בעלי המניות של חברת הסלולר פרטנר התנגדו להענקת בונוס מיוחד למנכ"ל הקודם, חיים רומנו, וטירפדו את ההצעה באסיפת בעלי המניות שנערכה היום. פרטנר ביקשה לאשר לרומנו בונוס בסכום של כ-2.6 מיליון שקל, ולאישורו נדרש רוב מקרב בעלי המניות שאינם בעלי שליטה בחברה או בעלי עניין אישי בהצעה. רוב זה לא הושג. מנגד, שאר ההצעות שעלו להצבעה באסיפה אושרו, כולל התגמולים להם יהיה זכאי המנכ"ל החדש של פרטנר, איציק בנבנישתי.

רומנו עזב את תפקידו בפרטנר בתחילת יולי אחרי כמעט 4 שנים בתפקיד. בפרטנר ביקשו לאשר לו בונוס פרישה מיוחד והסבירו זאת בכך שבתקופתו כמנכ"ל הוא "פעל ללא לאות ליישום חזון החברה במציאות העסקית המאתגרת ובסביבה התחרותית האגרסיבית ביותר שידע שוק התקשורת בישראל מאז היווסדו". נראה שבעלי המניות לא השתכנעו.

עם זאת, מעבר לבונוס המיוחד שלא אושר, רומנו זכאי לתשלומי פרישה אחרים הן עבור הודעה מוקדמת והן עבור תקופת הסתגלות, בהתאם לתנאי ההעסקה שהיו לו ובלי צורך באישור בעלי המניות. מדיניות התגמול של פרטנר מאפשרת עד 6 חודשי שכר בגין כל אחד משני הסעיפים הללו - כלומר עד 2.4 מיליון שקל בסה"כ במונחי שכרו של רומנו.

בשנת 2014, עלות שכרו של רומנו עמדה על 3.3 מיליון שקל - מתוכם 2.4 מיליון שקל שכר בסיס, לאחר שהוא ויתר בשנה זו, כמו גם ב-2013, על בונוס לו היה זכאי בסך 2 מיליון שקל. רומנו, בעברו מנכ"ל אל-על, פרש מתפקידו כשהוא בן 60 - 7 שנים לפני גיל הפרישה לפנסיה. מבדיקת "גלובס" עולה כי בשנים 2011-2014 עלויות השכר שלו בפרטנר עמדו על סך של 15.2 מיליון שקל ברוטו (לפני מס ולפני מימון תוספת מימוש של אופציות למניות). עלויות אלה לא כוללות את מה שיקבל בגין חודשי עבודתו במהלך 2015 ואת פיצויי הפרישה.

עוד לפני פרטנר רומנו נמנה על מקבלי השכר הגבוה במשק הישראלי בתקופת היותו מנכ"ל אל-על, שם נהנה מהסכם העסקה שכלל בונוס הנגזר מתוצאות ה-EBITDA של החברה. כתוצאה מכך קיבל רומנו בונוסים שמנים גם בשנים שבהן רשמה אל-על הפסדים, ובסה"כ עמדה עלות שכרו על כמעט 40 מיליון שקל במהלך 5 שנות כהונתו שם.

כאמור, בעלי המניות של פרטנר אישרו את תנאי העסקתו של המנכ"ל בנבנישתי. לפי התנאים שאושרו, בנבנישתי (באמצעות חברת ניהול שבבעלותו) יהיה זכאי רטרואקטיבית מתחילת כהונתו ביולי לשכר חודשי של 197 אלף שקל בחודש צמוד למדד - כלומר כ-2.4 מיליון שקל לשנה, סכום דומה לזה שקיבל רומנו.

בנוסף, בנבנישתי יקבל בונוס כספי בכפוף לעמידה ביעדים (90%) ולשיקול דעת הדירקטוריון (10%). התנאי לקבלת הבונוס הוא שה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של החברה לא ירד ביותר מ-40% ביחס לשנה הקודמת. עמידה בפחות מ-80% מהיעדים לא תזכה את המנכ"ל בבונוס; עמידה ב-80%-120% תזכה אותו בבונוס שמורכב משיעור העמידה ביעדים כפול 1.5 מיליון שקל; במקרה של עמידה ביעדים בשיעור של מעל 120%, הבונוס יהיה בסך 1.8 מיליון שקל. פרטנר תעניק לבנבנישתי, בכפוף לאישור האסיפה, גם תגמול הוני ששוויו הנוכחי לפי נוסחת בלק אנד שולס הוא 8 מיליון שקל.

עלויות חיים רומנו