גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לקוח נטוויז'ן שנויד בטעות לבזק נותר בלי אינטרנט כחודשיים

הלקוח: "התקשרתי לבזק לברר אם כדאי לעבור מנטוויז'ן אליהם. במהלך השיחה אמרתי להם שאני לא מעוניין לעבור, אבל הם העבירו אותי. התקשרתי כמה פעמים, ובסוף ניתקו אותי לגמרי ולא הרשו לנטוויז'ן לחבר אותי"

את חבלי הלידה הקשים של השוק הסיטונאי שמטרתו לפתוח את התחרות בענף האינטרנט הביתי - סיקרנו במדור זה לא מעט. אלא שבחלוף 8 חודשים מאז שיצאה לדרכה הרפורמה, מצבים בהם צרכנים נופלים בין הכיסאות בסיטואציה שמזכירה יותר מחלוקת בגן ילדים מאשר התנהלות בין שתי חברות - הם מקוממים. כך קרה ל-י' שהיה לקוח של נטוויז'ן במסגרת חבילה משולבת של תשתית וספק לאינטרנט ביתי (כולל קו טלפון).

בחודש אוגוסט, בעקבות תקלה שבמסגרתה התבקש להמתין שבוע עד להגעת טכנאי של נטוויז'ן, י' החליט מיוזמתו לצלצל לבזק ולבחון מעבר אפשרי אחיה במסגרת חבילה משולבת.

י' מדגיש כי אחרי שקיבל הצגת מחיר, התברר לו כי גם אז ייאלץ להמתין שבוע לפחות עד להגעת הטכנאי - ועל כן החליט שלא לבצע את המעבר, וכך ניתק את השיחה, מבחינתו כשלא ביצע שום שינוי בהתקשרות מול ספקית האינטרנט שלו.

אלא שהמוקדנית עמה שוחח כנראה הבינה אחרת ולמרות זאת ביצעה ניוד למנוי. לאחר שהתברר לו העניין, פנה י' לבזק כמה פעמים בבקשה לבטל את הטעות, מה שהוביל לניתוק מתשתית הגלישה לגמרי.

במקביל המשיך להתנהל מול נטוויז'ן בבקשה כי יחובר מחדש לחבילה משולבת - אלא שהדבר לא צלח. נציגת נטוויז'ן אף הסבירה ללקוח המיואש כי בזק מערימה קשיים על חיבור מחדש.

לאחר כמה וכמה ניסיונות י' קיבל עדכון מנטוויז'ן כי לא יוכל עוד להיות לקוח של החברה.

"בזק מענישה אותי ולא רוצה שיהיה לי אינטרנט", הוא טוען. "התקשרתי אליהם לברר אם כדאי לעבור לבזק מנטוויז'ן. אמרתי להם בשיחה שאני לא מעוניין לעבור, אבל הם העבירו אותי. התקשרתי מספר פעמים, ובסוף ניתקו אותי לגמרי ולא הרשו לנטוויז'ן לחבר אותי. נטוויז'ן ניסו לחבר אותי שוב ושוב במשך החודשיים האחרונים, אבל בזק סירבה לתת להם את התשתית. בסופו של דבר נטוויז'ן פשוט גרשה אותי מקהל הלקוחות שלהם", כך כתב בפנייתו.

מתגובת שתי החברות עולה כי אכן ההתנהלות - כפי שצוין מעלה - דומה יותר למריבה בין שני ילדים בחצר המשחקים: במסגרת השוק הסיטונאי כדי לבצע מעבר מחברה לחברה, על הספקיות להעביר פנייה לבזק - שרק היא משמשת כתשתית לחבילות משולבות אינטרנט - טכנאי של בזק הוא אשר אמון על התקנת התשתית והציוד שמחוץ לבית הלקוחות.

בבזק טוענים כי לא נתקלה כל בקשה כזו מנטוויז'ן, ואילו בנטוויז'ן נטען כי בקשה כזו הועברה מזמן. והתוצאה: יותר מחודשיים שהלקוח שנפל בין הכיסאות לא מקבל שירותי גלישה באינטרנט הביתי.

תגובת בזק: "מהאזנה להקלטת השיחה עם הלקוח עולה כי מדובר בלקוח אשר פנה למוקד השירות של בזק לפני כחודשיים וביקש מפורשות להתחבר לשירות האינטרנט של בזק עקב תקלה מתמשכת בנטוויז'ן. שירות האינטרנט הוחזר לבזק לאור בקשתו המפורשת ולאחר שהבין את כל תנאי השירות והעלויות הכרוכות בכך. כעבור כמה שעות ביקש הלקוח לבטל את ההתקנה ולחזור לנטוויז'ן. נאמר לו שמכיוון שברצונו בחבילה כוללת במסגרת השוק הסיטונאי, ועל-פי כללי השוק הסיטונאי, עליו לבקש מהחברה שבחר לשגר בקשה לבזק, באמצעות המערכת הייעודית האוטומטית, להחזרת השירות אליהם. חרף טענותיה של נטוויז'ן, לא הגיעה עד כה בקשה כזו מהחברה. ברגע שתגיע בקשה שכזו בממשק האוטומטי הייעודי לצורך כך, היא תטופל כמקובל ובאופן מיידי".

תגובת נטוויז'ן: "תגובת בזק מעלה תמיהה, שכן מדובר בלקוח שסופקה לביתו תשתית של בזק, ומסיבות שאינן ברורות בזק ניתקה לו התשתית הזו, והוא היה למנוע מלקבל שירותי אינטרנט. פניותינו הרבות לבזק יחד עם הלקוח, ובניסיון לסייע לו ולהזמין עבורו תשתית ושירות, נתקלו בחומה בצורה ונענו בשלילה. רק לפני מספר ימים הצלחנו לתאם ללקוח טכנאי בזק שיגיע להתקנה מחודשת של התשתית, כך שאף תמוה עוד יותר שבזק מסרה כי אין ברשותה הזמנת עבודה".

אולם, בכך לא הסתיימה הסאגה, אמנם תואמה ללקוח התקנה מחודשת, וטכנאי בזק הגיע לשם כך לביתו - אלא שהחיבור לא צלח. הלקוח מתגורר בבית צמוד קרקע המצויד בקופסת תקשורת שהותקנה לפני שנים אחדות. בעת הביקור, הטכנאי קבע כי אין מקום בקופסת התקשורת דרכה מתבצע החיבור, ולפיכך עליו לפנות אל הממונים עליו לשם התקנת קופסה חדשה.

"זה כמובן ייקח עוד זמן", אמר י'. "לא ברור לי איך רק לפני חודשיים, כשבזק בטעות ניידה אותי אלי,ה היה מקום בקופסה - וכעת, באופן תמוה, בקופסה שמשרתת את הבית שלי בלבד אין מקום". ושוב - הלקוח נותר ללא אינטרנט.

בעניין זה אומרים בבזק כי "נראה שההתנהלות בחיבור הלקוח ובטיפול בו הייתה לקויה. מיד עם הפנייה טיפלנו בנושא, ונשלח למקום טכנאי שחיבר את התשתית בתיבה ואת הקו בשקע בבית (לדברי הטכנאי, קיימת עכשיו בעיה בציוד של נטוויז'ין שהלקוח מודע לה). פעולות אלה אינן משנות את העובדה שהטיפול היה לקוי, ואנו מתנצלים על כך".

עוד כתבות

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח