גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

השופט מנחם מזרחי לא יעיד נגד רפי רותם אלא באישור היועמ"ש

גיא רוטקופף, המועמד לתפקיד היועמ"ש, העיד במשפט נגד רפי רותם על העלבת עובדי ציבור: "נגרם לרותם נזק אדיר" ■ ראש צוות החקירה, סנ"צ אריה אידלמן, העיד: "לחקירה לא היה סיכוי בלי האמצעים שביקשתי"

ד``ר גיא רוטקופף / צלם: איל יצהר
ד``ר גיא רוטקופף / צלם: איל יצהר

האם שופט השלום מנחם מזרחי יעיד במשפטו של רפי רותם, חושף השחיתות ברשות המסים? ביום חמישי האחרון, בסיומה של מסכת עדויות התביעה בתיק המשפטי שהגישה מחלקת התביעות של המשטרה נגד רותם - עדויות שהיו רוויות ביטויים קשים והתכתשויות מילוליות בין רותם המייצג את עצמו לבין עדי התביעה - הודיעה התובעת המשטרתית, עו"ד שירלי אקרמן, כי השופט מזרחי, מי שהיה סגנה של פרקליטת המחוז רות דוד כאשר השניים סגרו את תיק החקירה בתלונות של רותם וקבוצת חוקרים ברשות המסים, לא נקרא להעיד, וכי "במקרה שהשופט מזרחי יזומן, זה באישור היועמ"ש".

רותם מאשר כי השאיר למזרחי הודעות רבות, כמו למשל "מושחת מקומך בכלא", והוא מואשם בעבירות של "הטרדה באמצעות מתקן בזק" ו"העלבת עובד ציבור". כתב "גלובס" מעיר, כי היועמ"ש יהודה וינשטיין מנוע מלעסוק בפרשת רשות המסים, כי היה פרקליטו של איתן רוב כאשר זה כיהן כראש רשות המסים באותה תקופה ונחקר בחשד לשחיתות, ועל כן צפוי כי פרקליט המדינה שי ניצן הוא שיחליט אם השופט מזרחי יעיד מטעם התביעה המשטרתית בתיק.

"העלבת עובד ציבור"

גיא רוטקופף, מנכ"ל משרד המשפטים לשעבר ומועמד לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, המועסק כיום כיועץ לענייני גז בקבוצת יצחק תשובה, העיד בתחילת השבוע במשפט המתנהל בפני השופט דניאל בארי בבית משפט השלום בתל-אביב נגד רפי רותם, חושף השחיתות ברשות המסים שהודח מעבודתו. רותם מואשם על-ידי התביעה המשטרתית ב-23 סעיפים של "העלבת עובדי ציבור" ו"הטרדה באמצעות מתקן בזק" של שורת אישים בגורמי אכיפת חוק, להם הוא שולח מסרונים ופקסים.

רוטקופף סיפר שפגש את רותם פעמים רבות במרכז שוסטר ברמת אביב ג', מקום מגוריו, ובשיחות בבתי-קפה שמע ממנו על פרשיות השחיתות ברשות המסים. לדבריו, כאשר היה עוזרו של שר המשפטים דניאל פרידמן, הוא ניסה לבדוק את טענותיו של רותם על טיוח תיק החקירה המשטרתית שעסק בתלונותיהם של "קבוצת ה-15", חוקרים מיחידת החקירות ברשות המסים שדרשו לחקור פרשיות שחיתות ביחידה ובצמרת רשות המסים בראשות איתן רוב.

החקירה בה מדובר התנהלה בצח"מ בראשות סנ"צ אריה אידלמן במפלג הונאה של משטרת מחוז תל-אביב והסתיימה בהחלטה של פרקליטת המחוז דאז רות דוד וסגנה מנחם מזרחי, כיום שופט שלום, לסגור את התיק (חלק אחר של החקירה התנהל ביחידה הארצית לחקירות הונאה, והסתיים בסידרה של הרשעות בגין מינויים פסולים).

רוטקופף: "אני לא רוצה שרותם ילך לכלא"

לדברי רוטקופף, למרות שרותם הוגדר במשרד המשפטים כ"פונה סדרתי" ולעיתים תכופות בסגנון בוטה, הוא קיבל גיבוי מהשר פרידמן, לסייע לרותם וניסה לברר את נסיבות סגירת תיק החקירה: "עשיתי את זה כי האמנתי וחשבתי וגם חושב היום, שנגרם לרפי רותם נזק אדיר... אני רוצה רק דבר אחד, שרפי רותם לא ידבר איתי מילה בחייו. אני לא רוצה שרותם ילך לכלא".

רוטקופף סיפר: "הלכתי למנחם מזרחי ואמרתי לו, אתה חתום על התיק הזה ותוך יום סגרת אותו. הוא אמר לי "ליבי ליבי על רפי רותם, רפי רותם מסכן. סגרתי את התיק הזה ביום אחד כי זה תיק ליווי שליוויתי אותו מתחילתו ועד סופו, ואחרי שהגענו למסקנה והגענו עם זה עד פרקליטת המדינה דאז השופטת עדנה ארבל, ואין הצדקה לאמצעים חקירתיים נוספים כגון האזנות נפח, הגענו למסקנה שצריך לסגור את התיק". שאלתי את מנחם אם רפי רותם סייע לכם, והוא אמר: כן, הוא סייע לנו, הוא עשה כל שביכולתו בשביל לסייע לנו, לרבות הקלטות, ושיתף פעולה באופן מדהים".

רוטקופף סיפר, כי לאחר שסיים את עבודתו כעוזר השר ובטרם התמנה למנכ"ל משרד המשפטים, פגש פעמים אחדות את רותם במרכז שוסטר, ובפגישות אלה הטיח בו רותם אמירות כמו "מושחת", "אפס", "אתה מושחת ומטייח". באחד המקרים האלה, סיפר רוטקופף, "הרגשתי רעד בגוף".

לשאלת השופט בארי אמר רוטקופף: "אני מאמין לו שהוא לא יגע באף אדם. הפחד שלי זה העימות הפומבי. אני אומר עד הרגע הזה שאני לא חושש שהוא יפגע בי".

"ראיתי שהבת שלי בהלם מוחלט"

את הסיבה לפחד שהוא חש מפני רותם הסביר רוטקופף באירוע שבו, כשכבר כיהן כמנכ"ל משרד המשפטים, הוא הסתובב עם בתו הקטנה במרכז שוסטר. הוא ראה את רותם ממרחק 50 מטר "מסתכל בי במבט חודר... ואז אמרתי לעצמי אני חייב לעצור את זה". רוטקופף סיפר איך ניגש לרותם: "אני מחזיק את הילדה ביד אחת, והטלפון מקליט את השיחה, ואני גם שר שיר כדי להפיג את המתח. איך שאני מגיע אליו הוא אומר "אפס" ואני מקליט אותו, ושוב פעם "אפס" ואמרתי לו "הקלטתי אותך", והוא לא מבין מה אני אומר ושוב אומר "אפס". שומעים את הבת שלי אומרת "אבא, אבא" כאחוזת טירוף וכמובן שהגוף שלי רעד.

"ראיתי שהבת שלי בהלם מוחלט וחיבקתי אותה ואמרתי "הוא לא איש רע והוא בסדר", והלכתי אחריו ואמרתי "בוא דבר עם הילדה, יש לה טראומה", והוא המשיך ללכת... ואז הלכתי למסור עדות במשטרה ואמרתי בעדות "אני לא מפחד שהוא יפגע בי או ירביץ לי, אמרתי שהוא בא ממקום גבוה לבור עמוק", וסיפרתי כל מה שסיפרתי פה".

התובעת, עו"ד שירלי אקרמן, שאלה את רוטקופף: "בהקלטה רותם אומר "אל תגע בי, אל תגע" והוא התלונן שתקפת אותו.

רוטקופף: "לא תקפתי אותו, כמו שמעולם לא תקפתי אף אדם. ביד אחת החזקתי את הבת שלי שלא יכולה להיות בלי ידיים וביד השנייה החזקתי את הפלאפון ולא הייתה לי כל יכולת לתקוף אותו. מה שקרה שהוא התקרב אליי למרחק סנטימטר לפנים. השיטות שהוא משתמש כנגד אחרים והוא משתמש גם בי ואומר קאל תגע ביק. לא תקפתי אותו ולא היה מגע. אם היה מגע הייתי אומר שהוא תקף אותי. בעדות שלי אני אומר 'הוא לא תקף אותי'. התלוננתי על הטרדה מאיימת".

רותם, המייצג את עצמו במשפט, שאל את רוטקופף: האם נחקרת במשטרה על התלונה שלי נגדך?

רוטקופף: "לא".

אידלמן: "המקור מסר דברים קשים שמתרחשים"

סנ"צ (בדימוס) אריה אידלמן, שעמד בראש צוות החקירה במפלג הונאות במשטרת תל-אביב וחקר את תלונות "קבוצת ה-15", סיפר כי אחרי שהתיק נסגר על-ידי רות דוד ומנחם מזרחי בנימוק של חוסר ראיות, הוא קיבל מסרונים מרותם בסגנון "אתה מושחת", "אוכל שוחד", "אתה עבריין".

אידלמן חקר בעיקר את התלונות נגד רפי עמיאל, שהיה מפקד יחידת החקירות ברשות המסים, ונגד בכיר ביחידה שמואל גונן, בין השאר על שיתוף-פעולה עם עבריינים ומבריחים, וטיוח חקירות נגד אנשי עסקים בולטים. החקירה כאמור לוותה על-ידי פרקליטות מחוז תל-אביב ובידיעת ראש אגף חקירות במשטרה באותה תקופה, חבר הכנסת לשעבר משה מזרחי.

אידלמן אישר, כי הוא מכיר את פרשת המקור המודיעיני של רותם הידוע בכינוי 270/02. המקור התריע כי זהותו נחשפה על-ידי גורם ביחידת החקירות, ונמצא מת בבית-מלון בתל-אביב כשסימני חבלות על גופו, שתי ציפורניים עקורות וראשו מכוסה בשקית ניילון מהודקת לצווארו בסרט הדבקה.

רותם חקר את סנ"צ אידלמן על פרשת הקונטיינר באשדוד ובו הברחה של מכשירי קולנוע ביתי, אשר הוחזר למבריחים ללא שננקטו נגדם צעדים (הפרשה נחשפה ב"גלובס"). מקור 270 העיד, כי המכולה שוחררה אחרי שיחת טלפון בין פעיל ליכוד ש' (השם שמור במערכת, נאשם כיום בפרשה כלכלית הקשורה לאירגון פשע) לבין לשכת שר האוצר דאז בנימין נתניהו.

רותם: האם נכון שאתה שמעת את המקור הזה על הקונטיינר ואמרת באותו רגע אני עולה להקליט אותו בוידיאו, ויצאת ואמרת, רותם בינגו?

אידלמן: "יש הקלטה. הוא אכן מסר דברים קשים שמתרחשים".

"ביקשתי אמצעי מעקב והאזנה"

רותם: האם נכון שאמרת לי, לא נותנים לנו לחקור, אם היו נותנים זה היה התיק הגדול ביותר בכל 30 השנה שלי?

אידלמן: "יכול להיות, אולי, לא זוכר".

רותם: אמרת לחברים שלי, חקירה כמו שצריך לא הייתה פה. בכלל לא נתנו לנו לחקור?

אידלמן: "כל זה נכון בקונטקסט של אמצעים בחקירה. לא נתנו את מה שבקשנו. לא עצרו אותנו".

רותם: האם נכון שדרשת לבצע האזנות נפח, שמע ומראה, בחדרים של רפי עמיאל ושמואל גונן?

אידלמן: "כן. לא דרשתי האזנות נפח, בקשתי מגורמים האחראים עלי. טענתי שאם רוצים להצליח בתיק צריך להפעיל אמצעים מעבר למסמכים וחרטות. לכן בקשתי בחקירה לקבל אמצעים של האזנה ומעקב אחרי החשודים... לחקירה לא היה סיכוי בלי זה".

רותם: הייתה פגישה אצל עדנה ארבל ודרשו שם האזנות נפח?

אידלמן: "מי שלא אישר לבצע את מה שביקשתי זה ראש אגף החקירות משה מזרחי. עדנה ארבל לא קשורה לסיפור הזה בכלל".

רותם: מה שאתה אומר, שמבחינתך לא היה סיכוי לתיק הזה מלכתחילה. מכרתם אותי?

אידלמן: "לא היה סיכוי בהרבה דברים וזה היה בגלל הפה הגדול שלך".

רותם: האם אמרת לעדי מאירי מרשת ב' שאתה מוכן לפתוח את הפה על הטיוח בפרשה הזו?

אידלמן: "לא. אמרתי שאני מוכן להתראיין ויש לי מה להגיד".

רותם: האם הסיבה שאתה לא רוצה להגיד על טיוח נעוצה בעובדה שדרשת מהתקשורת כסף?

אידלמן: "אני מזמן דורש, כי אחרת הם משגעים אותי. אמרתי לכם, תשלמו לי אני בא".

רותם: אתה יכול להראות לי בדל ראיה של איומים מצידי?

אידלמן: "לא איימת עליי".

אבי ארדיטי: "אל תעמוד מולי ואל תאיים אליי"

אבי ארדיטי, מי שהיה סמנכ"ל חקירות ברשות המסים וכיום הוא מנהל המכס והאיש מספר 2 ברשות המסים, נחקר על-ידי רותם וקרא פעמים רבות לעבר רותם "תתרחק ממני" בכל פעם שרותם עשה צעד לעברו, "אל תעמוד מולי ואל תאיים עליי. אתה מטיל עליי אימים".

ארדיטי טען במכתב שנחשף במסגרת הליך בביה"ד לעבודה, כי רותם איים לפגוע בו ובבני משפחתו "וידאג לחסל אותי פיזית" וטען כי רותם קשור למטען חבלה שהונח בפתח ביתו. אולם, בעדות שמסר ארדיטי במשטרה מאוחר יותר, במסגרת מספר תלונות של בכירים שהוגשו נגד רותם אחרי שפתח במסעו בעניין השחיתות ברשות המסים, הוא העיד: "לגבי אישית לא היה שום איום ישירות, ואם היה כזה הייתי מתלונן במשטרה. אנחנו לא מדברים כבר 17 שנה אני ורפי רותם".

בעדותו בבית המשפט ביום חמישי אמר ארדיטי "30 שנה אנחנו לא מדברים" וסיפר על פניות טלפוניות של רותם אליו שבהן כינה אותו "מושחת" ו"אפס". לשאלותיו של רותם הסביר ארדיטי את ההבדל בין טענותיו במכתב לבין עדותו במשטרה בכך, שהאזין לשיחות מוקלטות של רותם עם עובד אחר ברשות המסים, ציון אהרון, וסיפר: "זה היה מזוויע. בין השאר דיברו על בני המשפחה שלו... במשטרה התבקשתי לדבר, בין השאר, על הנושא של ציון אהרון ונשאלתי אם אויימתי. רציתי להיות הכי מדוייק שיש. יש הבדל גדול בין איום פרונטלי עד לשיחות האחרונות האלה. הוא (רותם) תמיד היה מאיים עליי באמצעות צד ג'. זו הייתה הקונוטציה. זה לא שרפי רותם לא מאיים. אני לא משקר. זה הכול ממוחך הקודח".

עוד כתבות

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

מספר מניות אירופיות יכולות להציג תשואות עודפות למשקיעים / צילום: Shutterstock

פתיחת מסחר אדומה באירופה; השקל מתייצב מול הדולר

הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט מתמתן: מחיר חבית ברנט עומד על 88 דולר ● מחיר הזהב בשיא של כל הזמנים

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

תקיפה באיראן: ישראל הרשמית שותקת - אין שינוי בהנחיות לעורף

מוקדם יותר: פגיעה ישירה בגליל העליון, לא היו נפגעים • לראשונה אחרי שבועיים: אזעקות הופעלו באשקלון, שיגור אחד נפל בשטח פתוח • ארה"ב הטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל • בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" • גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים • עדכונים בולטים 

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד