מינויו של רן ברץ לתפקיד ראש מערך ההסברה הלאומי, פרי החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ולשכתו, ממשיך לעורר הדים: זמן קצר לאחר נאומו של נתניהו בקונגרס בנושא הסכם הגרעין האיראני, האשים ברץ את נשיא ארצות-הברית ברק אובמה באנטישמיות. זאת, לאחר שהאחרון הגיב לדברי נתניהו ואמר כי מועד הגעתו - שבועיים לפני הבחירות בישראל - הוא טעות. "ככה נראית אנטישמיות מודרנית בארצות מערביות ליברליות", כתב בפוסט בפייסבוק.

עוד כתב: "היא (האנטישמיות המודרנית) באה כמובן עם הרבה סובלנות והבנה לאנטישמיות האיסלאמית; כל כך הרבה סובלנות והבנה, עד שמוכנים אפילו לתת להם אטום".

הסיפור מקבל משנה תוקף על רקע פגישתם של נתניהו ואובמה בשבוע הבא בוושינגטון. ראש הממשלה יצא לארצות-הברית ביום ראשון הקרוב במטרה לשקם את היחסים המתוחים עם אובמה.

הדברים שכתב ברץ נגד הנשיא אובמה מתפרסמים הבוקר בישראל, אבל בתוך שעות ספורות בלבד הם צפויים לעלות לכותרות גם באמריקה, כאשר הבוקר יעלה בחוף המזרחי של ארצות-הברית. 3 ימים לפני שהוא ממריא לוושינגטון, הדבר האחרון שנתניהו צריך זו כותרת בסגנון "הדובר החדש של ביבי קרא לנשיא אנטישמי". אבל זה בדיוק מה שצפוי לקרות.

ברץ פרסם השנה גם מאמר חריף נגד שר החוץ של ארצות-הברית, ג'ון קרי, כאשר השווה את יכולותיו המנטליות לאלה של ילד בן 12 ואמר כי הוא בעל יכולות קומיות. "לזכותו של קרי יאמר כי אין בנמצא ולו מיס אמריקה אחת שהייתה יכולה לבטא זאת טוב יותר", כתב ב"מידה", אתר ימני של "שמרנים קלאסיים" שאותו ייסד ברץ, בתגובה לנאומו של קרי על שותפויות פוליטיות שיש לרקום לקידום תהליכים עולמיים ובו ציין את החשיבות בקיימות גלובלית. "זה הזמן, אם כן, לאחל למזכיר המדינה בהצלחה, וללכת לספור שנתיים בלוח השנה, בתקווה שאז מישהו יתעורר שם במחלקת המדינה ויתחיל לראות את העולם דרך עיני אדם שמניין שנותיו המנטליות עולה על תריסר".

קרי, חשוב לציין, נחשב בעיני ראש הממשלה נתניהו כגורם המאוזן ביותר כלפי ישראל בשורות הדרג הבכיר של הממשל. לנתניהו חשוב לשמור על יחסים תקינים איתו. לאחר ניצחונו האחרון של נתניהו בבחירות, קרי היה הבכיר הראשון בממשל - לפני הנשיא - שהתקשר לברך את נתניהו.

אמש פורסם לראשונה בחדשות ערוץ 2 כי בשבוע שעבר כתב ברץ פוסט אחר בעמוד בפייסבוק שלו ובו ביקר את נשיא המדינה ראובן ריבלין, והטיל ספק בחשיבות תפקידו והאבטחה סביבו. "אני חושב שזה אומר הרבה שהנשיא טס במחלקת תיירים, הסתובב ולחץ ידיים לכולם. בעיקר זה אומר שהוא דמות שולית כל כך, עד שאין שום חשש לחייו", טען.

עוד כתב ברץ על ריבלין כי "נראה לי שאפשר אפילו לשלוח אותו במצנח רחיפה לגולן הסורי שבשליטת דאעש; יום למחרת הם יחזירו אותו עם רצון לפתוח במשא ומתן על חזרתם המיידית לעיראק, רק קחו אותו, בחייאת יזראעלין, הנשיא שלכם עובר במחנה לוחץ לכולם אחד אחד ידיים, מנסה לדבר איתנו בערבית שהוא לא יודע, אומר לנו שנתאחד כי חבל שאנחנו ככה שבטים שבטים, בקיצור הג'מעה בגללו בדמורליזציה גמורה, מיואשים לגמרי מהחיים, אפילו התחילו לדבר אולי נקים ארגון זכויות אדם לבדיקת השימוש האכזרי בבדיחות קרש במלחמה פסיכולוגית. הקרן החדשה כבר מתעניינת".

מבית הנשיא נמסר בתגובה כי הם מינויו של ברץ בחומרה. "מנכ"ל בית הנשיא אף העלה את הנושא מול לשכת ראש הממשלה, בבקשה להבין האם הדברים היו לנגד עיני ראש הממשלה עת קיבל החלטתו למנות את הנ"ל לתפקיד".

ברץ מסר לחדשות ערוץ 2 כי דבריו היו בגדר "סאטירה", אולם בבית הנשיא לא השתכנעו. "הדברים חמורים עוד יותר נוכח העובדה שמדובר בפקיד בכיר בשירות המדינה אשר אמור לשמש בתפקיד ייצוגי שכזה, ולשקף את עמדותיה של מדינת ישראל בארץ ובעולם", נכתב בתגובה מבית הנשיא.

עוד נמסר: "מטרידה גם תגובתו של המועמד, ההופכת את הדברים ל'אמירות סאטיריות' ותו לא, וזאת נוכח ימים אלו, שבהם מדינת ישראל מנהלת מערכה של ממש ברשתות החברתיות, מתוך הבנת הכוח הטמון בפוסטים מעין אלו ובמרחק הקצר בינן לבין הלגיטימציה למעשה".

בלשכת ראש הממשלה אמרו אמש שנתניהו לא היה מודע להתבטאות של ברץ נגד הנשיא ריבלין, ושראש הממשלה הבהיר לברץ כי עליו להתבטא כעת באיפוק, מתוקף היותו בעל תפקיד ממלכתי. אולם מה שמספיק כדי לכפר על עלבון לנשיא ריבלין, לא בהכרח יספיק מול הנשיא אובמה.