גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מיקי רוזנטל נגד יואב יצחק - הגיש תביעת לשון הרע ב-354 א' ש'

רוזנטל טוען שיצחק עומד מאחורי פרסומים מכפישים ובלתי אחראיים נגדו, ושאמיר זוהר ועו"ד חיים שטנגר חזרו על פרסומים אלו ■ יואב יצחק: "תביעה דמגוגית, הזויה ומופרכת"

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) הגיש אתמול (ג') תביעת לשון הרע בסך 354 אלף שקל נגד יואב יצחק, אתרו - News1, העיתונאי אמיר זוהר ועו"ד חיים שטנגר, אחד מהכותבים באתרו של יצחק.

רוזנטל טוען שיצחק עומד מאחורי פרסומים מכפישים ובלתי אחראיים נגדו, ושזוהר ושטנגר חזרו על פרסומים אלו. אחד הפרסומים שאליהם מתייחס רוזנטל, נחשף לראשונה דווקא בעיתון "הארץ", שלא נתבע ע"י רוזנטל. במקביל, מו"ל "הארץ", מנהל אף הוא תביעה בסך חצי מיליון שקל נגד יצחק.

התביעה נוגעת לארבעה פרסומים שרוזנטל טוען שהם מכפישים:

הראשון, משנת 2010, נוגע לתחקיר ששודר ב-2004 בתכנית הטלוויזיה "בולדוג" בהנחיית מיקי רוזנטל ובהשתתפות עו"ד רונאל פישר, שהיה גם היועץ המשפטי של התכנית.

התחקיר עסק בין היתר בהשתלטות על קרקע ע"י משפחת אלפרון, שיוצגה באותו העניין ע"י עו"ד פישר, בזמן הכנת התכנית. בקשר לרוזנטל נטען בתחקיר, שהפר חובה אתית עיתונאית כשנמנע לכאורה ממתן גילוי נאות על קשריו של פישר עם משפחת אלפרון.

בפרסום השני, מיולי אשתקד, נטען שאיש העסקים יגאל זילכה שילם לכאורה לעו"ד רונאל פישר 225 אלף שקל, לצורך פרסום תחקיר שלילי נגד יריבו - משה בובליל. יצחק פרסם כי "התחקיר המגמתי", כלשונו, "פורסם בערוץ 10 ע"י מיקי רוזנטל".

בהקשר זה ראוי לציין כי יצחק נזכר בעבר, בפרסומים בתקשורת וגם בתצהיר שהוגש לבית המשפט, כמי שנטען לגביו שקיבל הלוואה בסך 200 אלף שקל מן הצד השני לסכסוך העסקי הזה - איש העסקים משה בובליל.

ביוני השנה פרסם יצחק את הפרסום השלישי נשוא התביעה. הפרסום נוגע להסכם פשרה שנחתם בשנת 2012 ונחשף רק לפני כחודשיים. ההסכם הביא לסיום הסכסוך הכספי בין רוזנטל למשפחת עופר בעקבות הסרט "שיטת השקשוקה" והקמפיין שניהלה משפחת עופר נגד הסרט ונגד רוזנטל. בעקבות ההסכם קיבל עו"ד פישר, שנתן לרוזנטל יעוץ משפטי וליווה את הכנת סרטו, 290 אלף שקל ממשפחת עופר.

חזרה על פרסום קודם

הפרסום הרביעי, כתבה שחיבר עו"ד שטנגר, כאמור, אחד הכותבים באתרו של יצחק, חזרה על טענותיו של יצחק בפרסום השלישי.

פרט מעניין הוא, שמי שחשף את הסכם הפשרה היו העיתונאים גידי וייץ ורויטל חובל בעיתון "הארץ". ואולם, בגין פרסום שהוא, על פניו, חזרה על עיקרי הדברים שנחשפו ב"הארץ", נתבעו דווקא יצחק ושטנגר.

נזכיר כי גם מו"ל הארץ, עמוס שוקן, תבע לאחרונה את יצחק בתביעת לשון הרע בסך חצי מיליון שקל, בגין פרסום שמערב אף הוא את אותם השחקנים בחילופי תפקידים.

בפרסום שבגינו תבע שוקן את יצחק, נטען שב-2008, פישר סחט את שוקן באמצעות מסמך פוגעני כלשהו - כך לטענת יצחק - כדי למנוע פרסום תחקיר נגדו במוסף "הארץ". מדובר בתחקיר שחובר ע"י העיתונאי אמיר זוהר, בעל אתר "פוסטה" שנתבע גם בתביעתו של רוזנטל בגין חזרה על הפרסומים המכפישים לכאורה של יצחק. זוהר, אגב, אינו שותף לטענות של יצחק על מעשי הסחיטה לכאורה.

ראוי לציין, שקיימת שונות מסוימת בין הפרסומים באתרו של יצחק לאלו בעיתון "הארץ". יצחק ושטנגר השתמשו בניסוחים בוטים יותר בפרסומים שלהם אודות הסכם הפשרה של רוזנטל ומשפחת עופר. ככלל, אתרו של יצחק מאופיין בסגנון כתיבה ישיר ובוטה.

אספקט נוסף שמבדיל בין הפרסום ב"הארץ" לפרסומים באתרו של יצחק, הוא שהפרסומים כללו גם טענה שרוזנטל הסתיר את המידע אודות הסכם הפשרה עם האחים עופר מתורמיו, כמועמד לכנסת, וכי יש בכך כדי להעיד על בעיית אמינות אצל רוזנטל.

רוזנטל, נזכיר, טען בתגובה לפרסום הפרשה, שנדרש להסתיר את הפרטים בשל סעיף סודיות בהסכם הפשרה.

"יואב יצחק מעליל נגד רוזנטל עלילות דם וזאת לא מתוך טיפשות, רשלנות או סתם חוסר תשומת לב אלא מתוך זדון", טוען רוזנטל, תוך שהוא מרמז שיצחק נשכר ע"י גורמים כלשהם כדי להכפיש את רוזנטל. רוזנטל לא מפרט מיהם הגורמים שעשויים לרצות לשלם בעבור הכפשתו.

רוזנטל דורש מיואב יצחק ואתרו פיצוי בסך 284 אלף שקל, מתוכם 71 אלף שקל "יחד ולכוד" עם שטנגר. מזוהר תובע רוזנטל 71 אלף שקל.

יואב יצחק מסר בתגובה כי "מיקי רוזנטל הגיש תביעה דמגוגית, הזויה ומופרכת. חבירתו עם קבוצת שוקן, נגד News1, ניכרת על-פניה. למרבה הצער, רוזנטל כשל בשורה של עניינים. פרסמנו וחשפנו ב-News1 את שהיה טעון חשיפה. במקום להסביר ואף להתנצל על התנהלותו הבעייתית, מנסה רוזנטל לטשטש את הניבט מהמראה המוצבת מול פניו. בתביעתו הוא מנסה לקנות לעצמו חסינות, באופן הנוגד את מעמדו כחבר כנסת ומחויבותו לציבור: לקיים שקיפות מלאה וגילוי נאות. דרכו לא תצלח. שכן, אנו נעמוד על מיצוי התביעה, עד תום. בבית המשפט, כמובן".

עוד כתבות

מתחם תע''ש השלום / צילום: דמיטרי ספקטור

בכמה מכרה המדינה את הקרקע הכי לוהטת בכניסה לתל אביב

החברות אקרו נדל"ן וקטה ירכשו את הקרקע במתחם תע"ש השלום תמורת 644 מיליון שקל ועוד 67 מיליון שקל הוצאות פיתוח, פער של כמעט פי חמישה ממחיר המינימום אך נמוך משמעותית ממחיר השומה ● 5 הדונם ששווקו במכרז מיועדים למגורים בבנייה רוויה עם חזית מסחרית

בבסיס סודי שמתרחב במהירות: כך נערכת איראן למתקפה הבאה נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מה גורם לצבאות של מדינות הערביות להיות לא יעילים, הבסיס הסודי של איראן וסיפורה של ניצלות שואה שהייתה בקיבוץ מפלסים ב-7 באוקטובר ● כותרות העיתונים בעולם 

מחלקת מוצרי חשמל / צילום: תמר מצפי

החרם הטורקי יעלה את מחיר המקררים והתנורים, המרוויחה הגדולה תהיה סין

בענף החשמל מחפשים פתרונות למחסור בעקבות המהלך הטורקי, מהחלפת ספקים ועד הובלה דרך יוון וקפריסין ● ההערכות הן שבכל מקרה המחירים יעלו ב–10%–20% וזמן האספקה יתארך, וכולם מנסים לעקוף את הגזרה: "זה פוגע גם ביצרנים הטורקים"

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

לספר לדור הצעיר את סיפור השואה אחרי ה-7 באוקטובר - זו לא רק זכות, אלא חובה

השנאה כלפי מדינת ישראל מרימה ראש בכל כמה דורות ● לצד האסונות טבועה בנו, כחלק בלתי נפרד מה-DNA שלנו, היכולת המופלאה והחוסן לקום מהאסון הכי גדול ולהצליח לעשות ממנו נס ● גם הפעם, הדור הצעיר הוא שיכתבו את פרק התקומה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: דיויד קארב, Shutterstock

המניה קרסה בוול סטריט, וחברת האוטוטק מגייסת חוב בת"א

ארבה רובוטיקס של קובי מרנקו תנסה להנפיק אג"ח ב־120 מיליון שקל ולהירשם בבורסה בת"א, לאחר קריסת המניה בנאסד"ק ● כספי הגיוס יועברו לחברה בכפוף לחוזה עם יצרן רכב מוביל

שרוול אשפה לפינוי שיפוצים / צילום: תמר מצפי

הקבלן איחר במסירת דירה בפרויקט תמ"א. זה פיצוי הענק שיקבלו הרוכשים

ביהמ"ש קבע כי סעיף 5א לחוק המכר, הנוגע לאיחור במסירת דירה, חל גם על פרויקטי תמ"א 38, אף שבעבר נקבע בפסיקה כי בפרויקטים כאלה מדובר בהתקשרות למתן שירותי בנייה, שעליה חל חוק חוזה קבלנות

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

אחרי הודעת חמאס: החלה "פעולה ממוקדת" במזרח רפיח

על רקע הודעת חמאס שהוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, הקבינט הצביע הערב להמשיך בפעולה ברפיח ● עוד נמסר כי "ישראל תשלח משלחת למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם"

ראש ה-CIA, וויליאם ברנס / צילום: Associated Press, Carolyn Kaster

ראש ה-CIA בדרך לדוחא לפגישת חירום, לנוכח זה ששיחות ישראל-חמאס "עומדות להתפוצץ"

שר הביטחון הבהיר: "המשמעות של סירוב חמאס - פעולה עצימה ברפיח בזמן הקרוב ביותר" • ראש ה-CIA יגיע ל"פגישה דחופה" בדוחא: "השיחות עומדות להתפוצץ" • 10 ישראלים נפצעו מפצמ"רים שנורו מרפיח לכרם שלום, 3 מהם במצב קשה • נפילות בקריית שמונה אחרי שורת אזעקות בצפון, בן 65 נפצע קל מרסיסים • עדכונים שוטפים

אניית הקרב Hessen, בשובה מהים האדום לגרמניה / צילום: Reuters, Sven Eckelkamp

הגרמנים נסוגו, החות'ים השתכללו: כוח המשימה האירופי בים האדום מקרטע

דברי האדמירל היווני שעומד בראש כוח המשימה האירופי, שדלפו לתקשורת הזרה, חשפו כי הכטב"מים שמשגרים החות'ים מתגברים על ההגנות האוויריות, ושעם שלוש ספינות בלבד, הוא לא יכול למלא את המשימה ● בינתיים, מספר הספינות העוברות במצרי באב אל–מנדב צנח

ינקי קוינט, מנהל רמ''י ומ''מ מנהל רשות החברות הממשלתיות / צילום: שלומי יוסף

בעיכוב של עשרות שנים, המדינה תפריט קרנות השתלמות של מאה אלף עובדים

ועדת השרים להפרטה תדון בשבועות הקרובים במכירת החזקות המדינה בשבע קרנות השתלמות, מלבד אלו של המורים והשופטים ● לפי ההצעה, המניות יעברו לידי ההסתדרות, כשהיקף הנכסים הוא כ־8.4 מיליארד שקל ● המטרה: הפחתת הנטל על המדינה ● מה צפוי לחוסכים? ● גלובס עושה סדר

יאיר כץ, יו''ר ועד עובדי התעשייה האווירית / צילום: איל יצהר

מה יעלה בגורל הבונוס של עובדי תע"א? דיל חדש עשוי לשחרר את הפלונטר

בתעשייה האווירית מבקשים לנתק את החיבור בין הדיבידנד שמשלמת החברה למדינה ובין חלוקת בונוס לעובדיה ● רשות החברות מעוניינת לנצל את המחלוקת כדי לרקום עסקה שתביא לפתרון כמה סכסוכים, ובראשם האשמות הממונה על השכר על חריגות שכר בתע"א

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

השקל נסחר בתנודתיות לאחר הודעת חמאס על קבלת המתווה להפסקת אש

ת"א 35 יורד בכ-0.1% ● השקל נסחר בתנודתיות מול המטבעות הזרים ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● חוזה חדש לאלקטריאון בסין ● מיטב: הקמעונאיות מעלות מחירים רק כי הן יכולות, לא בגלל הצורך שלהן לפצות על גידול בהוצאות ● וורן באפט מכר מניות אפל ופוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" ● בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33%

שרון רן שגב ונעמי רינת / צילום: יח''צ

לזכור ולא לשכוח: יוזמות אזרחיות להנצחת זכר השואה

גלובס מרכז שורה של יוזמות אזרחיות בולטות להנצחת זכר השואה בישראל ובעולם, במרחב הפיזי והדיגיטלי ● ישראל מתגייסת 

מה גבולות חופש הביטוי של עובדים ברשתות? / אילוסטרציה: גלובס

בית הדין משרטט את הגבול: מתי מותר לפטר עובד בגלל פרסומים ברשת חברתית

בית הדין האזורי לעבודה דחה את תביעתו של עובד שפוטר סמוך ל־7 באוקטובר לאחר שפרסם פסוקים מהקוראן, אשר התפרשו כקריאות הסתה לטרור ● מומחים עומדים על השלכות פסק הדין החריג על חופש הביטוי, ומסבירים מדוע עניינו של מורה שפוטר בנסיבות דומות נגמר אחרת

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק עלה בכ-1.2% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● אלון מאסק ממליץ לוורן באפט איזו מניה לקנות ● IBI בית השקעות: הירידה באינפלציה תאפשר ל-ECB להפחית את הריבית ביוני ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"

מתלה עם כביסה בפרוזדור, במלון של מפונים בטבריה / צילום: ap, Ariel Schalit

״חזירות״: הצעד החדש של רשות המסים נגד בעלי דירות שהקפיצו מחירים

השכירויות שמפוני הצפון מתבקשים לשלם מגיעות לעשרות אלפי שקלים בחודש, וברשות תמהים איך אין דיווחים של משכירים שכבר לא עומדים בתקרת הפטור ממס ● מבצע אכיפה ממוקד ינסה לאתר אותם: "חזירות מקוממת"

בארה"ב בטוחים: זה עומד להיות המבצע המסוכן ביותר אליו תצא ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הסכנות בכניסת צה"ל לרפיח, איך איראן יכולה להרוויח מההפגנות בקמפוסים בארה"ב ומה באמת חשוב לאמריקאיים בשנת הבחירות ● כותרות העיתונים בעולם 

מתוך הקמפיין של רשות המסים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

תוכנית הדגל של רשות המסים נכנסת היום לתוקף. כל מה שכדאי לדעת

תוכנית "חשבוניות ישראל" של רשות המסים למאבק בהון השחור, שתאפשר לקזז מע"מ מחשבונית רק לאחר קבלת מספר מיוחד, נכנסה היום לתוקף ● איך התוכנית החדשה תעבוד, על מי היא חלה, ומהן הסנקציות על מי שלא יפעל לפי החקיקה החדשה? מומחי המס מסבירים

בניין שרוסס במגני דוד, בפריז (דצמבר 2023) / צילום: Reuters, LUCIEN LIBERT

דוח חדש: "העולם עד לגל הגרוע של תקריות אנטישמיות מאז מלחמת העולם"

ב־2023 נרשם זינוק של עשרות אחוזים במספר התקריות האנטישמיות מכל הסוגים, כך מגלה דוח של אוניברסיטת תל אביב והליגה נגד ההשמצה ● לפי הדוח, יותר ויותר אמריקאים מסכימים עם סטריאוטיפים אנטישמיים, והרשתות החברתיות "הפכו לקרקע פוריה לשנאה ורדיקליזציה"

טנק ישראלי בצד העזתי של מעבר רפיח / צילום: דובר צה''ל

צה"ל השתלט על מעבר רפיח בצידו הפלסטיני; שני חיילים נהרגו במטולה

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • אחרי הודעת חמאס, צה"ל החל בפעילות ממוקדת במזרח רפיח • לשכת רה"מ: ממשיכים במקביל גם במו"מ • גורם אמריקני: יש לממשל חששות לגבי מבצע גדול ברפיח, אך לא נראה שזה מה שקורה בשלב זה • התרעות בעוטף עזה: 6 רקטות נורו לשדרות, שברי יירוט נפלו בחצר בית; צה"ל תקף את מרחב השיגור • כל העדכונים