לאחר שברוב שעות המסחר היום (ד') הבורסה בת"א נסחרה במגמה חיובית, בסיום המסחר, המדדים עברו למגמה מעורבת, כאשר מדד המעו"ף ביצע סיבוב פרסה וסיים בירידה של 0.6%. זאת חרף מגמה חיובית מובהקת ששולטת במסחר בוול סטריט ובבורסות אירופה ולאחר שהבורסות באסיה ננעלו בעליות חדות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.360 מיליארד שקל.

 

עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי באפסילון, מציין כי "התיקון בשווקים בימים האחרונים לצד המשך התנודתיות במטבעות מעידים על עצבנות רבה שתימשך ככל שנתקרב למועד החלטת הריבית של הפד. לצד זאת, הירידה החדה במחירי אגרות החוב הארוכות השקליות בארץ יצרה לדעתנו הזדמנות קנייה לאור הערכתנו שהאינפלציה תמשיך להיות נמוכה מאוד".

ארז צדוק, מנכ"ל קרנות אביב, מציין כי "בוויכוח הבלתי פוסק על ריטלין, אם צריך לתת או לא, אני בעד לתת ריטלין לחלק מהמשקיעים, בטח בתקופות כאלה. הבוקר מדד הניקיי היפני רושם זינוק, זאת לאחר שרשם ירידות דומות ואף בשיעור גבוה יותר בשבועיים האחרונים וגם בחודש האחרון. האם השתנה משהו מהותי בכלכלה היפנית? הסינית? העולמית? ממש לא. אין כל פרמטר כלכלי שמצדיק את הירידות הקודמות ולא את העליות החדות של הבוקר".

"כבר אמרנו שבתקופות כאלה צריך לנקות את הרעש שמסביב, את נביאי הזעם ואת האופטימיסטים, ולהביט אך ורק בעובדות. והעובדות אומרות שבסין יש האטה מסוימת, עדיין לא כזו שתביא למשבר משמעותי, ארה"ב צומחת, אירופה נחלצת באמצעות ריבית אפסית ותוכנית הרחבה כמותית כפי שקרה בארה"ב. העובדות לא מצדיקות את התנודתיות ולכן היא איננה ניתן לחיזוי. לפיכך מי שסובל קשות מתנודתיות ולא מעוניין כלל להיות בשוק, שימכור וייצא. מי שמעוניין להשקיע בשוק המניות, שיישאר, יסנן את הרעש ויעקוב אחר העובדות ואם צריך, לקחת ריטלין, להירגע ולהסתכל על הדברים בראייה ארוכת טווח. כרגע, כל עוד לא יהיו התפתחויות כלכליות שליליות משמעותיות, אחרי הירידות האחרונות השוק מסתמן כהזדמנות קנייה", אומר צדוק.

כאמור, המסחר בוול סטריט ננעל אתמול, יום המסחר הראשון בשבוע, בעליות שערים חדות, על רקע ההערכה כי סין תנקוט עוד צעדים כדי להאיץ את הצמיחה.

אתמול פורסמו נתונים כלכליים מאכזבים בסין: היצוא מהכלכלה השנייה בגודלה בעולם ירד זה החודש השני ברציפות. הירידה באוגוסט עמדה על 5.5%, לאחר נפילה של 8.3% ביולי. היבוא לסין באוגוסט ירד ב-13.8%, מה שמעיד על עומק ההאטה הכלכלית בסין שזרעה פחד בשווקים בתקופה האחרונה.

כעת, פעילים בוול סטריט מעריכים שהממשל הסיני לא יישאר אדיש לנתונים החלשים וימשיך במדיניות מוניטרית ופיסקלית מרחיבה על מנת להאיץ את הצמיחה.

אך השוק לא מתרכז רק בסין, אלא גם בציפיות להעלאת הריבית בארה"ב החודש. ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב תתכנס ב-16-17 בספטמבר לקבל את החלטת הריבית, והמשקיעים חלוקים בדעתם באשר לתזמון העלאת הריבית. האם הפד יחליט להעלות את הריבית כבר בשבוע הבא או ידחה זאת לפגישה המוניטרית הבאה? הדעות חלוקות, בייחוד אחרי דוח התעסוקה שפורסם ביום שישי ולא היה חזק במיוחד או חלש במיוחד.

בתל-אביב הסתיים אתמול המסחר בעליות, כשמדד ת"א 75 מוביל עם קפיצה של כ-2%.

מניות הגז נפלו

מניות הגז בלטו במסחר ברקע לדברים שאמר היום קלאודיו דסקלזי, מנכ"ל חברת האנרגיה האיטלקית Eni, שאחרית לתגלית הגז העצומה במצרים. "מתחת למאגר הגז, יש כנראה עוד אחד שכנראה מכיל נפט או קודנסטים", לדברי דסקלזי. "התקווה שלנו היא שהכמויות יגדלו, למרות שאנחנו מאד שמחים עם אלו שהתגלו", הוסיף. נציין את מניות רציו , אבנר ודלק קידוחים , שנסחרות בתנודתיות חדה בעקבות דבריו של דסקלזי. (לסיפור המלא)

מניות אופקו וטאואר חזרו מוול סטריט עם פערים חיוביים של עד 2.7% וריכזו עניין.  גם טבע ופריגו בלטו לאחר שחזרו עם פערים שליליים של עד 0.7%.

פרוטליקס מדווחת על תוצאות ביניים חיוביות בניסויים קליניים שלב I/II לטיפול בפברי. החברה מעדכנת על נתוני יעילות חיוביים בכל הפרמטרים של המחלה ונתוני בטיחות חיוביים עם רמה נמוכה של היווצרות נוגדנים.

רדהיל עדכנה היום כי המכון הלאומי לסרטן בארה"ב אישר מתן של מענק בסך 2 מיליון דולר המיועד לתמיכה בניסוי שלב II המתוכנן עם תרופת ה-YELIVA לטיפול במיאלומה נפוצה נשנית. הניסי ייערך במרכז הרפואי באוניברסיטת Duke, ומתוכנן להתחיל לפני סוף 2015.

חברת פלוריסטם דיווחה היום כי קיימה פגישה מוצלחת עם רשות המזון והתרופות האמריקנית, ה-FDA, בנוגע לתחילתו של ניסוי קליני שלב I בתאי PLX-R18 לטיפול במקרים של קליטה חלקית של תאים המטופואתים בהשתלות מח עצם. פלוריסטם מצפה להתחיל את הניסוי הקליני שלב I במספר אתרים בארה"ב בתחילת 2016.

באיפקס קפיטל מרקטס מציינים היום כי מניית אדגר נסחרת במחיר אטרקטיבי בהשוואה לחברות בענף הנסחרות ברובן מעל ההון העצמי, זאת לאור היציבות בהכנסות מפרויקטים קיימים, סיום הפיתוח והשיפוץ וההאצה המשמעותית בקצב השיווק בפרויקט (A) יד אליהו ובפרויקט (APW) ורשה.