גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קמפיין החודש של יולי: מהלך הדיגיטל של תחרות מלכת היופי

אחרי שנים של שידור הטקס בטלוויזיה, מגזין "לאשה", יחד עם משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב, יצא לחפש קהלי יעד חדשים לתחרות מלכת היופי ■ כך לוקחים מותג ותיק ומעדכנים אותו לעידן הדיגיטל

קמפיין תחרות מלכת היופי/ צילום מתוך הקמפיין
קמפיין תחרות מלכת היופי/ צילום מתוך הקמפיין

לא מעט אומץ נדרש כדי לקחת פורמט של תחרות שרצה בארץ עשרות שנים, תחרות שכל המקבילות לה בעולם עדיין משודרות על מסך הטלוויזיה, ולנסות להמציא אותו מחדש בעולם הדיגיטלי. זה בדיוק מה שעשו מגזין "לאשה" ומשרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב עם תחרות מלכת היופי של ישראל.

לכאורה מדובר בתרבות שהיא כמעט קאלט. דורות גדלו עליה, צפו בה וגם צחקו עליה. אין מי שלא מכיר בדיחה או הערה צינית על המלכה החדשה, שחולמת על שלום עולמי; כולם מכירים את הסיבובים הרגילים על המסלול בבגדי-ים ובשמלות ערב; אפשר מראש לדמיין את הדמעות של המלכה החדשה - גם אם לא בהכרח זוכרים את הפרצוף.

אז מה בכל זאת השתנה השנה, ומדוע זכה המהלך בתואר קמפיין החודש?

דבר הפרסומאי

"את אירוע הגמר הפיזי ברידינג עשינו רק כדי שיהיה אפשר לשדר חי ברשת"

רועי גפן, מנכ"ל GNS DIGITAL - זרוע הדיגיטל של גליקמן-שמיר-סמסונוב

"ככל הידוע לנו, בכל העולם עדיין משודרות תחרויות מלכת היופי בטלוויזיה. המחשבה לשנות את הפורמט לא נולדה אצלנו, אלא הגיעה דווקא מהלקוח: בעיתון 'לאשה' הבינו שני דברים: שהעולם הולך ומשתנה, וכיום חלק משמעותי מהקהל שאותו רוצים לראות צופה בתחרות נמצא רוב הזמן באינטרנט; ושחייבים להצעיר את קהל הצופים בתחרות ולפתוח אותה לכאלה שלא היו מעורבים בה עד היום.

"בשנים האחרונות הצופות היו בעיקר הקוראות המסורתיות של 'לאשה', שמכירות את התחרות מפעם והולכות איתה כבר שנים. היה לנו חשוב לשמר את אותן צופות מסורתיות ולהמשיך לדבר גם אליהן, אבל במקביל חיפשנו להגיע לקהל צעיר יותר - אפילו נערות ממש צעירות, בגילאי 16-17, כדי שייכנסו למורשת. שיצפו בפעם הראשונה ויגידו 'וואלה זה נחמד - נצפה גם בשנה הבאה'".

- מה הייתה התובנה מאחורי המהלך?

"לנו היה ברור שהטקסים החד-כיווניים, כפי שהם באים לידי ביטוי בשידור טקס בחירת מלכת היופי בטלוויזיה, לא מייצרים אצל הצופים מחויבות או מעורבות. לכן, קיימת סכנה אמיתית שבתוך שנה-שנתיים הטקס יהפוך ללא רלוונטי - אולי אפילו ייכחד.

"מצד שני, בתחרות המסורתית יש סוג של קלישאה שמרימה להנחתה: איך המועמדות הולכות, איך הן מדברות, זה שכולן רוצות להביא שלום עולמי, ובמדיה דיגיטלית - שהיא מדיה דו-כיוונית - אפשר לחטוף קשה על דברים כאלה. זה מזמין קיתונות של ציניות.

"במדיות האוף-ליין הכול עובר; בדיגיטל ממש לא. קראנו לזה במשרד בשם קוד 'מלכת היופי עוברת מסך'. היה לנו ברור שחייבים לפצח קודם כל משהו בסיסי בקונספט של התחרות, להתייחס לפורמט באופן אסטרטגי כדי שהשינוי לא יחזור אלינו כבומרנג".

- איך התגברתם על המכשול הזה?

"הצענו לאנשי 'לאשה' לבוא מראש עם קונספט תחרות אחר, ולא רק שידור אחר. הקונספט כלל עולם תוכן שלם שייצרנו. הפורמט כלל סרטי וידיאו ושיתוף-פעולה עם ynet, שהקצו לזה הרבה נדל"ן. לאורך כל התחרות, בשלבים השונים, הכול היה בהצבעת גולשים, עד לבחירת המלכה.

"כדי שהגולשים יוכלו להצביע, היינו חייבים להגיש את התוכן הנכון - לא עוד מישהי צועדת על המסלול ואומרת משפט או שניים. בעולם דיגיטלי אפשר ממש לראות ולהכיר אותה. זה גם מאוד מתאים לעולם האינטרנט שהוא פתוח וחשוף.

"יצרנו לכל 16 המועמדות 'תעודת זהות' אישית. למשל, מישהי לבושה במדי כיבוי אש עם צינור, שכאילו הולכת להציל את העולם אבל אומרת 'אולי אני לא אציל את העולם, אבל אני מתנדבת 3 פעמים בשבוע במכבי אש'".

- ואפשר למצוא משהו כזה בכל אחת?

"אצל כל אחת מהמתמודדות מצאנו משהו, לא כקלישאה. כי הרי לכל אחת יש משהו אנושי, ואם חופרים מספיק מוצאים את הטוב בכל אחד".

- מה היו השלבים השונים שבהם מימשתם את הקונספט?

"בהתחלה עשינו פרויקט תוכן שלם על הסיפור, שהולך להיות שונה משנים קודמות. ואז נפתח האתר ב-ynet עם סרטונים על כל אחת. עשינו פילוח לגבי כל מי שנכנס והצביע, והמעורבות הייתה גדולה מאוד. בסופו של דבר התקיים אירוע גמר פיזי ברידינג, אבל עשינו אותו רק כדי שיהיה אפשר לשדר חי ברשת.

"בפועל, ביום הגמר של התחרות, שלא שודרה בטלוויזיה, 'מלכת היופי של ישראל' היה הערך המחופש ביותר בגוגל ישראל. בשידור החי צפו כחצי מיליון איש - פי שניים מכמות הצופים שהטקס השיג ברייטינג בטלוויזיה".

- מהי השורה התחתונה מבחינתכם?

"זה מרגש. לקוח שלוקח כזה סיכון, ובערב הגמר כולם מיד רואים את הנתונים - גם נתוני הצפייה וגם נתוני השהייה - זה מאוד משמח. עכשיו שוברים את הראש מה עושים בשנה הבאה, אבל לכולנו ברור שגם אם יהיו שינויים כאלה ואחרים, הם כבר יהיו במסך החדש".

דבר המפרסם

"אם היינו דוחפים פרסומות, היינו מרוויחים עוד קצת כסף אבל מרחיקים את הגולש"

אלי כהן, מנכ"ל מגזין "לאשה"

"היה לנו ברור שצריך לקפוץ למים ולשנות פורמט. ידענו שיש לנו שני מותגים חזקים: 'לאשה' ו'תחרות מלכת היופי', וכמובן את ynet שהוא מחולל טרפיק משמעותי. אבל הדרך, עד שהגענו לגיבוש הפורמט, הייתה מלאת מהמורות. מחודש יולי שעבר - כמעט שנה - נפגשנו עם סדר גודל של 10 חברות, בדקנו כמות לא מבוטלת של פורמטים, דיברנו עם ערוצי טלוויזיה, אבל רק כשהגענו לגליקמן-שמיר-סמסונוב, ראינו משהו שהיינו ממש שלמים איתו".

- מה בפורמט שהם הציעו דיבר אליכם?

"כשהולכים על משהו בפעם הראשונה, חייבים לעשות את זה באופן פשוט, כדי להגיע לתוצאה טובה. מאוד אהבנו את הכיוון של 'אני לא הולכת להציל את העולם, אבל...'. מצד אחד זה לא דאחקה, ומצד שני אתה לא לוקח את עצמך בכובד-ראש. הרעיון מאפשר לשמור על קלילות, והתחברנו אליו מיד.

"זאת הייתה הזדמנות להציג את הבנות בכל מיני זוויות, לא רק בבגד-ים, ולהכיר אותן מעבר להיכרות השטחית המסורתית. מימי נופך-מוזס, העורכת האחראית של 'לאשה', האמינה מאוד בפורמט דחפה ועודדה אותנו להיכנס לזה".

- אילו אופציות אחרות העלו בפניכם?

"כל מיני סוגים של דברים מתוחכמים: לעשות חלק באינטרנט וחלק בטלוויזיה; לעשות פסטיבל של חודש; או פורמטים אחרים. אנחנו חיפשנו משהו שלא יתרחש ביום אחד, אבל שיהיה ממוקד, כי בסוף אנחנו אמורים לשבת במדיה שבה לא יושבים פסיביים - חייבים לרצות אותך. צריך שיהיה עניין להיכנס לאתר שלך, ואם לא תהיה ממוקד וברור - לא ייכנסו".

- בסופו של דבר בכל זאת עשיתם שימוש בטלוויזיה.

"הייתה פינה קבועה בתוכנית של גיא פינס, והיה קמפיין הפנייה טלוויזיוני, ששלח להיכנס למתחם התחרות. גולש שנכנס למתחם, קיבל חוויה של תוכן בצורה נקייה בלי אמצעי פרסום שמסיטים את תשומת-הלב".

- הבחירה לוותר על פרסומות בתוך האתר היא לא מובנת מאליה.

"גם כשזכייניות הטלוויזיה המסחרית מעלות תוכנית חדשה שחשובה להם, או מתמודדים עם תוכנית מול תוכנית אחרת - הם משדרים בלי פרסומות. זאת הייתה הפעם הראשונה, ולכן לא היינו חזירים - התנהגנו כפי שהכי נכון עבור הגולש.

"כשאתה נותן לו משהו חדש, כדאי להוריד כמה שיותר חסמים. פרסומות הן סוג של חסם, אז העדפנו לוותר עליהן. אולי אם היינו דוחפים פרסומות היינו מרוויחים עוד קצת כסף, אבל היינו מרחיקים את הגולש. היה חשוב לנו להציג משהו ידידותי, מעניין ומזוהה עם תוכן, כי התוכן בסופו של דבר מנצח".

מתודולוגיה

מטרת תחרות "קמפיין החודש" היא לבחור בכל חודש מהלך פרסומי או קמפיין שבלט במיוחד. הקמפיין נבחר מבין אלה שעלו באותו חודש לאוויר, וצוות השיפוט מורכב מ-10 פרסומאים בדרג מנכ"ל או סמנכ"ל משרד פרסום, החברים באיגוד הפרסום, ומ-10 סמנכ"לי שיווק חברי איגוד השיווק.

הציונים של השופטים שוקללו לפי 50% לפרסומאים ו-50% לאנשי השיווק. שופטים לא שופטים עבודות של החברה שבה הם עובדים, ולא של הקמפיינים המתחרים בקטגוריית מוצר שלהם.

הציון של כל עבודה הוא בסקאלה של 1-10, והוא מורכב מ-3 פרמטרים פנימיים. לכל פרמטר משקל אחר, והציון הסופי הוא הממוצע המשוקלל.

הפרמטרים והמשקלים הם: רעיון (40%) - האם יש בעבודה רעיון חדשני, אחר, פורץ דרך, מעורר מחשב ובולט בקטגוריה שלו; ביצוע (30%) - האם יש בתוצאה הסופית משהו יוצא דופן וחדשני (פסקול, מוזיקה, קריינות, נראות, עריכה, כתיבה); ואימפקט (30%) - עד כמה הקריאייטיב תורם לתוצאה השיווקית ולחיזוק המותג, האם לפנינו תוצר פרסומי שמנצח את התחרות עבור הלקוח, האם הקמפיין יצר שיחה, והאם הוא משכנע, יוצר בידול והעדפה או מחזק את המותג.

עוד כתבות

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

שלומית וייס / צילום: שלמה שהם

"חייבים להיות מהירים וגמישים יותר": העזיבה של הבכירה הישראלית והשינוי הארגוני באינטל

לפי מכתב שנשלח לעובדי החברה אמש נראה כי באינטל החליטו לאחד פעילויות בתחום הפיתוח ולהעביר את המשקל לפיתוח בתחום השרתים ובינה מלאכותית ● צעד זה הוביל בסופו של דבר להחלטתה של הישראלית הבכירה בחברה, שלומית וייס, לפרוש ממנה ● "עלינו להגביר את המהירות והגמישות בביצועים שלנו", נכתב במכתב

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

עלות היירוט של ישראל של כמחצית מהמטח האיראני בסוף השבוע נאמדת ב-2.1 מיליארד שקל / צילום: Reuters, IMAGO/Bashar Taleb\ apaimages

הטקטיקה של רוסיה נגד אוקראינה ובעיית המיירטים שיכולה להגיע גם לישראל

המתקפה של איראן על ישראל מצביעה על הביקוש הגובר למיירטים ואת ההמתנה הארוכה עד להשגתם ● "אין ספק שהעומס על מלאי התחמושת עומד להיות בעיה, עבור כולם", אומר טום קראקו, מנהל צוות חשיבה אמריקאי בפרויקט הגנה מפני טילים במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים

אנשי הפדרציה ואנשי המרכז הרפואי לגליל (במרכז איציק שמולי)

הפדרציה היהודית של ניו יורק תורמת כ־40 מיליון שקל ליישובי הצפון

מאז תחילת המלחמה תמכה הפדרציה ביישובי קו העימות ביותר מ-300 מיליון שקל ● המנכ"ל בישראל, איציק שמולי: "יש תחושה שהצפון נשכח מאחור, והסיוע נועד להדגיש את מחויבותנו" ● ישראל מתגייסת

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

המיזם החדש של סם אלטמן במפרציות ואיך יכול להיות שישראל נותרה בחוץ

הדיווחים על ביקוריו של מנכ"ל OpenAI באיחוד האמירויות ובסעודיה נמשכים, ולפי הערכות המטרה היא הקמת תשתיות לפיתוח שבבי בינה מלאכותית ● ישראל לא חלק מהתוכניות, אבל בענף לא דואגים: "אם אלטמן יחפש את ההון האנושי, ישראל עשויה להיות חלק מהתמונה"

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

סניף של ביטוח לאומי בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

אלפי עסקים עלולים לגלות בקרוב שהם חייבים לביטוח לאומי מיליוני שקלים

אלפי מעסיקים קיבלו לאחרונה מכתב מהמוסד לביטוח לאומי, שממליץ להם לדווח מרצון על ניכוי הוצאות עובדיהם השכירים מהברוטו לצורכי תשלום דמי הביטוח הלאומי ● הדיווח יהיה רטרואקטיבי, משנת 2017 ואילך ● מעסיק שלא יעשה זאת חשוף לביקורת ולקנסות

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים