מסתמן: שר הכלכלה אריה דרעי יעזוב את משרד הכלכלה בימים הקרובים. במערכת הפוליטית ובסיעות החרדיות מעריכים כי הסיכום בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הכלכלה על פיו יעזוב אריה דרעי את משרד הכלכלה צפוי לצאת אל הפועל כבר בימים הקרובים. על פי הערכות דרעי יגיש את מכתב ההתפטרות בקרוב מאוד והיא תכנס לתוקפה בתוך 48 שעות. לאחר התפטרותו ממשרד הכלכלה ימשיך דרעי לשמש כשר לענייני הנגב והגליל.

בהיעדר שר אחר שיחזיק בתיק, תעבור האחריות על משרד הכלכלה לאחר ההתפטרות של דרעי לידיו של ראש הממשלה, דבר שיאפשר לזרז את אישור מתווה הגז ולהוצאתו אל הפועל אולי אפילו בשבוע הבא. כדי ליישם את המתווה תידרש היוועצות של השר הממונה, נתניהו, עם ועדת הכלכלה, אולם לוועדה אין כל סמכות לעצור את קידום הנושא אלא רק לחוות את דעתה.

בעקבות אישורו של החוק הנורווגי צפוי דרעי בהמשך להתפטר גם מהכנסת. עם אישורו של החוק, הקובע כי שר מכל מפלגה יתפטר מהכנסת ויפנה את מקומו לבא בתור ברשימה, סיכמו יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, יו"ר כולנו משה כחלון ויו"ר ש"ס אריה דרעי להתפטר יחד. אולם, בנט ביקש להקדים את התפטרותו לתחילת מושב החורף במטרה לאפשר לחברת הכנסת לשעבר שולי מועלם לחזור למשכן, שר האוצר כחלון ביקש להשהות את התפטרותו עד לאחר התקציב, וגם שר הכלכלה דרעי אמר שלא יתפטר קודם לכן.