גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עסקת ענק בהיי-טק: מלאנוקס תרכוש את איזיצ'יפ ב-811 מ' ד'

(עדכון) - מלאנוקס תשלם 25.5 דולר למניית איזיצ'יפ, פרמיה של כ-16% על מחיר הנעילה אמש בוול סטריט ■ העסקה צפויה להיסגר ברבעון הראשון של 2016 ■ מלאנוקס צופה כי העסקה תוסיף ערך non-GAAP מהיום הראשון

איל וולדמן / צילום: תמר מצפי
איל וולדמן / צילום: תמר מצפי

עסקת מיזוג משמעותית תאחד בין שתיים מחברות ההיי-טק הציבוריות הבולטות בישראל, שממוקמות בסמיכות זו לזו באזור התעשייה של יקנעם: מלאנוקס הודיעה היום על רכישת איזיצ'יפ בעסקה של 811 מיליון דולר במזומן (כ-620 מיליון דולר בניכוי המזומנים שבקופה). מחיר מניית איזיצ'יפ בעסקה הוא 25.5 דולר, ומהווה פרמיה של 16% על שווי השוק הנוכחי של איזיצ'יפ, שנסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב. איזיצ'יפ כבר נסחרה בעבר בשווי גבוה יותר מזה שבו היא נרכשת כעת: במארס 2012 היא הגיעה לשווי של יותר מ-1.2 מיליארד דולר.

מלאנוקס, שהייתה גם היא חברה דואלית, אך נמחקה ממסחר בת"א לפני כשנתיים, נסחרת כיום בנאסד"ק, ושווי השוק שלה הוא 1.85 מיליארד דולר. בסוף הרבעון השני היו בקופת החברה כ-465 מיליון דולר, והיא תממן את העסקה באמצעות המזומנים שברשותה, ועוד 300 מיליון דולר באמצעות חוב. העסקה צפויה להיסגר ברבעון הראשון של 2016 בכפוף לאישור בעלי מניות איזיצ'יפ, ולתרום לרווח הנקי של מלאנוקס על בסיס Non-GAAP באופן מיידי.

שתי החברות עוסקות בתחום ציוד התקשורת: מלאנוקס מספקת שבבים, כרטיסים, מתגי תקשורת וכבלים להעברת נתונים מהירה בתקשורת ארגונית, ואיזיצ'יפ מפתחת שבבים לראוטרים (נתבים) של רשתות תקשורת גדולות, עבור יצרניות ציוד תקשורת. מבחינת לקוחות שתי החברות, העסקה מייצרת סינרגיה טובה, משום ששתיהן פונות לאותו סוג של לקוחות.

"הסינרגיות בין איזיצ'יפ למלאנוקס יוצרות הזדמנויות אטרקטיביות. אנו צופים כי הטכנולוגיות ופורטפוליו המוצרים המשולבים שלנו יספקו פתרונות מובילים של קישוריות ועיבוד חכמים, מקצה-לקצה, עבור מרכזי נתונים ורשתות תקשורת מרחבית", אמר איל וולדמן, נשיא ומנכ"ל מלאנוקס.

"אנו צופים שהרכישה של הטכנולוגיות והצוות של איזיצ'יפ תשפר את מעמדנו להציע יכולות נוספות עבור פתרונות קישוריות ועיבוד חכמים בקצב 100 ג'יגה-בייט לשנייה, ומעבר. כרכישה המשמעותית השנייה שלנו בישראל, אנו בטוחים ביכולת שלנו לשלב בפועל וביעילות את צוותי איזיצ'יפ ומלאנוקס המוכשרים", הוסיף וולדמן.

"איחוד הכוחות עם מלאנוקס מייצג מספר רב של סינרגיות, שיוצרות עוצמה אמיתית של פתרונות לקישוריות ועיבוד", אמר אלי פרוכטר, מנכ"ל איזיצ'יפ. "אני רוצה להודות לבעלי המניות והלקוחות שלנו על אמונם בנו, ולעובדים המצטיינים שלנו על כך שבנו חברה מנצחת, שהתחילה לפני 15 שנים עם מתחרים רבים וללא לקוחות, והפכה למובילת שוק עם טכנולוגיה ומוצרים חדשניים. אנו שמחים להצטרף לצוות מלאנוקס, ומצפים לעבוד ביחד כדי לדחוף ביתר שאת את צמיחת החברה המשולבת".

איום מצד היצרניות הגדולות

מאפיין שמשותף למלאנוקס ולאיזיצ'יפ, ועשוי להסביר את העסקה בין השתיים, הוא האיום על כל אחת מהן מצד יצרניות ציוד התקשורת הגדולות. הפתרונות של מלאנוקס תואמים לתקני התקשורת אינפיניבנד ואת'רנט. לאורך השנים, מלאנוקס נהנתה כשאינטל השיקה פלטפורמה חדשה; המגמה של שדרוגי הלקוחות לפלטפורמה החדשה של אינטל ייצרה "על הדרך" ביקושים גם לפתרונות של מלאנוקס. כך היה למשל ב-2012, כשאינטל השיקה את המעבד Romely, וכך קורה גם בשנה זו, עם השקת Grantley של אינטל.

אלא שבעתיד הקרוב צפויה אינטל להשיק פתרונות מקצה-לקצה, מבוססי אינפיניבנד. כבר ב-2012, כשאינטל רכשה את פעילות האינפיניבנד של חברת QLogic שהתחרתה במלאנוקס, היה ברור שבמוקדם או במאוחר אינטל עצמה תהפוך למתחרה ישירה. עם זאת, נראה שבמלאנוקס מאמינים ביתרון הטכנולוגי שלהם על פני אינטל. בעבר צוטט וולדמן בנושא, כשאמר שהטכנולוגיה של אינטל "אינה תחרותית".

סיפור דומה, במידה מסוימת, קיים עם איזיצ'יפ וסיסקו. האיום של סיסקו על איזיצ'יפ בא לידי ביטוי בעוצמה רבה לפני מספר חודשים. סיסקו היא כיום הלקוחה הגדולה ביותר של איזיצ'יפ (כ-35% מהכנסות המחצית הראשונה, כ-19 מיליון דולר). באפריל האחרון דיווחה איזיצ'יפ שסיסקו לא מתכננת להשתמש בדור הבא של המעבדים של איזיצ'יפ (NPS), אלא לעבור לפיתוח עצמי שלה.

מדובר בפגיעה עתידית באיזיצ'יפ - ב-2015 המכירות לסיסקו עדיין יהיו במגמת צמיחה, אך בעתיד, כדי לפצות על הפגיעה הצפויה, הייתה איזיצ'יפ נדרשת להשיג כמה לקוחות חדשים במקום סיסקו.

בתגובה לדיווח נחתך כרבע משוויה של איזיצ'יפ; מאז אמנם המניה התאוששה, והיא נסחרת במחיר גבוה יותר מזה שהיה טרום ההודעה, אך ייתכן שלקושי הצפוי הייתה השפעה על גיבוש העסקה הצפויה עם מלאנוקס.

החיבור עם איזיצ'יפ יביא לכך שמלאנוקס תספק למעשה חבילת פתרונות כוללת. למעשה, מלאנוקס תתחרה עכשיו ראש-בראש גם מול סיסקו וגם מול אינטל, אך תציע גם פתרונות שאין לכל אחת מהשתיים. לפי הודעת החברות, הרכישה היא צעד באסטרטגיה של מלאנוקס בדרך להיות הספק המוביל של פתרונות קישוריות חכמים עבור מרכזי נתונים מוגדרי תוכנה. "המוצרים והמומחיות המתווספים של איזיצ'יפ בעיבודי אבטחה, בדיקה עמוקה של חבילות מידע, וידיאו ואחסון מחזקים את מעמדה המוביל של מלאנוקס, ואת יכולתה לספק פתרונות מלאים של קישוריות חכמה מקצה לקצה", נכתב בהודעה.

באיזיצ'יפ אין בעל מניות מרכזי, וכמה גופים מוסדיים ישראליים מחזיקים בה: הראל עם 6.3% מהון המניות של החברה - ששוויין בעסקה הנוכחית כ-48.3 מיליון דולר; פסגות עם 5.9% בשווי 45.2 מיליון דולר ומגדל עם 5.3% בשווי 40.7 מיליון דולר. פרוכטר מחזיק בכ-2.2% ממניות איזיצ'יפ, ויקבל עם מכירת החברה 16 מיליון דולר. מדיניות התגמול של איזיצ'יפ לא כוללת "מצנח זהב" לבכיריה, אך עם העברת השליטה בחברה, אופציות שבידיהם יבשילו מיידית.

הרכישות הבולטות

לפני כשנה, מניית איזיצ'יפ זינקה לפתע ללא כל הודעה מצדה, בעקבות ספקולציות על כך שהיא יעד לרכישה, דבר שבסופו של דבר לא קרה, עד היום. איזיצ'יפ עצמה רכשה לפני קצת יותר משנה את Tilera האמריקאית תמורת עד 130 מיליון דולר.

מלאנוקס אמנם לא רוכשת חברות בקצב מסחרר, אך לאורך השנים היו לה כמה רכישות אסטרטגיות שהיא ביצעה. אחת הרכישות היותר גדולות הייתה גם היא בישראל, כשמלאנוקס רכשה בסוף 2010 את וולטייר, שנסחרה בנאסד"ק, תמורת 208 מיליון דולר.

הרכישה המשמעותית האחרונה הייתה לפני כשנתיים, כשמלאנוקס קנתה את Kotura האמריקאית תמורת 82 מיליון דולר, וב-2014 היא רכשה בסכום לא מהותי את הסטארט-אפ הישראלי Integrity Project.

היועצים בעסקה הנוכחית היו ג'יי.פי מורגן, הרצוג-פוקס-נאמן ו-Latham & Watkins מהצד של מלאנוקס, וברקליס, נשיץ-ברנדס-אמיר ו-Carter Ledyard & Milburn מהצד של איזיצ'יפ.

השכנות מיוקנעם

עוד כתבות

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

תקיפה באיראן: ישראל הרשמית שותקת - אין שינוי בהנחיות לעורף

מוקדם יותר: פגיעה ישירה בגליל העליון, לא היו נפגעים • לראשונה אחרי שבועיים: אזעקות הופעלו באשקלון, שיגור אחד נפל בשטח פתוח • ארה"ב הטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל • בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" • גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים • עדכונים בולטים 

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים