מגישת המהדורה המרכזית של חדשות 2, יונית לוי, העניקה ריאיון נדיר לעיתונאי הוותיק צ'רלי רוז המשדר תוכנית ריאיונות בערוץ הטלוויזיה הציבורי האמריקאי PBS. "ישראל ללא ספק מוצגת באופן בלתי הוגן בתקשורת העולמית", ענתה לוי לשאלתו של רוז בנושא. "יש הבדל בין חברים כמו ארה"ב שאומרים זה מה שאתם צריכים לעשות - לבין אנשים שתוקפים את ישראל כי הם לא מבינים את הסיפור, או את הסיפור כולו. אבל אני חושבת שהישראלים מרגישים שהם לא מקבלים עסקה הוגנת".

בחלק ניכר מהריאיון, שנערך לפני גל הטרור הנוכחי אך שודר שלשום (ו'), שאל רוז שאלות בנוגע לראש הממשלה בנימין נתניהו ולעסקה עם איראן. "איראן עבורנו היא לא מדינה רחוקה, היא משהו שאנחנו חשים בכל יום. קשה מאוד לשכנע אותנו שעכשיו איראן היא הילד הטוב החדש בשכונה", אמרה לוי ואמרה שהרוב של הישראלים, כולל האופוזיציה, חושב שזה הסכם רע, אך ציינה כי יש מי שחושבים שההסכם דווקא טוב.

באשר לשאלה האם ההסכם עם איראן הוא הפסד לנתניהו, ענתה לוי: "האופן שבו הוא מוכר את זה לציבור הישראלי הוא 'ניסיתי כמיטב יכולתי להילחם בזה, ואמשיך להילחם בזה'. הוא הראה לציבור הישראלי שהוא לוקח את הסיכון, הוא הפסיד, אבל הוא לא שילם על כך מחיר פוליטי פנימי. לפי שעה".

"הוא יזכה שוב בבחירות?", שאל רוז, ולוי השיבה: "זה תלוי מתי יתקיימו הבחירות". לדבריה, "הניצחון של נתניהו בבחירות היה מפתיע ביחס לסקרים שדיברו על ניצחון מצומצם יותר, ואפילו היו מי שחזו שהרצוג יזכה, ומבחינה זו זה היה מפתיע".

לדבריה, נתניהו זכה בבחירות "בראש ובראשונה בשל סיבות ביטחוניות וביטחון אישי. בעבור הישראלים זה מאוד חשוב, וכמעט מיליון ישראלים הרגישו שהוא האדם הנכון לשמור על ישראל בטוחה. ב-6 שנותיו כראש ממשלה ישראל הייתה בטוחה יחסית. אתה יכול כמובן להתווכח עם זה".

לוי תיארה את המציאות התקשורתית בזמן מבצע "צוק איתן": "אנחנו היינו תחת מתקפה, בעוד שכל העולם התמקד יותר במתרחש בעזה", אמרה. "הנרטיב שלנו היה שאנחנו עזבנו את עזה לפני 10 שנים, ופינינו התנחלויות, מה אתם רוצים מאיתנו? בעוד שיתר העולם אומר שישראל עושה משהו אסור".

לשאלה מה יהיה בעתיד, אמרה לוי כי הדבר תלוי בשאלה האם אתה אופטימי או פסימי. "אם אתה מנהיג שמדבר על כך שהדברים ילכו ויהיו יותר גרועים, אף מצביע לא יבוא בטענות שלא קיימת את הבטחותיך", אמרה לוי.

לצפייה בריאיון המלא:

http://www.charlierose.com/watch/60633227