גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

האתגר של אדלר-חומסקי במעבר לעולם החדש

במשרד הפרסום אדלר-חומסקי מבינים שהשירותים הנדרשים בפרסום החדש עולים הרבה כסף, אבל הם לא מוכנים לממן אותם לבד, בלי השתתפות של הלקוח בנטל ■ לכן הם מנסים להוביל את לקוחותיהם לשיטת תגמול של ריטיינר, שתאפשר תכנון שנתי ■ אמיר גיא, מנכ"ל משותף במשרד, בשיחה גלויה

אמיר גיא  / צילום: איל יצהר
אמיר גיא / צילום: איל יצהר

כבר מספר שבועות שקברניטי משרד הפרסום אדלר-חומסקי מסתובבים בין הלקוחות שלהם ומנסים לקדם אג'נדה חדשה-ישנה - מעבר לשיטת תגמול אחרת מזו הנהוגה כיום בשוק. הכוונה היא לתשלום המבוסס על ריטיינר חודשי שישולם למשרד. לקוח אחר לקוח עוברים בעלי המשרד, איל חומסקי, אמיר גיא ואורי עיני, ומנסים להסביר: השיטה הישנה לא יכולה להתקיים יותר בצורה שתאפשר למשרד לשמור על שירות ברמה גבוהה, וצריך לאמץ מודל חדש שייתן למשרד יכולת תכנון.

אדלר-חומסקי הם לא הראשונים שמנסים להוביל את השוק לשיטת תגמול אחרת. מיכל המאירי, בתקופת כהונתה כמנכ"לית גיתם, והבעלים מודי כידון הפכו את הנושא לאג'נדה מרכזית, אך לא הצליחו לסחוב את רוב הלקוחות לשם והדבר ירד בהדרגה מסדר היום.

הצפת העניין מחדש על-ידי אנשי אדלר-חומסקי, היא לכאורה מפתיעה. אחרי הכול, מדובר במשרד מהשלישייה המובילה המצויד בחברת מדיה גדולה ואיתנה, שאמורה לספק למשרד את תשתית הרווח בצורה טובה מאשר במשרדים הסובלים מנחיתות במדיה. מנגד, אין זה סוד שמבחינת היקפי תקציבי הקריאייטיב סבל המשרד ירידה בהיקפיו באופן חריף יותר מכלל השוק - בעיקר בגלל לקוחות עוגן, שפשוט לחצו על דוושת הברקס והפסיקו כמעט לחלוטין לפרסם.

בתגובה לכך בוצע במשרד תהליך התייעלות, ששלח עשרות עובדים הביתה. האם המשבר כלכלי הוא המניע את אנשי אדלר-חומסקי לנסות לייצר שינוי, או שהם מסתכלים קדימה ומבינים שבשיטת התגמול הקיימת היכולת לשמר או לגייס כוח-אדם איכותי, שייתן מענה לעולם הפרסום שהשתנה, עלולה להיות בסכנה? אם שואלים את אמיר גיא, מנכ"ל משותף באדלר-חומסקי, התשובה היא גם וגם. הוא סבור שהמעבר לשיטת תגמול אחרת הכרחית, כמו אוויר לנשימה למשרדי הפרסום - אבל גם ללקוחות, לפחות ללקוחות המשרד שלו.

הענף לא שקוף

"אנחנו רוצים לשנות את שיטת התגמול, כדי שנוכל לשמור על הטאלנטים שלנו, ולא לאבד אותם לכל מיני עולמות אחרים. הצטמצמנו מאוד בשנה-שנתיים האחרונות בהכנסה ובמחזורים, וכמו כל עסק כלכלי אנחנו מגיבים לזה עכשיו, כדי לא למצוא את עצמנו במצב שכבר מאוחר מדי - לא לצבור הפסדים. אנחנו צריכים לצמצם בכוח-אדם, ומשמעות הדבר היא גם אובדן של טאלנטים", מסביר גיא, המשמש גם כיו"ר איגוד חברות הפרסום.

לדבריו, "הרבה לקוחות נמצאים במצב של אי-ודאות, ולא יכולים להתחייב לתקציב כמו בשנים קודמות. הם מתחילים שנה עם תחזית וצפי פעילות מסוים, ולפי הצפי הזה אני מחזיק כוח-אדם. פתאום אנחנו מוצאים עצמנו עם היקף פעילות קטן בחצי, אבל עם משכורות ששילמנו כל החודשים האלה".

אז מה אתם מציעים ללקוחות?

בעיקרון, זו קומבינציה בין ריטיינר לבין מודל העמלות שקיים היום. זה נתון לתוכנית הספציפית של הלקוח. נניח שללקוח יש מחזור פרסום של 10 מיליון שקל. השיטה הישנה אומרת 'מזנון חופשי' - המשרד מקבל עמלה מהמדיה, והלקוח מקבל מהמשרד את כל שירותי השכל שהוא צריך. זאת שיטה פשוטה שעבדה מצוין.

"אבל בעידן של אי-ודאות, אני אומר 'בוא נראה מה היקף העבודה שלך לשנה הקרובה. אתה מעריך אותו ב-10 מיליון שקל? בוא נעשה ריטיינר שמייצג 5 מיליון שקל'. כך אני יכול להחזיק אנשים ברמת ודאות מסוימת. אם עברנו את ה-5 מיליון שקל, אפשר לחזור למודל הישן או להחליט על בונוסים או כל שיטת תגמול אחרת שקיימת. עד 5 מיליון שקל אני מחזיר את כל העמלות ומחייב רק בריטיינר, שמשקף את המשכורות של האנשים פלוס רווחיות מינימלית מוסכמת מראש".

מה העלות שלך?

"אם אני לא מצליח להביא לפחות 16%-17% מהמחזור כהכנסה גולמית לעסק - אני מפסיד. אז לקוח צריך לרשום אפילו 20%, כי אני רוצה גם להרוויח. אז יהיה מו"מ וייסגר על 18%-19%? בסדר. אבל צריך להתחיל לדבר על זה. הענף הזה לא שקוף הרבה שנים, אבל בגלל הלחץ הכלכלי יש היום אינטרס גדול יותר למשרדים להפוך לשקופים, על מנת שהלקוח יבין מה וכמה זה עולה, כדי לשרת מו"מ של ריטיינרים".

קשה לא לחוש אי-נוחות מכך שכל זמן שהרווחתם המון, לא ניסיתם לשנות, ועכשיו אתם רוצים לשנות כדי להרוויח יותר.

"זה גם אינטרס של הלקוח. מודל העמלות מהמדיה היה נוח לכל השחקנים בשוק - ללקוחות, למשרדי הפרסום ולמדיה. שנים הייתה פה חגיגה גדולה, כי לכולם היה נוח. אבל היום, אם לא תשתנה השיטה - בסוף יצטרכו לסגור משרדים. הבעיה העיקרית שמניעה את הגלגל הזה, היא השוק שלא צומח.

"ההוצאה לפרסום יורדת, לערוצי המדיה קשה והם לוחצים עמלות למטה. יש שינוי מהותי טכנולוגי - נולדו ערוצים שלא יודעים לעבוד במודל הישן, כמו גוגל ופייסבוק, ופתאום כמשרד אתה מוצא עצמך במצב שבו 20% מהעבודה לא מתוגמלים במודל הישן. זה למעשה אובדן הכנסה על 20% מהעבודה - והלקוח רוצה את העבודה הזאת".

אז תספוג אותה.

"זה מה שעושים - סופגים וסופגים, עד שבסוף צריך לסגור את הדלת".

זה לא סביר, שאדלר-חומסקי או מי מהמשרדים הגדולים יצטרכו לסגור.

"נכון, אבל הענף הוא לא רק המשרדים הגדולים. מקאן ואדלר-חומסקי יודעים לחיות במודל של היום ומרוויחים כסף, אבל יש את פוגל והבאים בתור אחריו שיסגרו את הדלת. מה שקורה עכשיו זה שאני מפטר אנשים, כי סף הרווחיות שלי ירד. היום כבר לא קמים בבוקר לקנות וילות ומכוניות. קמים בבוקר לעבודה קשה ומאומצת, עתירת כוח-אדם ומשאבים, וייתכן שזה כבר לא שווה כל העסק הזה".

למה זה קשור ללקוח?

"כדי לעשות את העבודה בערוצים החדשים, אני צריך להביא מתכנת אפליקציות, ולדעת לעשות פרסום בפייסבוק, בגוגל ובערוצים ויראליים אחרים, וזה מצריך משאבים נוספים מעבר למשאבי הרעיון הקריאייטיבי. במצב שבו אני מפטר עובדים טובים ויקרים, אני לא אגייס מחלקת טכנולוגיה - אם אני יודע שזה מביא אותי להפסד. הערוצים הקלאסיים הם עדיין אלה בעלי האימפקט הגדול, ואלו שירותים שאני יודע לתת היטב והלקוחות מרוצים. קשה לי לעשות את המעבר לעולם החדש בלי מקורות מימון לזה. אם יש ערוצים שבצד השני שלהם רווחיות מהמדיה, אני לא יודע לעבוד בהם, כי אני מפסיד".

אז תוציא את הדברים האלה לאאוטסורסינג.

"זה מה שאנחנו עושים, אבל זה לא מספק את הלקוחות - ובצדק. האינטראקציה בערוצים האחרים בעולם של 'allways on' היא משמעותית מאוד ללקוח. הספקים החיצוניים שמטפלים בזה הם בדרך-כלל לא ברמת האסטרטגיה וההבנה השיווקית של משרדי הפרסום. לקוח מוצא עצמו עובד מול 10-15 ספקים שונים - והרבה לקוחות מלינים על כך. צריך לעשות את כל הקואורדינציה, כדי להיות מותג שמדבר בשפה אחת קוהרנטית, והלקוח מעדיף שמשרד הפרסום יעשה את זה".

ואם תוציא את העבודה החוצה, ואתה תהיה אחראי על הפיקוח.

"זה לא עובד ככה. לעשות אינטגרציה קבועה עם הצרכנים בפייסבוק או בגוגל, זה לא משהו שיכול לעבוד בפורמט של שגר ושכח. הכל דינמי ודורש תגובה. יצירת תוכן בסנכרון עם האסטרטגיה, זה לא משהו שאפשר לפקח עליו. צריך לעבוד בזה כל היום, ובהיקפי העבודה גדולים. וזה כוח-אדם שצריך לממן. זו לא עוד תוספת קטנה, אלא עוד הרבה מאוד אנשים שמכניסים למעגל".

בגלל שיטת התגמול לקוחות מקבלים מוצר פחות טוב?

"חד-משמעית כן. אם כוח-האדם היקר והטוב לא נמצא בדברים האלה, העבודה נחותה באיכות שלה. למה גוגל ופייסבוק מגייסים מנהלי קריאייטיב מוכשרים, שמאמנים את משרדי הפרסום לעשות קריאייטיב טוב ברשתות? כי הם לא רוצים שהפלטפורמות שלהם יתמלאו בערימות של 'שיט'. וזה מה שקורה, כי הולכים לזה שמנהל את העמוד פייסבוק ב-5,000 שקל, והוא עושה את הקמפיין; אבל זה לא טאלנט בענף, כי אם הוא היה טאלנט - הוא לא היה מסתפק ב-5,000 שקל. טאלנט מבריק שעושה עבודה טובה, רוצה להרוויח כסף. בגלל שיטת התגמול הקיימת, להרוויח כסף היום אפשר רק במקומות שבהם יש מחזורי מדיה גדולים".

קשה לשנות הרגלים

"אנחנו יכולים לעשות עבודה טובה יותר בערוצים האחרים, אם נראה אופק שלא כולל הפסד", אומר גיא, "טאלנט לרעיון הוא טאלנט לרעיון. אין הבדל גדול בין לכתוב תסריט טלוויזיה ותסריט ויראלי. בקמפיין המצוין לסכיני הגילוח של לייף שהכין באומן, הרעיון לא שונה במהותו ממה שעושים בערוץ 2. מה שעובד שם זה הוויראליות.

"בשביל לעשות את זה באופן קבוע, אני צריך משאבים רבים שאין היום. אנחנו עושים את זה, ובגלל זה יש לנו מצוקה כלכלית, אבל אנחנו יכולים לעשות הרבה יותר והרבה יותר טוב. הלקוחות לא מרוצים מהסיטואציה ומבינים שאפשר לקבל יותר. הם דורשים ממשרדים לעבוד בתוכן, ויש פה כל יום רעיונות חדשים, אבל חלק מהעניין הוא יכולת ביצוע - ואת זה אין לי היום".

אז תהיה קורלציה בין גודל משרד לאיכות עבודה?

"בסופו של דבר המשרדים הגדולים יעשו את כל העבודה, כי הם אלה שיוכלו להחזיק את כל האנשים".

מה המניעה למעבר לשיטה אחרת?

"מחסום ההרגל הוא קשה לפיצוח. לקוח לא יודע לרשום צ'ק עבור שירות קריאייטיב. הוא יודע לרשום על מדיה, למרות שהוא יודע שמאחור יש התחשבנות. 10 מיליון שקל בריטיינר מינימלי של 15% זה צ'ק גדול של 1.5 מיליון שקל. יש פחד פסיכולוגי של מפרסם לחתום על צ'ק גדול. זה מפחיד גם אותי, כי אני יודע שבעת קיצוץ, קל לרוץ לחפש את הצ'ק הגדול ולקצץ בו - להגיד 'תורידו שם 30 אלף שקל'".

למה לך לנסות לשנות, כשיש לך חברת מדיה חזקה?

"כביכול זה לא האינטרס שלנו, כי עדיין 80% מהיכולת שלי מבוססת על מדיה קום, שהיא חברה גדולה וחזקה. אבל בעתיד כל שיטת הקנייה תשתנה, ולא יהיה פשוט לקבל עמלות. בעידן של קנייה דיגיטלית, הערך של שיחת הטלפון וההתמקחות ילך וירד. אנחנו חייבים לעבור למודלים חדשים, כי הקיימים לא יחזיקו את משרד הפרסום".

איך אתה מציע לבצע את השינוי?

"אפשר להתקדם באבולוציה של השוק. לא חייבים ללכת על 'סגור מודל עמלות, פתח מודל ריטיינר', אפשר ללכת על קומבינציות. בצעדים מדודים כמו ריטיינר מינימום. זה נותן סוג של ודאות ויכולת תכנון. אני רוצה להיות מסוגל להעריך לפחות ב-80% איפה אני מסיים את השנה".

מהן התגובות מצד הלקוחות?

"יש היענות. יש לנו לקוחות כמו שטראוס, שהם עצמם הכתיבו את המעבר לשיטה אחרת. הלקוחות שמולם אני יוזם, נמצאים במקום שבו הייתי. לכן הפתרון יהיה באמצע. צריך לעשות צעדים בוני אמון. צעד אחר צעד".

"עשינו קיצוץ דרמטי - ירדנו בשנה מ-180 עובדים ל-100"

שנה לא פשוטה עברה על משרד הפרסום אדלר-חומסקי. "הצלחנו לשמור על הכנסה ורווח, כי ידענו להגיב מהר", אומר גיא, "יש התייעלות וקיצוץ. עשינו קיצוץ דרמטי וירדנו בשנה מ-180 עובדים ל-100. מעבר לכך, שינינו את שיטת העבודה, בגלל שהמודל הרגיל של טור עבודה שבה לקוח נותן בריף ועובר לתקציבאות ולפלנינג וכדומה פחות עבד.

"היום כדי לעשות קריאייטיב לקמפיין, לקחת רעיון גרעיני ולהעביר אותו, יש הרבה יותר אנשים שצריכים לשבת סביב שולחן היצירה, ואי-אפשר להחזיק את זה לכל לקוח. יש שניים-שלושה מנהלים קבועים על לקוח, והם שואבים את כוח-האדם ממאגר לפי דרישה. ללקוח יש מנהל תקציב, שמכיר אותו לעומק, תקציבאי קבוע ומנהל קריאייטיב; ויש מאגרים של טכנולוגיה וקריאייטיב קלאסי של עורך/צלם/במאי, ואלו נקראים לפי דרישה.

"פעם עבדנו באשכולות של מיני משרדי פרסום על כל קבוצה של לקוחות. היום, בגלל שלא עובדים בפיקים, אלא כל הזמן ועל דברים שונים - הצוות הקבוע הוא מצומצם".

גיא מוסיף, כי "הבעיה של הפרסומאים היא שברובם הם לא אנשי ניהול ועסקים. התשוקה למקצוע היא הדרייב שלהם; אבל בעתות של תמורות, קשה להם לעשות התאמה לשיטות עבודה חדשות. כשמכוונים לאיפה ההכנסה, איפה ההוצאה ומה הלקוח צריך, יודעים לנהל את זה מהר יחסית, ולהשתנות".

אדלר-חומסקי

היקף פרסום ריאלי במחצית 2015: 162 מיליון שקל

בעלים: איל חומסקי, אורי עיני, אמיר גיא ועומר שמחוני

מנכ"לים: אמיר גיא ואורי עיני

לקוחות בולטים: יפאורה, שטראוס, חברת החשמל, בנק הפועלים, שופרסל וקב' בזק

אדלר חומסקי

עוד כתבות

שי אהרונוביץ', מנהל רשות המסים / צילום: איל יצהר

מנהל רשות המסים תומך בהחזרת מס הרכוש על קרקעות פנויות

בכנס שקיים מכון אלרוב לחקר הנדל"ן אמר אהרונוביץ': "אני בעד החזרת מס רכוש בצורה חכמה", והוסיף כי "חלק מעליית מחירי הדיור בשנים האחרונות נבע גם מהעובדה שמי שמחזיק בקרקע שאפשר לבנות עליה, אין לו שום תשלום 'קנס' על קרקע כזו"

רחוב הרצל, תל אביב / צילום: רועי חבני

מנורה מבטחים מלווה 260 מיליון שקל לבניינים שמשכנים את מפוני קיבוץ רעים

חברת הביטוח העמידה אשראי לשני מגדלים בפרויקט "תאודור" בדרום תל אביב של יובלים ורן בלינקיס ● הבניינים בפרויקט כוללים דירות שמיועדות ברובן להשכרה לטווח ארוך ● את העסקה הובילה אקטיב חיתום של עומרי לוי

הטירה הצרפתית שזמינה על המדף / צילום: whisperauctions.com

אחד הנכסים היקרים אי פעם: כמה עולה טירה שהייתה פעם בבעלות משפחת רוטשילד?

הטירה, שבעבר הייתה שייכת למשפחת הבנקאים היהודית ובהמשך גם למלך מרוקו, מועמדת למכירה פומבית בסכום שמתחיל ב-454 מיליון דולר ● בטירה הצרפתית, מהמאה ה-12 החולשת על פני 2,500 מ"ר, יש 17 חדרי שינה, דיור נפרד לאנשי צוות, שלוש מעליות ואורוות היכולות להכיל עד 50 סוסים

מייסדי נו ניים סקיורוטי שי לוי ועוז גולן / צילום: יח''צ יוסי זליגר

אחרי שקיבלה תג מחיר של מיליארד דולר: נו ניים הישראלית נרכשת רק ב-450 מיליון דולר

חברת התקשורת האמריקאית אקמאי הודיעה על סגירת העסקה לרכישת חברת הסייבר ● בדצמבר 2021, גייסה החברה 135 מיליון דולר, לפי שווי של מיליארד דולר אחרי הכסף, והרכישה מהווה ירידה של 55% בערכה של החברה הישראלית

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה מעורבת בוול סטריט; טבע זינקה ב-13%, שופיפיי התרסקה ב-18%, אובר ב-6%

הדאו ג'ונס עלה ב-0.6% ורשם את רצף העליות הארוך ביותר השנה, שישה ימים ● שיא של שש שנים ברכישות העצמיות של מניות ● ניו יורק טיימס: הרווח זינק ב-81%, נוספו 210 אלף מנויים ● מלחמת השבבים: הממשל האמריקאי חוסם את יצוא השבבים של אינטל וקוואלקום ● חקירה בארה"ב: האם טסלה הטעתה את המשקיעים? ● רדיט וליפט עלו לאחר שעקפו את ציפיות האנליסטים

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

הבורסה ננעלה בעליות; מדד הבנקים ירד ב-1.2%, טבע זינקה ב-13%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.6% ● השקל מתחזק מול המטבעות הזרים על רקע המגעים בעסקת החטופים ● אנבידיה נסחרה בירידות, לאחר שהמיליארדר סטנלט דרוקנמילר חתך את השקעתו במניה ● אפל השיקה דגמי טאבלט חדשים ● בבלקרוק ממליצים להישאר בשוק המניות במאי

כוחות צה''ל על הגבול עם רצועת עזה / צילום: ap, Tsafrir Abayov

צה״ל ושב״כ חיסלו את מפקד הכוח הימי של חמאס בעיר עזה

בכיר ישראלי לתקשורת הזרה: ממשלת ישראל מתוסכלת מעיכוב משלוחי הנשק • חיזבאללה דחה את המתווה של צרפת להסדרה בצפון • צה"ל תקף בלבנון: יותר מ-20 מטרות הותקפו מהאוויר ומהקרקע, כטב"ם התפוצץ באזור יערה • הותר לפרסום: מת מפצעיו פקד ייטב לב הלוי, פקד ולוחם בימ"מ, שנפצע באורח אנוש בפעילות מבצעית בטולכרם • עדכונים שוטפים

ד''ר נאוה מיכאלי-צברי / צילום: כדיה לוי

מונו כונסי נכסים לביתה של נכדת מייסדי שטראוס בסביון; המימוש יעוכב בחצי שנה

ביהמ"ש מינה השבוע כונסי נכסים לביתה בסביון של ד"ר נאוה מיכאל-צברי, בתה של רעיה שטראוס ואלמנתו של יזם הנדל"ן רוני צברי ז"ל שנפטר באוקטובר האחרון ● המינוי יעוכב למשך חצי שנה על-מנת לאפשר למיכאל-צברי להשיג חוב של 15 מיליון שקל

אנדראה אורקל, מנכל בנק יוניקרדיט האיטלקי / צילום: Reuters, Massimo Di Vita

במשך שנים משקיעים נכוו ממניות הבנקים האירופיים. עכשיו הן ממש לוהטות

לאחר שנים של שפל, הבנקים באירופה מתחילים להציג ביצועים משופרים, הודות לניקוי מאזנים וצמצום עלויות, לצד רווח מוגדל ממתן הלוואות ● מניות הענף דוגמת UniCredit מזנקות גם בציפייה לחלוקות דיבידנדים בעד כ-130 מיליארד דולר, ועוקפות את מקבילותיהן מארה"ב

מל''ט מסוג הרמס 900 / צילום: אלביט מערכות

החברה הישראלית שתספק שמונה מלט"ים לצי הגרמני

במסגרת העסקה יסופקו שמונה מל"טים מדגם הרמס 900 של אלביט לצי הגרמני ● בחברה הגרמנית מעריכים כי הפרויקט המשותף יושק בסלון האווירי בברלין ביוני

ריצ'רד פרנסיס, נשיא ומנכ''ל טבע / צילום: אלעד מלכה

טבע עקפה את התחזיות וצמצמה את ההפסד הנקי; המניה קופצת במסחר בת"א

הכנסות טבע עקפו את התחזיות המוקדמות, וההפסד הנקי הצטמצם בהשוואה לרבעון המקביל ● לצד זאת החברה אשררה את התחזית השנתית שמסרה ברבעון הקודם ● הודיעה במקביל על תוצאות חיוביות בניסוי שלב 3 בתרופה מקורית לטיפול בסכיזופרניה

רוברט אנטוקול ותומר וינגרטן / צילום: אוהד רומנו, יח''צ

כמה עולה האבטחה למנכ"לים ישראלים בארה"ב?

חברת הסייבר סנטינל וואן מימנה אשתקד שירותי אבטחה למנכ"ל תומר וינגרטן ומשפחתו בכ־225 אלף דולר, גם בשל "הסכסוכים במזרח התיכון" ● בפלייטיקה עמדה עלות אבטחת המנכ"ל על מעל מיליון דולר, כולל החזקת מטוס פרטי ● וכמה משלמות ענקיות וול סטריט

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב - יפו / צילום: איל יצהר

חניונים יתייקרו, אירועים יבוטלו: עיריית ת״א נקלעה לבור תקציבי ומתכננת קיצוץ ענק

החניונים העירוניים יתייקרו, סבסוד הצהרונים יצומצם ואירועי תרבות יבוטלו ● עיריית תל אביב נערכת לקיצוץ התקציבי הגדול ביותר שלה בשנים האחרונות ● הסיבות: ההתייקרויות במשק, הוצאות המלחמה ופסיקות בית המשפט בשנה שעברה באשר להיטלי השבחה ● האם רשויות אחרות ילכו בעקבותיה? ● עיריית ת"א: "הצמצום הוא בגדר נקיטת צעדי־מנע אחראיים"

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

ארה"ב מונעת יצוא שבבים לוואווי הסינית, ואינטל לא תעמוד בתחזיות האופטימיות

ארה"ב מנסה לחסום ייצוא של טכנולוגיה אמריקאית לסין כדי שהסינים לא יעתיקו את הטכנולוגיה ● אינטל צופה שהתוצאות שלה יהיו "מתחת לנקודת האמצע" של התחזית אבל מצהירה: "נציית לכל החוקים והתקנות במדינות שבהן אנו עושים עסקים" ● המניה יורדת ב-2.5%

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

"היום הגדול ביותר לאייפד": אפל חושפת דגמי טאבלט חדשים וממשיכה להתעלם מה-AI

אפל השיקה את דגמי האייפד הראשונים מאז אוקטובר 2022 ● החברה הודיעה כי היא תכניס את המעבד החזק ביותר שלה עד כה, M4, לאייפדים החדשים ● ומה עם בינה מלאכותית? בינתיים זה לא בלקסיקון

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה ב-2%, טסלה בכ-4%

הנאסד"ק ירד ב-0.1% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות ● לאחר 10 ימים של עליות, ההנג סנג ירד ב-0.5% ● אפל תחל לייצר שבבי AI ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר" • עונת הדוחות בארה"ב: הרווח הממוצע למניה זינק ל-5% ● הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את הריבית ללא שינוי, 4.35%

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם ינון קוסטיקה / צילום: עומר הכהן, מנחם רייס

מייסד Wiz שגייסה אתמול מיליארד דולר מגלה את הסוד

וויז  עשתה אתמול היסטוריה כשהשלימה את גיוס ההון הגדול ביותר שביצעה חברה ישראלית מעולם - גיוס של מיליארד דולר לפי שווי של 12 מיליארד דולר, לכן אנחנו מקפיצים מחדש את הכתבה, שמתארת את דרכה להצלחה ● ינון קוסטיקה, שותף-מייסד ב-Wiz, בשיחה עם ערן גפן על הדרך שלו ושל שותפיו, שהתחילה על האוטובוס בדרך לבקו"ם, הרגע שבו הבינו איך הם הופכים את השוק והטריק שמאפשר להם לעבוד בצוות ● חצי שעה שלה השראה

יבוא כלי רכב לנמל אילת / צילום: Shutterstock

יבואנית טויוטה בישראל: צפויים חוסרים בדגמי הרכב הפופולריים

יוניון מוטורס מודיעה על "השפעה מיידית" בשיווק קורולה ו־CH-R, ומוסרת שתעביר את המלאי הקיים לחברות הליסינג כמתוכנן, אך "לא תוכל להיענות לכל הביקוש"

במצרים מעריכים: נתניהו יכול להכריז על ניצחון בימים הקרובים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הערכות המצריות להמשך המלחמה, איך ניצחון של טראמפ ישפיע על התמודדות מול איראן ומה הפך את איראן וישראל לאויבות ● כותרות העיתונים בעולם 

התחדשות עירונית. חובה לדווח על ניגוד עניינים / צילום: באדיבות י ח דמרי

להתחייב למועד כבר בהתחלה: כל מה שצריך לדעת על תקנות השקיפות בהתחדשות עירונית

פרויקטים תקועים, סכסוכים בין בעלי דירות ליזם ואיחורים משמעותיים גורמים לרבים להימנע מפרויקטים של התחדשות עירונית ● תקנות חדשות שעברו לאחרונה בכנסת מנסות לצמצם את אי הוודאות בפרויקטים