יום המסחר בבורסה של תל אביב (ה') נחתם במגמה חיובית, לאחר הירידות של היומיים האחרונים. בשוקי העולם מתנהל המסחר בעליות לאחר שסין הרגיעה את השווקים והודיעה כי אין בכוונתה להמשיך במהלך פיחות המטבע. מניות הגז בלטו לחיוב ברקע הסכמות בין המדינה לחברות סביב מתווה הגז. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.35 מיליארד שקל.

כאמור, המסחר בוול סטריט ננעל אמש ביציבות והיום מתנהל בירידות קלות. הבנק המרכזי הסיני שלח היום צפירת הרגעה לשווקים כאשר הודיע כי המהלך לפיחות היואן לא נועד לסייע ליצוא המקומי אלא רק לסייע לבנק להתמודד עם הדולר החזק. הבנק גם ציין כי הדיווחים על כך שבכוונתו לבצע פיחות של 10% ביואן הם "שטויות".

בורסות אירופה נעלו אתמול את יום המסחר הגרוע ביותר השנה, כאשר מדד Stoxx600, מדד הבנצ'מארק האירופי, נפל ב-2.7%. זאת, עקב המהלכים האחרונים שנקט הממשל הסיני, במרכזם הפיחות החד ביואן, שנמשך אתמול וגם היום.

ארז צדוק, מנכ"ל קרנות אביב, מציין הבוקר כי "סין היא הבריון של השכונה, זה שכולם מפחדים ממנו. כשהכלכלה השנייה בגודלה בעולם רועדת, זה מלחיץ. אם הנתונים שלה לא אמינים, זה עוד יותר מלחיץ וכשבנוסף לכל אלה היא מתנהלת בבריונות, השווקים צונחים. פיחות של 2% ביואן כשלעצמו הוא לא דרמטי. אם הוא הרגל בדלת שדרכה ייכנסו פיחותים נוספים, או שנגיע אף לניוד מלא של היואן, אנחנו עלולים לראות פגיעה משמעותית בתוצאות העסקיות של חברות לא מעטות באירופה וגם בארה"ב שמייצאות לסין. סביר להניח שסין תצליח באמצעים מלאכותיים להחזיק את הצמיחה על 7%, בהנחה שזה באמת 7% ולא קרוב יותר ל-5% כפי שמעריכים כלכלנים מסוימים".

"בטווח הארוך, גם הממשל הסיני לא יוכל להחזיק את הנתונים על פי רצונו ואם הכלכלה הסינית המקומית אכן תיגרר להאטה משמעותית או מיתון, זה יכול להיות הטריגר למשבר הבא בכלכלה העולמית, אם כי זה לא נראה קרוב. העלאת הריבית הקרובה בארה"ב בספטמבר כבר לא בטוחה כל כך עקב הנתונים מסין ואי הוודאות גדלה, מה שבוודאי לא עושה טוב לשוק ההון. צריך לחכות שיתפזר מעט האבק סביב הכלכלה הסינית כדי שנדע טוב יותר לאן השווקים הולכים בטווח הקרוב", אומר צדוק.

 

 

צניחה של כ-85% ברווחי סלקום

הממשלה תתבקש לאשר ביום ראשון את מתווה הגז המתוקן, אך עדיין לא ברור האם שר הכלכלה אריה דרעי יתרצה מהשיפורים שהושגו במתווה ויסכים לחתום על הפטור מהסדר כובל, או שידרוש להחזיר את הדיון לכנסת. הסיכומים שהושגו אתמול בין המדינה ליזמי הגז כוללים שני שינויים מהותיים לעומת המתווה המקורי. (לכתבה המלאה). נציין את אבנר , דלק קידוחים  ורציו .

עונת הדוחות נמשכת ולאחר שאתמול הציגו תוצאות כיל, פרטנר ומטריקס, היום דיווחה סלקום על כי הרווח התפעולי בנטרול השפעות חד-פעמיות הסתכם ב-105 מיליון שקל בהשוואה ל-173 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 39.3% . הרווח הנקי הסתכם ב-12 מיליון שקל בהשוואה ל-79 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 84.8%.

מליסרון דיווחה היום כי ה-FFO של הקבוצה ברבעון השני עלה בכ-21.7% לכ-140 מיליון שקל, בהשוואה ל- 115 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

מניות אופקו , טאואר ונייס  רשמו עליות על רקע פערי ארביטראז' חיוביים.

מג'יק  בלטה במסחר על רקע המלצה חיובית שקיבלה מברקליס עם מחיר יעד של 8 דולר למניה.