גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"אנחנו מכונית ספורט, האחרים הם יותר מכוניות משפחתיות"

מנייקי ומאדידס הוא לא מוטרד, ממספר הרצים בישראל הוא מופתע לטובה, ועל ה-BDS הוא לא שמע: מנהל אזור אירופה, אפריקה והמזה"ת של סאקוני, ז'אן פייר פטי, מספר בראיון ל"גלובס" על האסטרטגיה של המותג

ז'אן פייר פטי ויובל בראון / צילום: שלומי יוסף
ז'אן פייר פטי ויובל בראון / צילום: שלומי יוסף

אלפי ישראלים, אולי עשרות אלפים, הפכו את הריצה לחלק משגרת חייהם וממקמים אותה במקום מכובד על הסקאלה שבין תחביב להתמכרות של ממש. חלקם רצים בחדר כושר, חלק אחר וגדול יותר רץ בחוץ - אבל רובם ככולם משקיעים בביגוד, באביזרים, וכמובן בנעלי ריצה.

הנכונות הזו להשקיע סכומי כסף גדולים, הצורך להחליף את הנעליים בתדירות גבוהה והנאמנות שהם מפתחים למוצר שהם מרוצים ממנו - כל אלה גורמים ליצרניות הספורט הגדולות לפתוח בארץ עוד ועוד חנויות מותג. אחד המותגים המובילים בענף הוא סאקוני, וכדי לשים את האצבע על המאפיינים המיוחדים לישראלים - אלה שגורמים לחנויות סאקוני שנפתחו בארץ לשגשג - הגיע לכאן לאחרונה ז'אן פייר פטי, מנהל אזור אירופה, אפריקה והמזרח התיכון בסאקוני.

בראיון ל"גלובס" הוא מספק כמה תובנות על הצרכנים הישראלים, מסביר למה אין לחברה כוונה להוזיל את מחירי הנעליים שלה וחושף כי בכוונתה להפוך את האתר התדמיתי של החברה לאתר סחר, גם אם הוא לא יכול עדיין לנקוב בתאריך.

"אין לנו נתונים רשמיים, אבל לפי כל ההערכות, נתח השוק של סאקוני בענף הריצה בישראל גדול. סאקוני בהחלט בחזית המרוץ, ויש לכך כמה סיבות - מחנויות המותג, דרך הנוכחות בחנויות הספורט הכלליות ועד החסות שלנו לאירועים. אנחנו שותפים לכ-200 אירועים בשנה, וזה יוצר נראות".

- יש לכם 4 חנויות מותג בארץ. יהיו עוד?

"בהחלט. אמנם בחנויות הכלליות המותג מיוצג היטב, אבל אין מקום טוב יותר מאשר חנות מותג כדי להציג את כל קו המוצרים. זה משהו שאתה לא יכול לעשות בחנויות רב-מותגיות מסיבות של שטחי מדף".

פטי יודע על מה הוא מדבר, וביקור בחנויות המותג בהחלט יכול לעורר חשק לרוץ גם בקרב מי שהפעם האחרונה שבה נעל נעלי ספורט הייתה בכיתה ו', אלא שהצרכנים הישראלים הולכים ונעשים מתוחכמים יותר, ולמרות החוויה שהם מקבלים בחנויות המותג - הם מעדיפים לא פעם לוותר עליה ולהזמין באינטרנט.

- בישראל נעלי סאקוני יקרות, מה שגורם לרבים למדוד נעליים בחנות ואז להזמין אותן באינטרנט. אתה לא חושש שזו מגמה שתתרחב?

"זו מגמה שנצפית לא רק בישראל. המציאות היא שתמיד ניתן למצוא מחיר נמוך יותר היכן שהוא".

- אתה לא חושש מזה? אתם משקיעים המון כסף בפתיחת חנויות ואז הקונים משתמשים בהן רק לצורך מדידה. יש מותגים בינלאומיים שפועלים בישראל, כמו נורת' פייס, שהכריזו לאחרונה שהם מוזילים את המחירים כמענה לתופעה.

"אני לא בטוח שהוזלת המחיר היא פתרון, אני חושב שמה שעושה את ההבדל זה סוג החוויה שאתה מקבל. בחנות של סאקוני יש צוות מקצועי שבודק איך אתה רץ, את כף הרגל שלך, את היציבה שלך ועוד. הרצים, שהם קהל היעד שלנו בסאקוני, מאוד רציניים. אלה אנשים שרוצים את הטוב ביותר לריצות שלהם, שדואגים להשיג את הנעל הטובה ביותר, שמתאימה לגובה שלהם, למשקל שלהם, לאופן שבו הם רצים, לתכיפות ולסוג המשטח שעליו הם רצים".

- אז בפעם הראשונה הם עושים את זה, ובפעם הבאה הם יכולים לקנות באינטרנט.

"אנחנו אף פעם לא נצליח למנוע מאנשים לעשות את זה, אבל שוב, יש משהו יותר חשוב מהמחיר, וזו רמת שירות והקשר. אתמול כשביקרתי בחנות שלנו יכולתי לראות את הקשר החזק של המוכר עם הצרכן. הלכתי לחנות הראשונה שפתחנו כאן וזה היה מדהים לראות את תעבורת הקונים, את הגיוון של האנשים שנכנסו ורצו נעליים, רצו שירות ורצו המלצות.

"תמיד ניתן להוריד את המחיר, אבל אני חושב שלכל נעל יש ערך מסוים. לרכוש נעל ריצה זה לא כמו לרכוש נעל רגילה. בנוסף, לקבוצות ריצה בישראל יש מחיר מיוחד שמשקף הנחה של 30%, כך שהמחיר לא גבוה", הוא אומר ומדגיש כי מחירי סאקוני בחנות המותג זהים לאלה שבחנויות וברשתות הספורט.

- האם אתם מתכוונים לאפשר בישראל הזמנת מוצרים מהאינטרנט?

" כן, דנו בנושא בביקור הזה. אנחנו צריכים לבחון את זה ולבדוק איך אנחנו מוכנים".

- אתם מוכרים באמצעות האינטרנט במקומות אחרים?

"כן, אנחנו עושים את זה באירופה ובארה"ב. המכירות באינטרנט צומחות בכל מקום, באירופה מדובר ב-15%-20% מהמכירות. זה נושא שאנחנו לא יכולים להתעלם ממנו".

הצרכן דורש חידושים

גילה המופלג של חברת סאקוני, שחוגגת השנה יום הולדת 117, לא ניכר על הקולקציה המאוד צבעונית וצעירה שלה. יש להניח שהמייסד, איש עסקים צעיר שפתח את מפעל נעלי הספורט על גדות נהר הסאקוני בפנסילבניה שבארצות-הברית, לא העלה אז על דעתו שרצים בכל העולם ינעלו את נעלי הריצה שקרא על שם המקום.

- בשנים שחלפו השתנה העולם מן הקצה אל הקצה, הטכנולוגיות התפתחו, והחומרים השתדרגו, אך האם אין גבול לחדשנות?

"אני חושב שלא, כל עוד את מקשיבה לצרכנים ויש לך מעורבות עם הרצים. דברים משתנים כל הזמן, העולם אינו נעצר בנקודה מסוימת, הצרכנים תמיד רוצים משהו חדש שמעורר בהם השראה מקטגוריות אחרות או מתעשיות אחרות. יש לזה השפעה על מה שנעשה בתעשיית הנעליים. לפני 20 שנה הנושא החם היה בלימת זעזועים, ריפוד, סוליה חיצונית גדולה. אחר-כך רצו להיות קרובים יותר לקרקע, וסאקוני השיקה את צמצום הבדל הגובה בין העקב וחלקה הקדמי של הנעל. עברנו ל-8 מ"מ. כל המותגים הלכו בעקבות סאקוני. סאקוני הביאה גם את הצבעוניות. עכשיו אנחנו עובדים על קונספט חדש של נעל רגועה יותר, נוחה ורכה מאוד. אנחנו מביאים טכנולוגיה חדשה שמשלבת נוחות עם אנרגיה. צוות הפיתוח שלנו עובד על דור החדש של טכנולוגיה שתאפשר לרצים להיות אפקטיביים יותר".

- כמה רחוק אפשר ללכת בנושא הזה?

"משקל הוא מקור לחדשנות גדולה, ולא רק בריצה. אנשים רוצים להוציא פחות אנרגיה על הנעליים. הם רוצים להשקיע את האנרגיה בריצה, ביעילות. אני מניח שיש ודאי גבול לצמצום המשקל, אבל יש המון אפשרויות אחרות לשפר את הביצוע של הרץ. יש לנו מעבדה בבוסטון, וזה המקום שבו אנחנו עורכים בדיקות עם אצנים מקצועיים. אנחנו פשוט רואים איך אנשים רצים, ואני לא רואה סיבה שלא נמשיך לגלות עוד ועוד דברים. כל אחד רץ באופן שונה".

- אז תאפשרו למשל התאמה אישית של נעליים?

"למה לא? זה בהחלט יכול להיות פתרון - כל צרכן יתאים את הנעל לצרכים שלו ולטעם האישי שלו, אבל סביר להניח שזה לא יקרה כבר בעונה הבאה".

מתחרים, אבל רק בריצה

התחרות בענף, שמגלגל לדברי פטי 17 מיליארד דולר בשנה, קשה ולא עוצרת לרגע. בישראל פועלים מותגים בינלאומיים חזקים כמו אדידס, שהשיקה בשנים האחרונות את סדרת הבוסט מתוך כוונה להוביל את תדמית החדשנות בענף, וכמובן, נייקי, ברוקס, אסיקס, ניו באלאנס ועוד.

סקר שפרסמנו לאחרונה ב"גלובס" בקרב ילדים מגלה כי בקרב הלקוחות המאוד צעירים הללו, המותג סאקוני - יחד עם מותגים כמו פומה, ניו באלאנס - לא זוכים לפופולריות. המותגים המככבים הם נייקי ואדידס. גם בקרב הקהל הבוגר מתחרה סאקוני בשני המותגים הדומיננטיים האלה, לצד מותגים נוספים.

פטי אינו מוטרד, ואפילו להפך: "מה שמייחד את סאקוני משאר המוצרים הוא שזה המותג היחידי שבאמת מוקדש לריצה. כל המותגים האחרים עושים עבודה נפלאה בתחומי ספורט רבים, אבל הם מתפרסים לכל התחומים. סאקוני היא ייעודית לרצים.

"אם נעשה השוואה למכונית, אני יכול לומר שאנחנו מכונית ספורט, והמותגים האחרים הם יותר בבחינת מכוניות משפחתיות. אנחנו מחשיבים את עצמנו למותג פרימיום.

"ילדים הם לא קהל היעד שלנו. עבדתי עם נייקי במשך 12 שנה, אז אני מכיר את החברה. היא בהחלט פונה לקהל צעיר של בני 15 עד 25, כי שם יש הכי הרבה התלהבות, זה הגיל שבו אתה משתתף בספורט ואתה נלהב. זה חלק מהחיים שלך. אתה משוגע על זה, אתה רוצה את הבגדים הכי טובים. האסטרטגיה הזאת באמת עובדת היטב, אבל אנחנו לא מתחרים בנייקי ואנחנו לא מתחרים באדידס בשוק הספורט. אנחנו מתחרים איתן בשוק הריצה. קהל היעד שלנו הם הרצים המורעלים. אנשים אחוזי התלהבות מספורט הריצה. הם עושים מרתונים, חצי מרתונים. אצל אדידס ונייקי זה יותר סגנון חיים. אנחנו לא משקיעים כל-כך הרבה כסף כמותן. להן יש פרזנטורים שהם סמלים בינלאומיים, כמו כוכבי כדורגל, ואנחנו יודעים איזו השפעה יש לכדורגל בכל העולם. אין לנו אובססיה לזה, זה לא מעסיק אותנו. יש לנו אובססיה לנצח בשוק הריצה".

ישראל על המפה

מחלון בית המלון שעל שפת הים ליד הטיילת בתל-אביב, משקיף פטי על עשרות ישראלים רצים, מתאמנים ורוכבים על אופניים. בשיחה עמו מסתבר שאפילו בעיניים זרות שבוחנות את הישראלים מנקודת מבט של מומחה בענף, העיסוק הנרחב בספורט בארץ בולט בקנה-מידה עולמי: "מה שמדהים אותי מאז שהגעתי זה לראות כמה אנשים עוסקים כאן בספורט, כבר ב-06:00 בבוקר. זה פשוט מדהים. יש לכם מקום נפלא כאן. אנשים רוכבים על אופניים, הולכים, רצים, שוחים, חותרים, שטים בסירות קלות... כמה פעילות. זה המון בהתחשב בעובדה שמדובר בשטח כל-כך קטן. אולי רק בריביירה הצרפתית ניתן לראות דברים דומים לזה. גם באוסטרליה נלהבים מספורט. ישראל מזכירה לי את אוסטרליה, אבל אני לא יכול לחשוב על שום מקום באירופה שבו יש רמת פעילות כזאת. בברצלונה, למשל, המון אנשים עוסקים בריצה וברכיבה על אופניים, אבל לא ברמה הזאת ובמספרים כאלה: כל הגילים, כל המינים, נשים, גברים, זקנים וצעירים. זה באמת מדהים. גם מספר חנויות הספורט ביחס לשטח גבוה מאוד. זה מאוד ייחודי".

- אז סאקוני לא נבהלת מתופעת ה-BDS ולקריאות לחרם נגד ישראל?

"לא, לא, בהחלט לא. אף פעם לא שמעתי על זה. זו הפעם הראשונה שאני שומע על זה".

■ mbs, יבואנית סאקוני לישראל, נמצאת בבעלות יובל בראון וקבוצת פישמן. אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".

עוד כתבות

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

הפרויקטור שלא היה בראיון ראשון: "לא באתי לחמם כיסא"

טל בסכס מונה בסוף אוקטובר לפרויקטור שתפקידו "לתדרך בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה" ● אלא שאינטרסים פוליטיים רחשו בשטח, יותר מדי גופים היו מעורבים, ומהדיבורים על תקציב של 15 מיליארד שקל לא נשאר דבר ● בראיון לגלובס הוא מדבר על היכולת להשפיע כמנכ"ל החברה למתנ"סים, ומפתיע: "אם קוראים לי שוב - אני מתייצב"

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

מפגין מניף שלט עם ''מהפכת אינתיפאדה'' בוושינגטון. תמיכות מפורשות באלימות / צילום: Associated Press, Lindsey Wasson

״אינתיפאדה עולמית״ מתפשטת בקמפוסים של ארה״ב אבל היא עשויה לחזק דווקא את הימין

זה מה שקרה למחאות הענק נגד מלחמת וייטנם ולמרד הסטודנטים בצרפת לפני 60 שנה ● התנועה הנוכחית מעתיקה בהצלחה גוברת את דפוסי הפעולה של המאבק נגד אפרטהייד לפני 40 שנה ● ישראל הופכת למנוף של שינוי

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

שכונת גליל ים, הרצליה / צילום: המרכז למיפוי ישראל

הנוף לים בנתניה, המיקום המנצח בתל אביב: השכונות שעברו מהפכה

צילומי אוויר מראים את השינוי הגדול שהתרחש ב־20 השנים האחרונות באזורים מרכזיים ברחבי הארץ: את השדות החליפו בנייני מגורים, כבישים ופארקים ● איך אפשר היה לתכנן את השכונות החדשות טוב יותר ● צילומי אוויר: המרכז למיפוי ישראל ● פרויקט מיוחד

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

בתים בטקסס. צילומי לווין ורחפנים הפכו לנשק בידי חברות הביטוח / צילום: Shutterstock

תופעה בארה"ב: חברות הביטוח מרגלות אחרי בתים מהשמיים

חברות בארה"ב משתמשות ברחפנים כדי לבדוק גגות או לזהות פסולת חצר וטרמפולינות שלא הצהירו עליהן

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

הנוף הנשקף מהררית / צילום: ליבי לוי

נסעתם לגליל בחג? אתם חייבים לעצור ביישוב הזה לחוויה תאילנדית אמיתית

קפה שהוא גם גלריה, מופע מוזיקלי של ערפול חושים, מעדנייה משובחת ושופינג ברוח האנתרופוסופיה ● ביקור ביישוב הררית, שמרגיש כמו יקום מקביל

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון