גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קמפיין החודש של יולי: מהלך הדיגיטל של תחרות מלכת היופי

אחרי שנים של שידור הטקס בטלוויזיה, מגזין "לאשה", יחד עם משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב, יצא לחפש קהלי יעד חדשים לתחרות מלכת היופי ■ כך לוקחים מותג ותיק ומעדכנים אותו לעידן הדיגיטל

קמפיין תחרות מלכת היופי/ צילום מתוך הקמפיין
קמפיין תחרות מלכת היופי/ צילום מתוך הקמפיין

לא מעט אומץ נדרש כדי לקחת פורמט של תחרות שרצה בארץ עשרות שנים, תחרות שכל המקבילות לה בעולם עדיין משודרות על מסך הטלוויזיה, ולנסות להמציא אותו מחדש בעולם הדיגיטלי. זה בדיוק מה שעשו מגזין "לאשה" ומשרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב עם תחרות מלכת היופי של ישראל.

לכאורה מדובר בתרבות שהיא כמעט קאלט. דורות גדלו עליה, צפו בה וגם צחקו עליה. אין מי שלא מכיר בדיחה או הערה צינית על המלכה החדשה, שחולמת על שלום עולמי; כולם מכירים את הסיבובים הרגילים על המסלול בבגדי-ים ובשמלות ערב; אפשר מראש לדמיין את הדמעות של המלכה החדשה - גם אם לא בהכרח זוכרים את הפרצוף.

אז מה בכל זאת השתנה השנה, ומדוע זכה המהלך בתואר קמפיין החודש?

דבר הפרסומאי

"את אירוע הגמר הפיזי ברידינג עשינו רק כדי שיהיה אפשר לשדר חי ברשת"

רועי גפן, מנכ"ל GNS DIGITAL - זרוע הדיגיטל של גליקמן-שמיר-סמסונוב

"ככל הידוע לנו, בכל העולם עדיין משודרות תחרויות מלכת היופי בטלוויזיה. המחשבה לשנות את הפורמט לא נולדה אצלנו, אלא הגיעה דווקא מהלקוח: בעיתון 'לאשה' הבינו שני דברים: שהעולם הולך ומשתנה, וכיום חלק משמעותי מהקהל שאותו רוצים לראות צופה בתחרות נמצא רוב הזמן באינטרנט; ושחייבים להצעיר את קהל הצופים בתחרות ולפתוח אותה לכאלה שלא היו מעורבים בה עד היום.

"בשנים האחרונות הצופות היו בעיקר הקוראות המסורתיות של 'לאשה', שמכירות את התחרות מפעם והולכות איתה כבר שנים. היה לנו חשוב לשמר את אותן צופות מסורתיות ולהמשיך לדבר גם אליהן, אבל במקביל חיפשנו להגיע לקהל צעיר יותר - אפילו נערות ממש צעירות, בגילאי 16-17, כדי שייכנסו למורשת. שיצפו בפעם הראשונה ויגידו 'וואלה זה נחמד - נצפה גם בשנה הבאה'".

- מה הייתה התובנה מאחורי המהלך?

"לנו היה ברור שהטקסים החד-כיווניים, כפי שהם באים לידי ביטוי בשידור טקס בחירת מלכת היופי בטלוויזיה, לא מייצרים אצל הצופים מחויבות או מעורבות. לכן, קיימת סכנה אמיתית שבתוך שנה-שנתיים הטקס יהפוך ללא רלוונטי - אולי אפילו ייכחד.

"מצד שני, בתחרות המסורתית יש סוג של קלישאה שמרימה להנחתה: איך המועמדות הולכות, איך הן מדברות, זה שכולן רוצות להביא שלום עולמי, ובמדיה דיגיטלית - שהיא מדיה דו-כיוונית - אפשר לחטוף קשה על דברים כאלה. זה מזמין קיתונות של ציניות.

"במדיות האוף-ליין הכול עובר; בדיגיטל ממש לא. קראנו לזה במשרד בשם קוד 'מלכת היופי עוברת מסך'. היה לנו ברור שחייבים לפצח קודם כל משהו בסיסי בקונספט של התחרות, להתייחס לפורמט באופן אסטרטגי כדי שהשינוי לא יחזור אלינו כבומרנג".

- איך התגברתם על המכשול הזה?

"הצענו לאנשי 'לאשה' לבוא מראש עם קונספט תחרות אחר, ולא רק שידור אחר. הקונספט כלל עולם תוכן שלם שייצרנו. הפורמט כלל סרטי וידיאו ושיתוף-פעולה עם ynet, שהקצו לזה הרבה נדל"ן. לאורך כל התחרות, בשלבים השונים, הכול היה בהצבעת גולשים, עד לבחירת המלכה.

"כדי שהגולשים יוכלו להצביע, היינו חייבים להגיש את התוכן הנכון - לא עוד מישהי צועדת על המסלול ואומרת משפט או שניים. בעולם דיגיטלי אפשר ממש לראות ולהכיר אותה. זה גם מאוד מתאים לעולם האינטרנט שהוא פתוח וחשוף.

"יצרנו לכל 16 המועמדות 'תעודת זהות' אישית. למשל, מישהי לבושה במדי כיבוי אש עם צינור, שכאילו הולכת להציל את העולם אבל אומרת 'אולי אני לא אציל את העולם, אבל אני מתנדבת 3 פעמים בשבוע במכבי אש'".

- ואפשר למצוא משהו כזה בכל אחת?

"אצל כל אחת מהמתמודדות מצאנו משהו, לא כקלישאה. כי הרי לכל אחת יש משהו אנושי, ואם חופרים מספיק מוצאים את הטוב בכל אחד".

- מה היו השלבים השונים שבהם מימשתם את הקונספט?

"בהתחלה עשינו פרויקט תוכן שלם על הסיפור, שהולך להיות שונה משנים קודמות. ואז נפתח האתר ב-ynet עם סרטונים על כל אחת. עשינו פילוח לגבי כל מי שנכנס והצביע, והמעורבות הייתה גדולה מאוד. בסופו של דבר התקיים אירוע גמר פיזי ברידינג, אבל עשינו אותו רק כדי שיהיה אפשר לשדר חי ברשת.

"בפועל, ביום הגמר של התחרות, שלא שודרה בטלוויזיה, 'מלכת היופי של ישראל' היה הערך המחופש ביותר בגוגל ישראל. בשידור החי צפו כחצי מיליון איש - פי שניים מכמות הצופים שהטקס השיג ברייטינג בטלוויזיה".

- מהי השורה התחתונה מבחינתכם?

"זה מרגש. לקוח שלוקח כזה סיכון, ובערב הגמר כולם מיד רואים את הנתונים - גם נתוני הצפייה וגם נתוני השהייה - זה מאוד משמח. עכשיו שוברים את הראש מה עושים בשנה הבאה, אבל לכולנו ברור שגם אם יהיו שינויים כאלה ואחרים, הם כבר יהיו במסך החדש".

דבר המפרסם

"אם היינו דוחפים פרסומות, היינו מרוויחים עוד קצת כסף אבל מרחיקים את הגולש"

אלי כהן, מנכ"ל מגזין "לאשה"

"היה לנו ברור שצריך לקפוץ למים ולשנות פורמט. ידענו שיש לנו שני מותגים חזקים: 'לאשה' ו'תחרות מלכת היופי', וכמובן את ynet שהוא מחולל טרפיק משמעותי. אבל הדרך, עד שהגענו לגיבוש הפורמט, הייתה מלאת מהמורות. מחודש יולי שעבר - כמעט שנה - נפגשנו עם סדר גודל של 10 חברות, בדקנו כמות לא מבוטלת של פורמטים, דיברנו עם ערוצי טלוויזיה, אבל רק כשהגענו לגליקמן-שמיר-סמסונוב, ראינו משהו שהיינו ממש שלמים איתו".

- מה בפורמט שהם הציעו דיבר אליכם?

"כשהולכים על משהו בפעם הראשונה, חייבים לעשות את זה באופן פשוט, כדי להגיע לתוצאה טובה. מאוד אהבנו את הכיוון של 'אני לא הולכת להציל את העולם, אבל...'. מצד אחד זה לא דאחקה, ומצד שני אתה לא לוקח את עצמך בכובד-ראש. הרעיון מאפשר לשמור על קלילות, והתחברנו אליו מיד.

"זאת הייתה הזדמנות להציג את הבנות בכל מיני זוויות, לא רק בבגד-ים, ולהכיר אותן מעבר להיכרות השטחית המסורתית. מימי נופך-מוזס, העורכת האחראית של 'לאשה', האמינה מאוד בפורמט דחפה ועודדה אותנו להיכנס לזה".

- אילו אופציות אחרות העלו בפניכם?

"כל מיני סוגים של דברים מתוחכמים: לעשות חלק באינטרנט וחלק בטלוויזיה; לעשות פסטיבל של חודש; או פורמטים אחרים. אנחנו חיפשנו משהו שלא יתרחש ביום אחד, אבל שיהיה ממוקד, כי בסוף אנחנו אמורים לשבת במדיה שבה לא יושבים פסיביים - חייבים לרצות אותך. צריך שיהיה עניין להיכנס לאתר שלך, ואם לא תהיה ממוקד וברור - לא ייכנסו".

- בסופו של דבר בכל זאת עשיתם שימוש בטלוויזיה.

"הייתה פינה קבועה בתוכנית של גיא פינס, והיה קמפיין הפנייה טלוויזיוני, ששלח להיכנס למתחם התחרות. גולש שנכנס למתחם, קיבל חוויה של תוכן בצורה נקייה בלי אמצעי פרסום שמסיטים את תשומת-הלב".

- הבחירה לוותר על פרסומות בתוך האתר היא לא מובנת מאליה.

"גם כשזכייניות הטלוויזיה המסחרית מעלות תוכנית חדשה שחשובה להם, או מתמודדים עם תוכנית מול תוכנית אחרת - הם משדרים בלי פרסומות. זאת הייתה הפעם הראשונה, ולכן לא היינו חזירים - התנהגנו כפי שהכי נכון עבור הגולש.

"כשאתה נותן לו משהו חדש, כדאי להוריד כמה שיותר חסמים. פרסומות הן סוג של חסם, אז העדפנו לוותר עליהן. אולי אם היינו דוחפים פרסומות היינו מרוויחים עוד קצת כסף, אבל היינו מרחיקים את הגולש. היה חשוב לנו להציג משהו ידידותי, מעניין ומזוהה עם תוכן, כי התוכן בסופו של דבר מנצח".

מתודולוגיה

מטרת תחרות "קמפיין החודש" היא לבחור בכל חודש מהלך פרסומי או קמפיין שבלט במיוחד. הקמפיין נבחר מבין אלה שעלו באותו חודש לאוויר, וצוות השיפוט מורכב מ-10 פרסומאים בדרג מנכ"ל או סמנכ"ל משרד פרסום, החברים באיגוד הפרסום, ומ-10 סמנכ"לי שיווק חברי איגוד השיווק.

הציונים של השופטים שוקללו לפי 50% לפרסומאים ו-50% לאנשי השיווק. שופטים לא שופטים עבודות של החברה שבה הם עובדים, ולא של הקמפיינים המתחרים בקטגוריית מוצר שלהם.

הציון של כל עבודה הוא בסקאלה של 1-10, והוא מורכב מ-3 פרמטרים פנימיים. לכל פרמטר משקל אחר, והציון הסופי הוא הממוצע המשוקלל.

הפרמטרים והמשקלים הם: רעיון (40%) - האם יש בעבודה רעיון חדשני, אחר, פורץ דרך, מעורר מחשב ובולט בקטגוריה שלו; ביצוע (30%) - האם יש בתוצאה הסופית משהו יוצא דופן וחדשני (פסקול, מוזיקה, קריינות, נראות, עריכה, כתיבה); ואימפקט (30%) - עד כמה הקריאייטיב תורם לתוצאה השיווקית ולחיזוק המותג, האם לפנינו תוצר פרסומי שמנצח את התחרות עבור הלקוח, האם הקמפיין יצר שיחה, והאם הוא משכנע, יוצר בידול והעדפה או מחזק את המותג.

עוד כתבות

נשיא טורקיה ארדואן עם דגם של נושאת המטוסים / צילום: Reuters, Murad Sezer

הפרויקט הצבאי הבא של ארדואן: הקמת נושאת מטוסים באורך 300 מטרים

אחרי ההצלחה בעולם המל"טים, נשיא טורקיה ארדואן מכוון לליגת העל, עם הכרזה על נושאת מטוסים מהגדולות ביותר בנאט"ו ● בעוד שישראל שומרת על עליונות טכנולוגית במטוסים, אנקרה מצמצמת פערים בטבלאות היצוא הביטחוני העולמיות ומתבססת כמעצמת מספנות

אוטובסים של אגד בתחנה המרכזית ראשון לציון / צילום: Shutterstock, shutterstock

קיסטון ובנק לאומי בהסכם למימון מחדש של 1.75 מיליארד שקל לאגד

מדובר באחד מהסכמי המימון הגדולים במשק והוא יוצא לדרך לקראת הפרדת פעילות הנדל"ן של אגד ומימוש האופציה לרכישת יתרת מניות החברים

המניות הלוהטות נפלו בבורסה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בורסת ת"א ננעלה באדום בוהק: אנליסטים מסבירים - מה עומד מאחורי הירידות?

ת"א 35 נפל ביותר מ-3% ומדד הביטוח צנח כמעט ב-7% ● מניות הביטוח מחקו היום 9.4 מיליארד שקל משוויין ● שר האוצר מאיים על הבנקים: אם תבטלו הטבות לצרכנים בעקבות המס החדש המתוכנן, אכפיל אותו ● אנרג'יקס מגייסת כסף ומנמיכה תחזיות, אחת הסיבות: "איכות רוח ירודה בפולין ● בוול סטריט וברוב הבורסות בעולם לא יתקיים היום מסחר לרגל חג המולד

מתחם שיכון הרופאים בתל השומר / הדמיה: Arceffect Adi Bueno

החברה שזכתה במכרז הענק לפרויקט דיור להשכרה בתל השומר

אשטרום זכתה במכרז להקמת למעלה מאלף יחידות דיור בתל השומר, הוועדה המחוזית תדון בתוכנית הענק למתחם תחנת נגה בגבעתיים, שתי עסקאות מימון גדולות נחתמו בטבריה ובירושלים, וגם: המהלך החדש של משרד השיכון לטובת אזרחים הזכאים לסיוע בשכר דירה ● חדשות השבוע בנדל"ן

מתחם הבורסה ברמת גן / צילום: תמר מצפי

העלאות הארנונה ב־2026: לאילו רשויות אושרה העלאה, והיכן נדחו הבקשות

תעריף הארנונה יעלה ב־2026 בכ־1.6% - אך לרשויות רבות אושרה העלאה גבוהה הרבה יותר, לעומת אחרות שבקשותיהן נדחו ● במתחם הדולפינריום בת"א התעריף יעלה ביותר מ־100%, ומנגד, באזור הבורסה ברמת גן לא אושר שינוי ● גלובס בדק את המצב בכמה ערים גדולות

ג'ונתן רוס, מייסד ומנכ''ל גרוק / צילום: ap, Jeff Chiu

הטאלנט ששווה 20 מיליארד דולר: האיש שסימן את עצמו כאלטרנטיבה מצטרף לאנבידיה

הוא הזהיר מהתלות בה, ביקר את הארכיטקטורה שלה ובנה חלופה טכנולוגית מצליחה משלו - ועכשיו מייסד גרוק ג'ונתן רוס עובר לצד של ג'נסן הואנג ● כך אנבידיה שמה יד על הטאלנט ועל הטכנולוגיה של סטארט־אפ השבבים במהלך עוקף רגולציה, שיחזק את מעמדה בשוק האינפרנס

פרופ' אוליבר הארט / צילום: אלון גלבוע

"קולגות חושבים שיצאתי מדעתי": הכלכלן חתן פרס נובל שרוצה להכניס ערכים לשוק ההון

פרופ' אוליבר הארט רוצה להחזיר ערכים כמו הוגנות לחוזים, לישיבות דירקטוריון ולאסיפות בעלי המניות ● בימים אלה הוא מקדם רעיון חתרני כמעט לדמוקרטיזציה של שוק ההון ושיתוף בעלי המניות בקבלת החלטות שוטפות של חברות ● השבוע הוא הגיע לישראל כדי להשתתף בכנס השנתי של מרכז ESG של אוניברסיטת רייכמן ● ניצלנו את ההזדמנות כדי לברר איתו איך המודלים שלו עובדים במציאות

אסדת קידוח ''תמר'' / צילום: אלבטרוס

ישראל בוחנת מסלול חדש: יצוא גז טבעי דרך קפריסין

הפסגה המשולשת בין ישראל ליוון וקפריסין שהתקיימה השבוע הולידה תוכנית לפרויקט תשתיתי דרמטי ● על הפרק: הזרמת גז מלוויתן ותמר לקפריסין, למורת־רוחה של טורקיה

מזג אויר חורפי ברד ירושלים / צילום: איל יצהר

האם השיא של השפעת כבר מאחורינו, ולמה כדאי להתחסן?

משרד הבריאות מרחיב היערכות ורוכש מאות אלפי חיסונים על רקע גל שפעת שהגיע מוקדם מהרגיל ● באיזה זן אנחנו חולים השנה, האם החיסונים פחות יעילים, ומה עם הקורונה? ● גלובס עושה סדר

ח''כ חנוך מילביצקי, יו''ר ועדת הכספים / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת הכספים מעבירה מיליארד שקל לחינוך החרדי, רגע לפני סוף שנת התקציב

ועדת הכספים אישרה העברת כמיליארד שקל למוסדות החינוך החרדי, שבוע לפני תום שנת התקציב ● מאות מיליונים מיועדים למוסדות לא מפוקחים שאינם מלמדים את מלוא לימודי הליבה

טופ גאם / צילום: אייל פישר

ברווח של פי 4 על השקעתה: קרן AP יוצאת מטופ גאם

קרן AP רכשה את מניות טופ גאם בשנת 2020 וכעת מכרה את החזקותיה תמורת 145 מיליון שקל - דיסקאונט של 16% על מחיר המניה, אך לדברי החברה, המכירה נסגרה לפני מספר ימים, ובינתיים המניה טיפסה ● הרוכש העיקרי: בית ההשקעות אלטשולר שחם שרכש 7% ממניות טופ גאם ב-100 מיליון שקל

כך תשקיעו בזהב / צילום: Shutterstock

הוא נחשב אלטרנטיבה למניות ולאג"ח כגידור מפני סיכונים: כך תשקיעו בזהב

לנוכח הזינוק השנה במחיר הזהב, רבים בוול סטריט ממליצים שתחזיקו במתכת, לפחות בחלק קטן מתיק ההשקעות שלכם ● ב"וול סטריט ג'ורנל" ריכזו את הסוגיות המרכזיות בשוק הזה, וממליצים למשקיעים כיצד לנהוג עם הסחורה הלוהטת ● מדריך קצר להשקעה מושכלת

טדי וארדי, שותף בקרן אינסייט פרטנרס / צילום: אינסייט פרטנרס

המשקיע שמאחורי האקזיט הענק חושף את נוסחת ההצלחה, ויש לו גם אזהרה לתעשיית הסייבר

טדי וארדי מאינסייט מתייחס לאקזיט הענק של ארמיס הישראלית ומספר על הפוטנציאל שזיהה בחברה ● בראיון לגלובס הוא מנתח את מלכודת הסייבר המקומי, ומזהיר: הפער בין סטארט־אפ לחברה גלובלית עובר דרך הדמיון והיכולת לבנות הנהלה בארה"ב

תחנת הכוח הפרטית דוראד, זרוע פעילות האנרגיה של קבוצת לוזון / צילום: יגאל גורן

המרוץ ל"יהלום" של אלומיי: כולם רוצים לרכוש נתח מתחנת הכוח דוראד

האם רכישת השליטה בחברת האנרגיה אלומיי ע"י נופר מסתבכת? ריבוי הגופים שלוטשים עיניים לנכס המרכזי של החברה יוצרים איומים על השלמת העסקה - מהליך משפטי ועד פירעון מיידי של האג"ח שהנפיקה ● ועל מה דובר בפגישה שהייתה השבוע בין עופר ינאי לעמוס לוזון

סניף יוחננוף / צילום: יח''צ

עקפה את רמי לוי: רשת יוחננוף כבר נסחרת בשווי של כ־5 מיליארד שקל

למרות שהיא מוכרת פחות מרמי לוי, שיעורי הרווח של יוחננוף גבוהים יותר: "אחד היתרונות הגדולים שלהם זה הנדל"ן, הם מתייחסים לקרקעות שבבעלותם כמו שהם מתייחסים למלגזה"

הפצועים חווים תחושת חוסר אונים מול חוזי שכר הטרחה / צילום: דוברות ביה''ח שיבא

"כל הזמן חושב מאיפה אביא את הכסף": פצועי צה"ל לא עומדים בעלות מימוש הזכויות, והמדינה רוצה לעשות סדר

עדויות וחוזים שהגיעו לידי גלובס חושפים מציאות עגומה: לוחמים שנפצעו במלחמה מוצאים עצמם מול דרישות לתשלום עשרות ומאות אלפי שקלים עבור ייצוג משפטי, לעיתים עוד לפני שזכו לקבל קצבה ● בזמן שבוועדות הכנסת דנים בהצעת חוק שתגביל את שכר הטרחה, בלשכת עורכי הדין מתנגדים בחריפות ומזהירים מפני פגיעה באיכות הייצוג ● האם הרגולציה תצליח לעצור את השוק הפרוץ מבלי להשאיר את הפצועים ללא מענה?

דונלד טראמפ על רקע גרינלנד. הודיע על מינוי אחראי לסיפוח האי / צילומים: רויטרס, שאטרסטוק

"הם מנגבים איתנו את הרגליים": המדינה הסקנדינבית שכועסת על ארה"ב

החזית של ארה"ב מול דנמרק: הממשל האמריקאי מינה שליח מיוחד לסיפוח גרינלנד והשעה פרויקטים של ענקית האנרגיה אורסטד ● במקביל, הוטלו איומי מכסים על יצרנית התרופות נובו נורדיסק ● בקופנהגן הגיבו בזעם וזימנו את השגריר לשיחת נזיפה: "ארה"ב הפכה לאיום אפשרי"

כוחות צה''ל בגבול לבנון (ארכיון) / צילום: דובר צה''ל

חוסל בלבנון מחבל מיחידת המבצעים של משמרות מהפכה

מנהיג דאעש בדמשק נעצר ע"י כוחות הביטחון של סוריה ● כוחות הביטחון פעלו הלילה לאכיפה חוזרת כנגד מבנים לא חוקיים ישראלים ● המשפחות המתנגדות לוועדת החקירה הפוליטית צפויות למקד את הלחץ בח"כים החרדים ● אלי פלדשטיין התייחס בראיון לעימות עם יונתן אוריך בחקירה וטען: "יש ללשכה חומרים על גלנט" ● עדכונים שוטפים

שמואל פרביאש, מנכ''ל DSIT / צילום: פרטי

ההנפקה של רפאל ויבואן הממתקים: זינוק של 400% בצבר ההזמנות תוך 3 שנים

על רקע ההתחזקות במניות הביטחוניות בבורסה בת"א, תשקיף חברת DSIT שבשליטת רפאל חושף זינוק של 68% בהכנסות וקפיצה חדה ברווח במחצית הראשונה של השנה ● "החברה מזהה גידול בביקוש לפתרונות הגנה מתקדמים מפני איומים בתווך התת-ימי", צוין

עמדת הטעינה המהירה של אקספנג / צילום: יח''צ

400 ק"מ נוספים בדקות ספורות: טסלה והסיניות מתכננות מהפכה בשוק הטעינה של רכב חשמלי בישראל

בקרוב זמן הטעינה של רכבים חשמליים עשוי להיות קצר כמו זמן התדלוק ● רשות התחרות צפויה לפרסם בקרוב שורה של חוות דעת על חידוש רישיונות ליבוא רכב ● MG משיקה בישראל שני דגמי קרוס-אובר בתמחור אגרסיבי ● השבוע בענף הרכב