יום לאחר הפרסום ב"גלובס" על זינוק חד של עד 75% במחירי הירקות תוך שבוע, ערב החג - הודיע היום (ב') שר החקלאות אורי אריאל על הקלה ביבוא פירות וירקות.

"אריאל הנחה את משרד החקלאות לדאוג לאספקת מזון טרי, איכותי ובעלות סבירה לצרכן הישראלי בתקופת החגים הקרובה, ולפתוח יבוא עגבניות ומלפפונים פטור ממכס מכל מדינות העולם, לצד היבוא הפתוח והקיים מירדן מזה שנים", נכתב בהודעת המשרד. "פתיחת יבוא ירקות מכל מדינות העולם ללא מכס הינה דרך נוספת שתמנע את התייקרות המחירים, משימה ששר החקלאות אורי אריאל לקח על עצמו עם כניסתו לתפקיד".

אריאל מסר כי "לצערי, עקב החמסין נוצר מחסור בירקות ופירות, והמחירים עולים. זאת מציאות שאנו מנסים למנוע, במיוחד ערב החגים, ועל כן הנחיתי את אנשי משרדי לאפשר בעת הזאת ובקלות רבה יותר יבוא אינטנסיבי של פירות וירקות מירדן וממדינות העולם, על מנת להתגבר על המחסור ולהוריד חזרה את המחירים, וכל זאת תוך הקפדה לא לפגוע בחקלאים ובתוצרת הישראלית".

בנוסף, אריאל הודיע כי פנה לשר האוצר משה כחלון ולרשות המסים בבקשה לפתיחת מכסות אד-הוק ליבוא 10,000 כבשים חיות ובשר כבש קפוא בכמות של 1,000 טון בפטור ממכס, עד סוף 2015, כדי להביא להורדת מחירים.