גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לגבות או לבכות: מה שצריך לדעת על גיבוי המידע בסמארטפון

לא כדאי לדחות: לפני שהמחשב קורס והסלולרי מתקלקל, כדאי לגבות את התמונות, המסמכים, אנשי הקשר וההודעות בשירותי הגיבוי והאחסון שמציעות החברות הגדולות, ורצוי ביותר משירות אחד ■ כמה זה עולה ומה ההבדל בין השירותים?

סלולר / צילום: שאטרסטוק
סלולר / צילום: שאטרסטוק

כל יום אתם מבטיחים לעצמכם מחדש לגבות את המידע השמור במחשב או בסלולרי, וכל יום אתם דוחים את זה למחר, וזאת למרות שבמרחק מספר לחיצות כפתור על המחשב או בסלולרי, אתם יכולים לגבות את התוכן בקלות, היישר בענן, לעתים אפילו ללא תשלום.

שירותי הגיבוי והאחסון בענן הולכים ומתרבים - כאשר השחקניות הראשיות הן שלוש יצרניות הטכנולוגיה הגדולות - מיקרוסופט, גוגל ואפל, ששירותיהן מציעים פתרון מקיף, גם לחומרים במחשב וגם לחומרים בסלולרי. לצדן פועלת דרופבוקס, שמגבה את החומרים במחשב, ולאלה מצטרפות חברות התקשורת הישראליות - בזק, סלקום, פלאפון ואורנג' - שמציעות גיבוי לאנשי הקשר, התמונות, ההודעות והמוזיקה בסמארטפון.

מן הסתם, החברות אינן מציעות שירותי אחסון מטוב לבן, אלא משתמשות בכלי הזה ככלי נוסף לייצר נאמנות ותלות בפלטפורמה שלהן. כמובן, הן גם מייצרות מצב שהנפח הבסיסי החינמי אינו מספיק, וכך המשתמש יתרגל לשירות וישלם על נפח אחסון נוסף.

לכן, מי שאינו מעוניין להשתמש בשירותים אלה, יכול לרכוש כונן אחסון ביתי עם חיבור לאינטרנט, למשל MyCloud של ווסטרן דיגיטל.

כך או כך, כל חברה מציעה נפח אחסון שונה בעלויות משתנות, אך זה לא השיקול היחיד בבחירה. חשוב לא פחות הוא הממשק והחיבור למכשירים שבהם משתמשים - משום שככל שמדובר בממשק פחות נוח, כך קטן הסיכוי להשתמש בגיבוי באופן קבוע. בהקשר זה כדאי לדעת שיש יתרון גדול בבחירת שירות אחסון של יצרנית הסמארטפונים או המחשב, בשל נוחות השימוש והאינטגרציה בין המכשירים.

עוד כדאי לדעת שכדי לגבות את אנשי הקשר*בסמארטפון ניתן להשתמש בשירות*ג'ימייל*או iCloud ללא תשלום. כמו כן, כדאי להשתמש בשני שירותי גיבוי מקבילים, כי כבר קרה בעבר שחברה מחקה למשתמשים בטעות את כל המידע ולא הייתה מסוגלת להציע שחזור. לכן לא כדאי לסמוך על חברה אחת בלבד.

"גלובס" סוקר את שירותי הגיבוי והאחסון המובילים:

אפל, iCloud - המחיר ירד

בעוד שהשירות של מיקרוסופט וגוגל פתוח למשתמשי כלל הפלטפורמות, שירות*iCloud*של אפל מיועד רק ללקוחותיה.

למי מיועד? בעלי מכשירי אפל.

שימושיות וממשק: אפל שילבה את iCloud כחלק בלתי נפרד ממערכת ההפעלה במכשירים שלה. כך למשל, תמונה שמצולמת באייפון עוברת אוטומטית למקבוק ולאייפד. קל יותר לשתף תוכן מ-iCloud באמצעות האייפון, האייפד או המקבוק, והחיבור עם תוכנות המייל או ההודעות מצוין.

נפח אחסון ועלויות: אפל מציעה רק 5 ג'יגה נפח אחסון חינם, אולם ממש לאחרונה היא הורידה מחירים. היום ניתן לקבל נפח אחסון של 50 ג'יגה בעלות של 4 שקלים לחודש בלבד - מחיר משתלם מאוד.

מיקרוסופט, OneDrive - אינטגרלי בווינדוס 10

שירות OneDrive של מיקרוסופט משולב כחלק אינטגרלי במערכת ההפעלה ווינדוס 10 המיועדת למחשבים, טאבלטים וסמארטפונים מבית מיקרוסופט.

שימושיות וממשק: היתרון הגדול הוא בקלות שבה עובד OneDrive עם מערכת ההפעלה ווינדוס 10. תיקיית OneDrive מופיעה כחלק אינטגרלי ממערכת ההפעלה. בניגוד לאפל, מיקרוסופט רוצה לגייס משתמשים בכל הפלטפורמות האפשריות. היא מציעה תוכנה תואמת למחשבי מק, המאפשרת אחסון קבצים ושימוש בהם בקלות בלפטופים של אפל. גם אפליקציית OneDrive עובדת בצורה טובה על אייפונים או סמארטפוני / טאבלטי אנדרואיד. הרעיון של מיקרוסופט הוא לאפשר למשתמש חופש של אחסון ושימוש בקבצים בכל המכשירים בהם הוא עובד, והיא בהחלט מצליחה כאן.

נפח אחסון ועלויות: מיקרוסופט מציעה 15 ג'יגה חינם ב-OneDrive, ואפשר בקלות לקבל נפח אחסון נוסף חינם. בעת הגדרת האפליקציה לסמארטפון לגיבוי תמונות אוטומטי, למשל, מתווספים עוד 15 ג'יגה. בחלק מסמארטפוני האנדרואיד, כמו אלו של סמסונג, מקבלים 100 ג'יגה במתנה למשך שנתיים. מנויי אופיס 365 (וורד, אקסל, פאוור פוינט ואאוטלוק) מקבלים 1 טרה אחסון נוסף, כל עוד הם מנויים לשירות.

גוגל, Drive - נוח למכשירי אנדרואיד

גוגל מציעה את שירות Drive הוותיק והמוצלח.

למי מיועד: לכלל המשתמשים.

שימושיות וממשק: אמנם מערכת ההפעלה של גוגל עדיין לא פופולרית בישראל (בגלל חוסר שיווק של המחשבים בשוק הצרכני), אבל משתמשי דפדפן כרום, שירות ג'ימייל או בעלי מכשירי האנדרואיד הניידים, ימצאו אותה כחלק משלים וקריטי לחוויה שלהם.

נפח אחסון ועלויות: גוגל משלבת את אפליקציית התמונות שלה במכשירי האנדרואיד, ומציעה גיבוי לא מוגבל בנפח עבור תמונות שצולמו במכשיר. המגבלה היא העלאה תמונות לא בגודל המקורי, אולם באיכות מספיק טובה. מי שרוצה לשמור את התמונות בנפח המקורי או קבצי וידיאו, יצטרך להשתמש בנפח האחסון שגוגל מספקת לו - 15 ג'יגה חינם או 100 ג'יגה ב-10 שקל. בחלק מהסמארטפונים ניתן לקבל 100 ג'יגה ללא עלות למשך שנתיים.

דרופבוקס - הוותיקה בשוק

דרופבוקס היא החברה המוכרת והוותיקה בשוק האחסון בענן, אולם הפופולריות של היצרניות הגדולות הפכה אותה לקצת פחות אטרקטיבית. בניגוד לכל החברות האחרות, דרופבוקס הוקמה מלכתחילה כדי להציע גיבוי ואחסון תכנים. היא אינה משווקת מכשירי סלולר או תוכנות, ולכן היא היחידה שנקייה מאינטרסים (למעט כמובן האינטרס הכלכלי). זו כנראה גם הסיבה שהיא גובה מחיר גבוה יותר על שירותיה.

למי מיועד? כלל המשתמשים.

שימושיות וממשק: אפליקציה ידידותית וגם תוכנה למחשב שמאפשרים לאחסן קבצים, לגבות תמונות, סרטים ומוזיקה. היתרון הגדול הוא יצירת תיקייה שאותה אפשר לשתף עם חברים ושאליה יכולים החברים להעלות תוכן. נפח אחסון ועלויות: נפח האחסון הבסיסי החינמי הוא רק 2 ג'יגה, כאשר ניתן לקבל נפח נוסף על-ידי צירוף משתמשים או ביצוע פעולות שונות שהחברה מבקשת (למשל, התקנת אפליקציה בסמארטפון). דרופבוקס מציעה תוכנית אחת שמתאימה למשתמשים פרטיים במחיר של 40 שקל לחודש וכוללת נפח של 1 טרה.

בזק, Free Cloud - חינם ללא הגבלת נפח

מבין חברות התקשורת בארץ, בזק מציעה את אחד המוצרים היותר אטרקטיביים - Free Cloud.

למי מיועד? ללקוחות בזק.

שימושיות וממשק: השירות עובד באמצעות אפליקציות המותקנות בסמארטפון ובמחשב. כל התמונות עולות באופן אוטומטי (כמובן, אם כך המשתמש בוחר להגדיר) ומחולקות לפי תיקיות. שירות האחסון מיועד לכל בני הבית, שיכולים לפתוח חשבון תחת שם משתמש פרטי שלהם, או להזרים את התמונות שהם מצלמים למאגר הכללי.

כאשר נכנסים לחשבון מהבית, פיד התמונות ממוין בצורה נוחה ומחולק אוטומטית לפי חודשים. את התמונות קל לאחזר ולהוריד באיכות גבוהה גם בסלולרי וגם במחשב. היתרון הגדול הוא שאין הגבלת נפח. מצד שני, אם קיוויתם לגבות את כל ספריית הסרטים שלכם, כדאי שתדעו שהחשבון לא מאפשר זאת ויש הגבלת נפח לכל סרט. סרטונים משפחתיים, עם זאת, תוכלו להעלות בקלות וללא הגבלה.

נפח אחסון ועלויות: חינם. נפח אחסון ללא הגבלה.

פלאפון, Cloud - נפח 100 ג'יגה, 10 ש' בחודש

למי מיועד? לקוחות פלאפון.

שימושיות וממשק: השירות מאפשר גיבוי תמונות, סרטונים, אנשי קשר, יומן פגישות וסרטונים, כך שניתן לשחזר את כל המידע במקרה שהסמארטפון אבד או לגשת אליו דרך אתר אינטרנט.

עלויות ונפח אחסון: 100 ג'יגה בעלות של 10 שקל בחודש. חודש ראשון חינם.

אורנג', My Box - נפח 200 ג'יגה, 13 ש' בחודש

למי מיועד? ללקוחות אורנג'.

שימושיות וממשק: השירות מצריך הורדת תוכנה לגיבוי במחשב, ומאפשר גיבוי תמונות, סרטונים, אנשי קשר, יומן פגישות וסרטונים, כך שגם כאן ניתן לשחזר את כל המידע במקרה שהסמארטפון אבד או לגשת אליו דרך אתר אינטרנט.

עלויות ונפח אחסון: נפח של 200 ג'יגה בעלות של 13 שקל לחודש (החודש הראשון במתנה).

סלקום, ענן אישי - שתי תוכניות תמחור

סלקום לא שונה ממתחרותיה ומציעה גם היא שירותי אחסון וגיבוי בענן אישי.

למי מיועד? ללקוחות סלקום ונטוויז'ן.

שימושיות וממשק: מאפשר ליצור תיקייה משפחתית לכל בני המשפחה, בה כל אחד יכול להעלות תכנים, ולשתף עם חברים. יש גיבוי אנשי קשר, יומן ומסרונים.

עלויות ונפח אחסון: נפח של 100 ג'יגה בעלות 10 שקל לחודש או 200 ג'יגה ב-18 שקל.

עלות אחסון בשירותי ענן לחודש

עוד כתבות

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": העורך דין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל