הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ה') בירידות על רקע ירידות שערים בבורסות של אירופה וארה"ב. בשוק המט"ח התחזק השקל בכ-0.5% מול הדולר ובכ-0.4% מול האירו. מחזור המסחר הסתכם בכ-2.2 מיליארד שקל.

מעל השווקים עדיין מרחפת השאלה האם פניו של הפדרל ריזרב להעלאת ריבית ראשונה בארה"ב כבר בחודש הבא, לראשונה מאז 2006. דוח התעסוקה החזק שפורסם בסוף השבוע האחרון העלה את הסיכוי לכך, בעוד שלפני רק שבועות מספר העריכו רוב הכלכלנים בשוק כי העלאה תתרחש רק החל ממארס 2016.

מכל מקום, דוח התעסוקה של נובמבר, האחרון שיקבל השוק לפני החלטת הפד, עתיד ככל הנראה להכריע. נראה כי דוח חזק מהמצופה, אשר ידגיש את המשך התאוששותה של הכלכלה הגדולה בעולם והצגה של שוק תעסוקה מלא, יאותת בסיכוי גבוה אכן על העלאת ריבית בארה"ב.

בצל רישומן הכפול של מיילן ומנקיינד בבורסה המקומית, הודיעה אתמול הבורסה כי לא תאפשר רישום של מניות של חברות זרות במדדים בישראל עד להודעה חדשה. "סגל הבורסה יביא לאישור הדירקטוריון הצעה לפיה עד להשלמת הרפורמה לא יצורפו למדדים מניות חדשות שהתאגדו מחוץ לישראל ושאין להן זיקה לישראל", נכתב בהודעה. "מטרת ההצעה הינה לשמור על הזהות הישראלית של מדדי הבורסה".

ירידה ברווחי כיל

עיכוב מפתיע בעסקת מלאנוקס-איזיצ'יפ: שעות ספורות לפני ההצבעה על העסקה באסיפת בעלי המניות של איזיצ'יפ  על העסקה, הודיעו היום החברות על הסרת הנושא מסדר היום של האסיפה. ככל הנראה, שתי החברות העריכו שיתקשו להשיג את הרוב הנדרש, 75% מבעלי המניות של איזיצ'יפ. (לסיפור המלא)

כיל דיווחה היום על ירידה של כ-32% ברווח הנקי ברבעון השלישי לרמה של 121 מיליון דולר. ההכנסות נשחקו ב-11% ל-1.38 מיליארד דולר. החברה הודיע כי תחלק דיבידנד של כ-66 סנט למניה, בסך של 84 מיליון דולר. הדיבידנד יחולק ב-16 בדצמבר כאשר היום הקובע הוא ב-1 בדצמבר. (לסיפור המלא)

טאואר  הוסיפה לרכז עניין לאחר שדיווחה אתמול על תוצאות טובות לרבעון השלישי של השנה. הכנסות החברה רשמו עלייה לשיא רבעוני של 244.2 מיליון דולר, בעוד שטאואר עברה לרווח על בסיס GAAP של כ-14 מיליון דולר לעומת הפסד של 19 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מנקיינד  הוסיפה לעמוד במוקד לאחר שנסחרה אתמול בתנודתיות עזה, בין היתר בשל ההחלטה של רשות ניירות ערך לעצור סופית את הנפקת החברה לתעודות הסל.

במשרד האוצר בוחנים מגוון אפשרויות שנועדו לסכל את עסקת הרכישה של גולן טלקום בידי סלקום , בין היתר באמצעות תביעה נגד גולן בגין הפרת תנאי המכרז ובגין הטעיית המדינה במצג-שווא לפיו החברה מתכוונת להחזיק ברישיון לזמן רב.

מג'יק סיכמה אתמול את הרבעון החולף עם עלייה של 13% במכירות לסכום שיא של 45.3 מיליון דולר. הרווח הנקי על בסיס non-GAAP עלה ב-14% ל-5.7 מיליון דולר, או 13 סנט למניה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]