גילוי מאגר הגז המצרי, מוכיח שיש לעצור ולא להעביר את מתווה מונופול הגז. ביסוס פיתוח לוויתן על ייצוא למצרים ודרך מצרים הוא חסר היתכנות כלכלית, כפי שטענו רוב המומחים בתחום לפני ההודעה על גילוי המאגר המצרי", כך הודיע הערב (א') מטה מאבק הגז בתגובה להודעת ענקית האנרגיה Eni כי חשפה שדה גז עצום במצרים.

 

במטה מאבק הגז מציינים עוד: "כעת לא יוכל המונופול להציג מודלים כלכליים חסרי בסיס בבואו להכריח את מדינת ישראל לפעול בניגוד לאינטרסים האנרגטיים והכלכליים של אזרחיה. אזרחי ישראל הרוויחו בכך שמתווה מונופול הגז לא עבר עד כה בשל הלחץ הציבורי".

המתנגדים למתווה הגז טוענים כי אם המתווה היה עובר לפני מספר שבועות, "המשק הישראלי היה נפגע בגלל ההודעה המצרית בצורה קשה. זאת, כאשר מונופול הגז האימתני כבר היה אוחז בהסכם מול ממשלת ישראל, שלא ניתן להחזירו לאחור".

במטה המאבק ממליצים לממשלה "לחשב מסלול מחדש ולבנות תוכנית רצינית למשק האנרגיה הישראלי, שלא מתבססת על ספקולציות שנוחות למונופול הגז, הגובה מחירים מונופוליסטיים ומופקעים מאזרחי ישראל".

מנגד, אלדד תמיר, מנכ"ל ובעלים בית ההשקעות תמיר פישמן טוען כי התגלית במצרים עלולה לפגוע בכלכלת ישראל: "מוקדם קצת להעריך את איכות הנתונים ומשמעותם, אבל במידה והם מדויקים התגלית מול חופי מצרים מהווה חדשות רעות לכלכלה הישראלית ככלל ולחברות המחזיקות בנכסים בפרט. כל הגדלת היצע כה משמעותית מהווה לחץ עצום לירידת מחירים, מעלה את עלויות ההובלה ומקטינה מרווחים וכמובן גם את הכנסות המדינה. כמובן שלכל בעליי הזכויות בתמר ובעיקר בלוויתן יש עכשיו תחרות ישירה וקרובה".