הצצה לכמה מן הפסטיבלים הבולטים שמתקיימים בסוף חודש אוגוסט הנוכחי, אשר הפכו לאורך השנים למגנט שמושך תיירים מכל העולם.

נתחיל עם פסטיבל הרחוב הגדול באירופה, אשר מתקיים בלונדון משנת 1964, הקרנבל של קהילת מהגרי איי הודו המערבית, שמציינת את מורשתם ותרבותם הלאומית. בקרנבל מתקיים מצעד ססגוני של מופעי פולקלור ומוזיקה הייחודיים לאזור הקאריבים, קבוצות נגנים ורקדנים מופיעות על גבי במות ברעש אדיר של מערכות ההגברה וברעש התופים המסורתיים.

בסקוטלנד, בעיר הבירה אדינבורו, מתקיים במהלך כל שלושת השבועות האחרונים של חודש אוגוסט פסטיבל האמנויות הגדול באירופה. בפסטיבל מועלים מופעים במגוון תחומי אמנות, תיאטרון רפרטוארי ודרמטי, תיאטרון לילדים, קומדיות, מחול, מוזיקה מסוגים וסגנונות שונים, ובסך-הכול למעלה מ-2,000 מופעים, בהשתתפות אלפי אמנים שמגיעים מכל קצוות תבל.

אם אתם יותר בקטע של אוכל, אז מה שמתאים לכם הוא פסטיבל האוכל בקופנהגן, אשר נקרא "בישולי קופנהגן" - אירועי אוכל במרחבי בילוי, במסעדות המובחרות ובפאבים של העיר. 10 ימים של סדנאות בישול רב-לאומי, שוקי איכרים, טעימת יינות ובירות, מופעים מוזיקליים ועוד. הפסטיבל מתקיים בין 21-30 באוגוסט.

ונקנח עם אחד הפסטיבלים הכי מפורסמים בעולם שלא מזמן התקיים גם כאן בישראל - "ברנינג מן" או "האיש הבוער" אם תרצו. הפסטיבל המקורי נערך מדי שנה במדבר הסלע השחור שבצפון מדינת נבאדה שבארצות-הברית ונמשך 8 ימים, מיום שני האחרון של אוגוסט ועד יום שני הראשון של חודש ספטמבר. עשרות אלפי אנשים פוקדים את האירוע, שאחד מהעקרונות המנחים בו הוא ביטוי עצמי רדיקלי, שלמעשה קובע שאף אחד חוץ מהיוצרים אינו קובע את תוכן העבודה האמנותית ואת שיטות התקשורת שמקדמות אותה. בימי הפסטיבל האחרונים שורפים חלק מעבודות האמנות שהוצגו בפסטיבל, ובלילה האחרון שורפים את מקדש הפסטיבל.