שוק היבוא האישי של רכב חדש עדיין מקרטע בישראל. אולם היבוא של רכבי אספנות דווקא ממשיך לפרוח בעקבות הפיכתו לתחביב מבוקש בקרב המאיון העליון ובעקבות סצנת שיחזורי כלי הרכב, שפורחת כאן. גם השנה הגיעו לישראל שלל רכבי אספנות מעניינים, שחלקם מבוקשים ונדירים אפילו בקנה מידה עולמי.

דוגמה אחת היא אלפא רומיאו ג'ולייטה ספיידר מ-1958, אחת היצירות הקלאסיות של החברה, שנוצרו על ידי סטודיו פינינפארינה. מדובר במכונית נדירה, שמחירה בחו"ל לדגם משוחזר היטב ובמצב נסיעה יכול לנוע בין כ-40 אלף דולר ועד יותר מ-120 אלף דולר בהתאם לנדירותה.

עוד דוגמה מרהיבה היא יגואר MARK-V משנת 1951. מדובר במכונית קלאסית של יגואר, שעיצובה ניצב על התפר שבין יגואר "הקלאסית" של פני מלחמת העולם השניה לבין העיצובים המודרניים יחסית של שנות ה-50'. למכונית יש מנוע 3.5 ליטר ועל פי הערכות נותרה ממנה כיום בעולם רק כמה עשרות או מאות בודדות של יחידות במצב נסיעה.

לצי ההולך וגדל של מכוניות רולס-רויס קלאסיות בישראל נוספה השנה עוד מכונית "סילבר קלאוד" מרהיבה ממודל 1960. מכוניות כאלה נמכרות כיום בחו"ל במחירים שנעים מכ-40 אלף דולר ומגיעים יותר מ-200 אלף בהתאם למצב ולייחוס.

את הצד האירופאי השמרני ייצגה כאן מכונית ספורט מדגם וולבו P1800 משנת 1969, אחת היצירות הקלאסיות בתולדות החברה השוודית ופריט אספנות נחשק.

ויש גם נקודה ישראלית מעניינת: ביוני חזרה לישראל ביבוא אישי גם מכונית מדגם "אוטוקרס סברה" - מכונית הספורט היחידה שיוצרה אי פעם לישראל. מעט מאד מכוניות כאלה יוצרו אי פעם וחלקן יוצאו לאירופה ובארצות הברית. המכונית החוזרת נושאת את מספר השלדה שמסתיים בספרות 0001 והיא הראשונה שירדה מפס הייצור של הסברה לאחר שיצורה עבר לאנגליה. המכונית הספציפית הוצגה בתערוכת הרכב הבין לאומית של ניו יורק. למכוניות הללו יש גרעין קשה של אספנים ומחירן יכול להיות יקר מאד.