גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ליגת העל כובשות

דירוג המשפיעות 2015 של 'ליידי גלובס' מציג את הנשים בעמדות המפתח הבכירות ביותר במדינה, ולצדן היזמיות שפרצו דרך השנה. בית ספר למנהיגות

רשימת המשפיעות 2015 של 'ליידי גלובס' מציגה את גלריית הנשים שהתברגו לעמדות המפתח הבכירות ביותר במדינה, ולצדן היזמיות והמדעניות שפרצו דרך השנה. בין אוסף ההתפתחויות שרשמנו, ניתן למנות את ההתחזקות בייצוג הנשי בצמרת מערכת המשפט, הרגולציה, הבנקאות וההייטק.

האישה שהגיעה לעמדה המשפיעה ביותר בממשלה היא איילת שקד, שרת המשפטים הדומיננטית. בתוך שלוש שנים מכניסתה לפוליטיקה זינקה לתפקיד השרה הכי בכירה בממשלה. תפיסת עולמה שנויה במחלוקת, כמי שפועלת לשנות סדרי עולם במערכת המשפט ולחזק את מפעל ההתנחלויות, אך קשה להתעלם מהכוח שהיא צברה ומפגינה.

שקד היא מטאור בשמי הפוליטיקה הישראלית, וכיו"ר ועדת השרים לענייני חקיקה היא מפעילה מנופי לחץ ושמה גז על קידום חוקים שנבלמו עד כה. היא מגיעה עם אידיאולוגיות מוצקות ומוכנה לשלם את המחיר עליהן. בהצהרותיה המהפכניות היא מעוררת בקרב חלק מהציבור אימה וכעס, אבל בקרב ציבור גדול אחר היא מייצגת תקווה ועוצמה. זו לא הפעם הראשונה שהיא מופיעה בדירוג. למעשה, זו הפעם השלישית. כבר לפני שלוש שנים, כשייסדה את תנועת הימין הגדולה ביותר באינטרנט 'ישראל שלי', במקביל לעבודתה כמהנדסת מחשבים, בלטה בזירת המנהיגות בישראל. אשתקד נכנסה לדירוג בפעם השנייה, כשבלטה כיו"ר הוועדה לשוויון בנטל, שהקימה כדי להכין חוק שיסדיר את נושא גיוס החרדים לצה"ל.

עוד לא התרגלנו לרעיון ששרת המשפטים היא שקד, וכבר היא שועטת קדימה בסדרה של יוזמות ורפורמות, שלהן השפעה מרחיקת לכת על תחומים רבים בחיינו (ריאיון מקיף ואישי עם שרת המשפטים בעמוד 40).

השנה, בשונה משנים קודמות, בחרנו להכתיר גם את האישה שבלטה במיוחד במגזר העסקי. ציפי עוזר ערמון היא אחת המנהלות החזקות ביותר בעולם ההייטק. השנה ניצחה על מהלך עסקי מרשים בכל קנה מידה. אחרי שהובילה את הנפקת לומניס בנאסד"ק, היא הצליחה להביא למכירת החברה ב-510 מיליון דולר לקרן השקעות סינית (ריאיון מקיף ואישי בעמוד 20).

השלישייה הפותחת

השלישייה הפותחת בדירוג כוללת, בנוסף לשרת המשפטים, גם את נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, ואת נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור. השלוש מנהלות שתיים מהמערכות החשובות במדינה. נגידת בנק ישראל אף בחרה השנה באישה כמפקחת על הבנקים - חדוה בר, זאת לאחר שאשתקד בחרה בנדין טרכטנברג כסגניתה.

שימו לב כיצד נשים בראש תורמות להמשכיות רצף מנהיגות נשית. כך, למשל, רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי, הפקידה בידיה של תמר יסעור את ניהול הבנק הדיגיטלי, שעומד להיות הפלטפורמה המרכזית העתידית של לאומי.

הילה גרסטל, נציבת הביקורת על הפרקליטות, מקבלת חיזוק משרת המשפטים, ותפקידה הופך רלוונטי מאי פעם. זאת נוכח גילויי פרשת השחיתות המסועפת המטילה צל כבד על הפרקליטות.

בניית הרשימה

ברשימת 50 המשפיעות הושקעה מחשבה רבה, תוך מעקב יומיומי אחר פועלן של הנשים המכהנות בתפקידים הבכירים ביותר בישראל. במסגרת הפרויקט המקיף הזה אנחנו בוחנים לאורך השנה את זירות הפעילות השונות, לרבות ממשל ופוליטיקה, כלכלה ופיננסים, תעשייה, קמעונאות, נדל"ן, הייטק, טלקומוניקציה, משפט, מדע, חברה ותרבות.

מתוך רשימת 50 המשפיעות השנה, 22 הינן חדשות בדירוג, ולא נכללו בו אשתקד. בין הדמויות החדשות בולטת דמותה של מירי רגב, הפוליטיקאית הפעלתנית, שהתמנתה השנה כשרת התרבות והספורט, וחוללה סערות רבות בזמן הקצר שהיא בתפקיד. החלטותיה למנוע מימון מגופי תרבות שמעלים תכנים הנוגדים את הרוח הלאומית על פי תפיסתה, הקימו עליה חלקים גדולים בציבור.

ישנן בכירות שהופיעו בדירוגי המשפיעות של 'ליידי גלובס' בעבר ונעדרות השנה, כיוון שלא בלטו באופן משמעותי. לעתים אין מתקיימת הלימה בין גובה המעמד הציבורי לבין עומק ההשפעה בפועל.

השנה נפלטו מהדירוג 12 מנהלות בכירות ומנהיגות פוליטיות שפרשו או איבדו את תפקידן, ביניהן ציפי לבני, שרת המשפטים לשעבר, יעל אנדורן, עד לאחרונה מנכ"לית האוצר, אילנה קאופמן, מנכ"לית גולף המיתולוגית, אורית פרקש הכהן, יו"ר רשות החשמל היוצאת, ועוד.

נזכיר כי בארבע השנים האחרונות לא נבחרו בראש הדירוג מנהלות מהמגזר העסקי. בפעם האחרונה הייתה זו זהבית כהן ב-2010, אז הובילה את שתי העסקאות הגדולות לרכישת תנובה ופסגות. דפני ליף נבחרה בשנה שלאחר מכן, ב-2011, כמנהיגת המחאה החברתית הגדולה. ענבל קרייס, שעמדה בראש הפרויקט הביטחוני היקר ביותר - כמיליארד דולר - חץ 3, נבחרה כאשת השנה ב-2012, כאשר איום הטילים מאיראן הפך ממשי נוכח ההתקדמות שהושגה בהרכבת ראש נפץ גרעיני. ב-2013 הייתה זו יעל אנדורן, מנכ"לית משרד האוצר. אשתקד הייתה זו מנהלת מפעל הטילים, ד"ר אביטל שריפט, שאף פיתחה את המכ"מ של כיפת ברזל.

נערות ממש אוצר

בשנה שעברה בלטה השתלטות המנהיגות הנשית על צמרת הכלכלה הישראלית. לא רק מיכל עבאדי בויאנג'ו, החשבת הכללית באוצר, אלא גם יעל אנדורן כמנכ"לית האוצר, קרנית פלוג, שהתמנתה כנגידת בנק ישראל, ודורית סלינגר, שהתמנתה למפקחת על הביטוח ושוק ההון. אנדורן הספיקה לפרוש מאז, בעקבות חילופי השלטון, ופרישתו של יאיר לפיד, שהביא אותה.

אשתקד הובילה נגידת בנק ישראל הפחתת ריבית עד לרמה של 0.5%, כמענה להתחזקות שער החליפין והתמתנות הפעילות במשק העולמי. בנוסף, היא התעמתה עם שר האוצר יאיר לפיד, והתנגדה נחרצות לתוכנית מע"מ אפס שלו. השנה היא מתעמתת עם שר האוצר החדש, משה כחלון, ומתנגדת לתוכניתו להגביר את התחרות באשראי הצרכני מצד שחקנים חוץ בנקאיים. לטענתה אלה ינצלו את הריביות הנמוכות כדי לגייס חוב ולשווק אשראי באופן אגרסיבי למשקי בית, שלא יזכו לכל הגנה צרכנית. לדבריה, אם יאפשרו לחברות חוץ בנקאיות להנפיק אג"ח, הדבר עלול לסכן את הציבור והמשק תוך זמן לא רב. מצד שני, חסימתם של גורמים לא בנקאיים משמרת את הבלעדיות של מערכת הבנקאות, ומונעת תחרות.

הנגידה הצליחה לייצר ציפייה לשמוע את דעתה כיועצת כלכלית לממשלה, והיא מפתיעה כשהיא מגבה את נתניהו ותומכת במתווה הגז, למרות שהוא כדבריה, "לא אידיאלי".

דורית סלינגר, הדמות היותר אגרסיבית באוצר, מפגינה מוד מלחמתי מאז כניסתה לתפקיד אשתקד, ויורה השנה להרבה מטרות. היא לא מפסיקה להתנגח בראשי תאגידי הביטוח, שעבדה מולם בעבר בשוק הפרטי שממנו באה. היא יודעת איך ניסו להשפיע עליה וללחוץ. השנה היא מתעמתת מולם במאמץ להגביר את חופש הבחירה של הצרכנים בתחום החיסכון הפנסיוני וביטוחי הבריאות.

רקפת מנקה

בשנים האחרונות התחזק ייצוג הנשים בצמרת המערכת הבנקאית והפיננסית באופן מעורר התפעלות. בראש שלושת הבנקים הגדולים - לאומי, דיסקונט והבינלאומי, עומדות נשים. רקפת רוסק עמינח, לילך טופילסקי אשר וסמדר ברבר צדיק, בהתאמה. גם בראש החברה האם של בנק הפועלים, אריסון השקעות, עומדות שתי נשים. שרי אריסון ואפרת פלד, מנכ"לית הקבוצה. בבנק המזרחי מחזיקה ב-19% מהמניות ליאורה עופר, באמצעות עופר השקעות. השנה מקבלת חיזוק משמעותי, כאמור, תמר יסעור בבנק לאומי, אחרי שמונתה לעמוד בראש הבנק הדיגיטלי הראשון.

בקבוצת לאומי גם השנה סערו הרוחות. רוסק עמינח, המנווטת את הבנק ומופקדת על 13 אלף עובדים, ניסתה לנקות הרבה מוקדי רעל שהעיבו על הפעילות. היא שילמה קנס אדיר של 270 מיליון דולר לרשויות המס בארה"ב עבור סגירת החקירה של החשדות, לפיהם סייע הבנק ללקוחותיו האמריקאים להתחמק מתשלומי מסים.

בנוסף, הובילה מהלך התייעלות אמיץ. הבנק, שעובר תהליך הצערה, סבל מחוסר יעילות זה שנים. אחרי שאשתקד הקטינה בשקט את מצבת העובדים בכאלף איש, השנה היא פתחה את ההסכמים הקיימים עם העובדים, המקנים להם עלייה אוטומטית בשכר, והקטינה את ההעלאה מ-5% ל-3.5%, מה שמסתכם בחיסכון של מיליונים. פתיחת הסכמי העבודה היא אירוע משמעותי, לאחר שבמשך 20 שנה נמנעה ההנהלה מעימות עם העובדים מהחשש שיפתחו בשביתות ועיצומים בבנק. ההידברות עם ראשי הוועד, שנמשכה כשנתיים וחצי, אפשרה את מהלך ההתייעלות באופן חלק ללא סכסוך. "מה שהיה, לא מתאים יותר", הסבירה לעובדים רוסק עמינח. במעט מאוד ארגונים זה היה עובר. כבר ראינו שורה של מנכ"לים נופלים על סעיף העימות עם ועדים חזקים. האם ההישג הזה נזקף ליכולת בינאישית מפותחת? לא היינו שוללים.

מהון לאון

לעומת ההתחזקות רבתי בדומיננטיות של הרגולטוריות הישראליות, בולטת הורדת הפרופיל של נשות ההון. תופעה שמתקיימת בשנים האחרונות, מאז תחילת המחאה החברתית.

גם השנה נכללות בדירוג ארבע מנהלות בולטות שירשו את הונן: שרי אריסון, עופרה שטראוס, ליאורה עופר ודנה עזריאלי. עזריאלי נכנסה לנעליו של אביה לאחר מותו, והיא מובילה את קבוצת קניוני עזריאלי. השנה היא נכנסת לתחום חדש: הדיור המוגן. עופר, בעלת קבוצת קניוני עופר ושותפה בבנק המזרחי, הכניסה השנה את מליסרון, חברת הנדל"ן המניב, למדד תל אביב 25 בבורסה.

מיקומן הגבוה בדירוג נשען על העובדה שעזריאלי ועופר מחזיקות כל אחת בבעלות על קבוצת הקניונים הגדולים בישראל. עופר, יצוין, דומיננטית הרבה יותר.

עופרה שטראוס, יו"ר שטראוס עלית, נפגעה השנה ברווחיות כתוצאה מנפילת רשת מגה, שינויי תמחור, וגם 'ריקול' של חומוס בארה"ב.

השפעתה של הכבדת הרגולציה על שוק ההון, מקטינה את המוטיבציה של משקיעים לפעול בישראל. אחת ההשלכות של הדבר היא העברת השקעות למדינות אחרות. שרי אריסון, בעלי אריסון השקעות, למשל, מסיטה את המאמץ האסטרטגי מישראל החוצה, לארה"ב ולדרום אמריקה, בכל הזרועות של הקבוצה.

טלטלה בקמעונאות

שימו לב שבתחום קמעונאות המזון אין מנהלות בראש הארגונים. אין בארץ אפילו לא מנהלת אחת של רשת מזון, למרות שידוע לנו על מנהלת בכירה מאוד במשק שקיבלה הצעה רצינית לעמוד בראש אחת מרשתות המזון הגדולות, ולמרות הפיתוי להגדיל את שכרה פי 4, סירבה. "לא הייתי מוכנה לקבל משכורת כל כך גבוהה בתקופה שבה נדרש לפטר כל כך הרבה עובדים שגם כך מרוויחים שכר מינימום", אמרה לנו. בראש חברות המזון, לעומת זאת, עומדות עתה רק שתי נשים: עופרה שטראוס וענת גבריאל. זהבית כהן, השותפה בקרן אייפקס, מכרה אשתקד את תנובה לברייט-פוד הסינית תמורת כ-2.5 מיליארד דולר, ויצאה מתחום המזון. וכך גם רוית בר ניב, ששימשה יו"ר תנובה עד לאחרונה.

מול רשת שופרסל, נקלעה השנה לסכסוך מר ראש יוניליוור ישראל, שבבעלות יוניליוור העולמית. ענת גבריאל, המנכ"לית, סירבה להיכנע לתכתיבי הרשת שבאופן חד צדדי חייבה אותה בתשלומים. היא יצאה למאבק מסחרי ממושך ונוקב מול שופרסל. זו לא פעם ראשונה שיוניליוור נקלעת לסכסוך מסוג זה, אולם מעולם לא ננקטה גישה כה עיקשת, שעולה לה מחיר כבד באובדן הכנסות, ולא רק. בינתיים כבר חודש וחצי שהיא מחוץ למדפים של הלקוח הגדול ביותר שלה. והצרכנים? אולי ינסו תחליפים, ויגלו שאפשר בלי המותגים שאליהם התרגלו.

נכנסות להייטק

בשנים קודמות קבלנו על העובדה שאין כמעט נשים שמקימות סטארט-אפ טכנולוגי למרות חסמי הכניסה הנמוכים לתחום. השנה אנו עדים להתפתחות מעודדת בשדה זה. הצגנו במהלך השנה שורת ריאיונות בלעדיים עם יזמיות שהקימו סטארט-אפים מצליחים מאוד משל עצמן. רובן משולבות בדירוג המשפיעות השנה. כך, רויטל הנדלר, שהקימה ומכרה באקזיט מרשים מאוד את 'אולג'ובס', אילית גלר, מקימת 'טריידאייר', פלטפורמה למסחר במט"ח, שעוקפת את הבורסה, וכן מאיה זלצברג, מייסדת הסטארט-אפ 'זמינגו', שהפך לאחת מחברות אפליקציות המובייל הגדולות בעולם.

תחום ההייטק, שממנו נפקדו נשים בדרגות הבכירות, משנה פניו בהדרגה. בנוסף לציפי עוזר ערמון, שנכנסה אשתקד לראשונה לדירוג כמנכ"לית לומניס, וכן מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל הוותיקה, התמנתה לעמוד השנה בראש מיקרוסופט ישראל שלי לנצמן, שצמחה בחברה עד לראש הפירמידה.

סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק, התמקדה השנה באתגר כבד: הכנת תאגיד התקשורת לפתיחת התחרות למפעילים נוספים על הרשת הקיימת. ההיערכות היא כפולה: טכנולוגית ועסקית. בעידן של תחרות גוברת, בזק צריכה להמציא את עצמה מחדש מול אוסף שחקנים שייכנסו ויציעו לצרכנים טלפוניה קווית.

בדירוג מופיעות לראשונה שלוש נשים שהתברגו לתפקידי מפתח בתקשורת הישראלית: יו"ר הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז', יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן חי שגב, שהצליחה להיבחר לתפקיד אחרי מסכת תלאות שעיכבו ממושכות את איוש התפקיד הנחשק. כמו כן, מצטרפת לדירוג לראשונה תמי רווה, יו"ר חברת החדשות של ערוץ 2.

גם השנה שמנו דגש מיוחד על פיתוחים וגילויים בתחומי המחקר והמדע. דמות חדשה שנכנסת לדירוג היא פרופ' תמי פרץ, מומחית עולמית בחקר הסרטן, שהתמנתה השנה כממלאת מקום מנכ"ל בית החולים הדסה. בנוסף, מופיעות בדירוג עוד חמש מדעניות שהצליחו להציג פריצות דרך עולמיות ברפואה, בעיקר בחקר וריפוי הסרטן. חלקן פיתחו תרופות מצילות חיים, והופכות בעשייה שלהן את העולם למקום קצת יותר טוב.

עוד כתבות

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

שאלות ותשובות: איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"