של מוקי, התקווה 6, לירן דנינו ואחרים.

אלון זמיר, מוקי, ועינת נמש / צילום: pic2go

שורדת בשקיעה

מסיבת קוקטייל בשקיעה נערכה אמש (ג') לכבודה של דיוות הדיסקו גלוריה גיינור, במסעדת ים שבמלון דן תל-אביב. כ-170 מוזמנים הגיעו להצדיע לגיינור, בת ה-65, שתופיע הערב (ד') בהיכל התרבות בתל-אביב.

בין המשתתפים הוגרלו זוג כרטיסים להופעה. ליווה אותה לאורך האירוע, איתי אליעז, מנכ"ל המלון.

המסע של גרין

קווין גרין, הבעלים של spec saver, חברת אופטיקה בריטית, החליט לציין את יום נישואיו ה-30 בדרך יוצרת דופן: לפני כחודש, על גרין על אופניו, ויצא למסע אופניים ארוך שהחל בלונדון, עבר דרך צרפת ואיטליה והסתיים אתמול בבית החולים לניאדו שבנתניה - סך-הכול 2,900 ק"מ. הסיבה למסע: גיוס תרומות לבית החולים.

אתמול ב-07:0 יצא גרין ממטולה ודיווש עד למלון בלו-ביי בנתניה, שם חברו אליו לרכיבה משותפת עשרות אנשי צוות מבית החולים ובראשם ד"ר אריה סימונדס, מנהל הפגייה בבית החולים.

בבית החולים התקיים טקס הוקרה מיוחד, בהשתתפות ד"ר רוב דיקסון, סגן השגריר הבריטי בישראל; מרים פיירברג-איכר, ראשת עיריית נתניה; חיים המרמן, מנכ"ל בית החולים לניאדו, ואחרים.

גרין הצליח לגייס במסעו כ-100,000 שקל.

מעגל של נתינה

נחמה ריבלין, אשת נשיא המדינה, חילקה אמש את תעודות סיום הלימודים של משרד הכלכלה, לתלמידי המחזור השני במכללת מג'מריה, המכשירה עולים מאתיופיה למקצועות הצורפות ועיצוב התכשיטים.

כל תלמיד הכין כפרויקט גמר לשנת הלימודים תכשיט ביכורים המבוסס על לב והעניק אותו לבוגרת מסלול מ"סיכון לסיכוי" שמפעילה העמותה לקידום החינוך תל-אביב, המכשיר נשים לתעסוקה ולשיקום.

תכשיטי הביכורים נמכרו לתורמים, כך שכל בוגרת קיבלה מידי המעצב את התכשיט שרכש עבורה תורם, והכספים שנאספו קודש לעמותה לקידום החינוך וכך נסגר מעגל של נתינה.

בין התורמים: חיים סקאל, מבעלי סקאל הולדינגס; ניר שרצקי, מנכ"ל איתוראן; אורית בנבנישתי, מנכ"לית ובעלים של תגבור; עו"ד נחום פינברג; שרון אילון, מנהלת הפיתוח העסקי של מג'מריה, ואחרים. הגיעו לחלוק כבוד: רן טוטנאור, יו"ר איגוד התעשיינים בירושלים; חזקי פורטוביץ, מנכ"ל העמותה לקידום החינוך תל-אביב; שרי ריבקין מעמותת ידיד; ועוד.

בנבנישתי, ריבלין, אילון ופינברג / צילום: אבי רביבו סטודיו פסיפס

קפה בארומה חברתית

ארומה ישראל, החברה למתנ"סים הארצית ועריית רמת-גן חנכו בשבוע שעבר סניף ארומה ייחודי במרכז קהילתי רמת השקמה בעיר, שבו יועסקו אנשים עם מוגבלויות, ושכל הכנסותיו יועברו למתנ"ס.

נהנו מקפה שהכינו מירב אבשרה ושאר עובדי הסניף: אביעד פרידמן, יו"ר החברה למתנ"סים שאמר כי בכוונת החברה לפתוח עוד 10 סניפים נוספים במרכזים הקהילתיים אשר מפעילה החברה ברחבי הארץ; דני מישל, מנכ"ל ארומה ישראל; ישראל זינגר, ראש עיריית רמת-גן, ואחרים.

הולכים על שת"פ

טבע נאות הכריזה על יוזמה משותפת עם בצלאל על שיתוף-פעולה אקדמי רחב עם המחלקה לצורפות ואופנה, במטרה להכיר לסטודנטים את התעשייה הישראלית כדי להקל עליהם את ההשתלבות בתעשייה מיד עם סיום לימודיהם.

במסגרת שיתוף-הפעולה נפתח קורס עיצוב נעליים בהנחית קובי לוי, מעצב נעליים בוגר המוסד, שליידי גאגא נועלת מעיצוביו, וחגית רונן טננבאום, המעצבת הראשית של החברה.

מיכאל אילוז, מנכ"ל חברת טבע נאות, ציין כי שיתוף-הפעולה עם בצלאל הינו חלק משיתוף פעולה נרחב שיזמו מנהלים בטבע נאות עם מוסדות אקדמיים בתחומים שונים, במטרה להגדיל את מודעות הסטודנטים לתעשייה הישראלית. תמרה יובל ג'ונס, ראשת המחלקה לעיצוב אופנה בבצלאל, אירחה את אילוז בקורס.

עוד כתבות

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

שאלות ותשובות: איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

רונית אשל, לירון ישראלי ושי כהן, בשיחה עם גלית חתן, גלובס / צילום: כדיה לוי

המומחים שקוראים: יש להגדיר יעדי ייצור בחקלאות כדי להפחית את התלות ביבוא

במסגרת כנס ביטחון המזון של גלובס ותנובה, התקיים פאנל מומחים בנושא פתרונות הביטחון התזונתי הלאומי ● "אנחנו חייבים גם לתמוך בייצור מקומי בצורה הרבה יותר משמעותית, לרבות תמיכה ישירה בחקלאים ובתעשיינים", קרא שי כהן, מנהל החדשנות של תנובה

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

רשת הברחות מתוחכמת: איך המערב ינצח את הכטב"מים האיראניים?

בעקבות המתקפה על ישראל, בארה"ב מתכננים עיצומים חדשים על תוכנית כלי הטיס הבלתי מאוישים של איראן ● באירופה מצטרפים למהלך על מנת להיאבק בהתחמשות של מוסקבה דרך טהרן ולמנוע הסלמה במזרח התיכון ● לצעדים אלו תהיה משמעות, לפי מומחים, אך לא גדולה. הסיבה: סין ורוסיה

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

סניף של ביטוח לאומי בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

אלפי עסקים עלולים לגלות בקרוב שהם חייבים לביטוח לאומי מיליוני שקלים

אלפי מעסיקים קיבלו לאחרונה מכתב מהמוסד לביטוח לאומי, שממליץ להם לדווח מרצון על ניכוי הוצאות עובדיהם השכירים מהברוטו לצורכי תשלום דמי הביטוח הלאומי ● הדיווח יהיה רטרואקטיבי, משנת 2017 ואילך ● מעסיק שלא יעשה זאת חשוף לביקורת ולקנסות

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

המיזם החדש של סם אלטמן במפרציות ואיך יכול להיות שישראל נותרה בחוץ

הדיווחים על ביקוריו של מנכ"ל OpenAI באיחוד האמירויות ובסעודיה נמשכים, ולפי הערכות המטרה היא הקמת תשתיות לפיתוח שבבי בינה מלאכותית ● ישראל לא חלק מהתוכניות, אבל בענף לא דואגים: "אם אלטמן יחפש את ההון האנושי, ישראל עשויה להיות חלק מהתמונה"