כמו רבים וטובים, גם כותב שורות אלה התחיל את דרכו המוטורית מאחורי הגה של פיז'ו. הפיז'ו האמיתית הראשונה שלי הייתה 205 ידנית מהדור הראשון - מכונית נוחה עם שלדה קלילה, שמעולם לא סירבה להצעות מגונות. אבל חלקי הפלסטיק הפנימיים שלה נשרו כמו עלים בשלכת, ובעליות של חיפה, בשיא הקיץ, היא הציבה ברירה תמידית: הפעלת מזגן או נסיעה.

מאז ביצעה פיז'ו תפנית חדה. בשני העשורים האחרונים השקיעה החברה הון בשדרוג איכות הייצור וההרכבה ובמשיכת כל המותג לעבר טריטוריית הפרימיום. חלק גדול מהתפנית בא לידי ביטוי בפיז'ו 208 שהושקה לפני שלוש שנים עם איכויות ייצור וגימור מרשימות.

אבל, מהפכות לא מתרחשות בן לילה. ה-208 עדיין גררה מנוע 1.6 ליטר ותיבה אוטומטית עתיקה. במודל 2015 המשודרג הושלם המהפך עם יחידת כוח ותיבת הילוכים חדשות. חיצונית, קווי המתאר העגלגלים-מוצקים נותרו ללא שינוי, אך החרטום עודכן עם יחידת פגוש/גריל מודגשת יותר. גם החלק האחורי עבר עדכונים קלים ומבחר הצבעים והחישוקים הורחב. למעט עודף שימוש בקישוטי כרום, זו עדיין אחת המכוניות הנאות ביותר בפלח.

תא הנוסעים מציע מרווח פנימי סביר, אך מרחב הראש מעט מוגבל לנוסעים גבוהים. איכויות הייצור וההרכבה נותרו גבוהות והתא מרגיש סולידי עם שפע חומרי דיפון רכים, ריפוד איכותי והשקעה בפרטים כמו ידית הילוכים מתכתית למגע. עיצוב עמדת הפיקוד הוא עדיין בסגנון של "או שאוהבים או שלא".

ההגה הקטנטן, נוסח מכוניות מירוץ, ימריץ את האדרנלין של נהגים צעירים אך עשוי לעייף ידיים בוגרות בנסיעות ארוכות. מסך המולטימדיה הגדול מצוין לאפליקציות עתידיות, אך בישראל הוא משמש בעיקר לשליטה במערכות לוואי בסיסיות. לוח המחוונים, שממוקם בקו אחד עם הגה, שופר ושודרג אך מיקומו דורש הסתגלות.

החידוש העיקרי הוא החלפת מנוע ה-1.6 ליטר במנוע 1.2 ליטר טורבו עם שלושה צילינדרים, שמייצר הספק של 110 כ"ס ומומנט נאה. לא פחות חשובה מהמנוע היא תיבת הילוכים אוטומטית בת 6 מהירויות מבית אייסין היפנית. התוצאה היא אחת מיחידות הכוח המעודנות והבוגרות ביותר בפלח. אחרי שמתרגלים לצליל הטרטור הייחודי של שלושת צילינדרים מגלים יחידת הנעה גמישה וחלקה, שמאיצה את המכונית בקצב מכובד בין רמזורים בעיר, "סוחבת" במרץ בעליות ארוכות ומגיבה בזריזות לפקודות קיק-דאון בעקיפות.

גם צריכת הדלק השתפרה משמעותית עם צריכה ריאלית של כ-14 ק"מ לליטר בנהיגה אגרסיבית. הרכב מציע שילוב מוצלח בין ספיגת זעזועים, תמרון מצוין בעיר, היגוי חד ומהיר ותגובות שלדה זריזות.

פיז'ו 208 אוטומטית ומאובזרת היטב עולה כ-100 אלף שקל לאחר הוזלה שבוצעה לאחרונה. מי שיתעלם ממשקעי העבר יגלה, שהיא מציעה את אחת מהחבילות המגובשות והאטרקטיביות ביותר בפלח שלה.