הראל ויזל, מנכ"ל ומבעלי השליטה בקבוצת פוקס, מרחיב את השקעותיו בענף הנדל"ן אל מעבר לים. ל"גלובס" נודע, כי ויזל יחד עם אברהם פוקס, אף הוא מבעלי השליטה בקבוצת פוקס, חברו ל-3 גופים אמריקאים בעסקה לרכישת בניין הבריל במנהטן ניו-יורק, תמורת 310 מיליון דולר.

המוכרת היא חברת Realty LLC שרכשה את הבניין ביוני 2013 והחלה מאז בשיפוצו. כיום הבניין ריק מדיירים. בסיום השיפוץ, שעלותו מוערכת בכ-23 מיליון דולר, הבניין יימסר לרוכשים.

בניין הבריל הוקם כבר בשנת 1931 על שדרות ברודווי, פינת רחוב 49 וצפונית לטיימס סקוור. הבניין נמצא ממש בסמוך לחנות המפורסמת של יצרנית השוקולד m&m. בשנות ה-50 וה-60 של המאה הקודמת פעלו בבניין אולפני מוזיקה רבים ויצאו משם כמה מהשירים הפופולריים ביותר במוזיקה האמריקאית, מה שהפך את הבניין לאחד המפורסמים בניו-יורק ולפני שנים אחדות הוא אף הוכרז בשל כך כמבנה לשימור.

הבניין מונה 11 קומות, שתיים מהן שימשו כקומות מסחר וכל היתר קומות משרדים. במסגרת השיפוץ הנוכחי, מתוכנן להגדיל את שטחי המסחר לכל חמש הקומות הראשונות של הבניין ולהותיר שש קומות משרדים בלבד. הרוכשים מאמינים כי מיקום הבניין בסמוך לטיימס סקוור יאפשר לו ליהנות מתנועה של עשרות מיליוני האנשים העוברים במקום בכל שנה - אולי אזור התנועה המסחרי הער ביותר בעולם.

כבר כעת מתקיימים משאים ומתנים להשכרת שטחים לרשתות עוגן. בין היתר, מתקיים מו"מ לפתיחת חנות הצעצועים המפורסמת שוורץ, שפעלה עד לאחרונה בשדרה החמישית בניו-יורק ונסגרה בחודש שעבר. במקביל, נבחנת אפשרות לפתיחת חנות טויס אר אס במקום חנות הענק של החברה בטיימס סקוור, הצפויה להיסגר לטובת פתיחת חנות של גאפ ואולד נייבי במקומה.

מעבר לכך, הרוכשים מתכננים גם להפוך את גג הבניין לבר ומסעדה עם תצפית על האזור.

מתמקד בתל אביב

העסקה הנוכחית היא אחת משורה ארוכה של השקעות שביצע ויזל בתחום הנדל"ן. רשימה חלקית של נכסיו כוללת קרקע בסמוך לשכונת נווה צדק בתל אביב, שבה הוא מחזיק עם שותף ועליה הוא מתכוון להקים מגדל מגורים שיכלול 70 דירות; קומת משרדים הנבנית ברמת החייל בתל אביב שאותה רכש תמורת 10 מיליון שקל והוא מייעד אותה להשכרה; דירה בשטח 380 מ"ר שאותה רכש יחד עם אחיו אסי ויזל, בקומה 35 במגדלי גינדי בשוק הסיטונאי; ודירה במגדלי אסותא בתל אביב, אותה רכש תמורת 11 מיליון שקל.

 

השותפים: שוטנשטיין, קונווי וצמד ישראלים לשעבר

ויזל ופוקס יחזיקו ב-25% מבניין הבריל במנהטן, בעוד היתרה תהיה בבעלות 3 גופים אמריקאים - משפחת שוטנשטיין (25%), חברת קונווי (25%), והישראלים לשעבר, אילן ברכה וחיים בינסטוק (25%).

משפחת שוטנשטיין היא בעלת השליטה בחברת האופנה אמריקן איגל העולמית, שקבוצת פוקס משמשת כזכיינית שלה בישראל. למשפחת שוטנשטיין פעילות נדל"ן ענפה והיא מחזיקה, באופן ישיר ועם שותפים, ב-90 נכסי נדל"ן הנמצאים ב-26 מדינות ושטחם המצרפי הוא כ-1.6 מיליון מ"ר.

זו אינה עסקת הנדל"ן הראשונה שבה ויזל ושוטנשטיין שותפים. כפי שנחשף ב"גלובס", השניים רכשו במשותף יחד עם רון זכאי קרקע בשטח 4.5 דונם ברח' סטרומה בהרצליה פיתוח, תמורת 50 מיליון שקל. הקרקע, שנרכשה ממשפחת עופר ונמצאת בצמוד למלון דן אכדיה, היא חלק מעתודת קרקע גדולה שנותרה בידי משפחת עופר ומיועדת לפרויקט נדל"ן נפרד תחת השם "פיתוח על הים" - פרויקט מגדלי יוקרה. ויזל ושוטנשטיין מתכוונים לבנות במקום 14-16 בתים צמודי קרקע בשטח של כ-300 מ"ר לבית, בשטח בנוי של 300 מ"ר. בניית הפרויקט צפויה להתחיל בשנה הבאה.

חברת הנדל"ן קונווי קפיטל (25%) נמצאת בבעלות משפחת כהן, משפחה יהודית ממוצא סורי החיה בניו-יורק כבר 75 שנים. החברה היא קמעונאית אופנה בעברה והיתה הבעלים של רשת חנויות קונווי. כיום היא מחזיקה בנכסי נדל"ן בשווי 600 מיליון דולר. קונווי קפיטל ביצעה בעבר לפחות שתי עסקאות בישראל. אשתקד היא רכשה 30% מדיזנגוף סנטר מידי חברת אדרי-אל, תמורת 304 מיליון שקל, והיא גם הבעלים של מלון בית בגליל.

ל"גלובס" נודע כי קונווי קפיטל בוחנת כיום את רכישת גזית גלוב ישראל (קניוני ג'י) ולשם כך אף נפגשה עם מנכ"ל גזית ישראל, רונן אשכנזי.

השותפים הנוספים הם אילן ברכה וחיים בינסטוק, באמצעות חברת B B קפיטל וחברת קלר וויליאמס. השניים עוסקים בתיווך נדל"ן במנהטן (מעסיקים כ-600 סוכני נדל"ן בניו-יורק) והם תיווכו בעסקה והחליטו להיכנס אליה כשותפים.