הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ב') בעליות שערים ניכרות, ברקע נטייה לעליות בבורסות אירופה ומגמה חיובית בוול סטריט. מניות הפארמה והביוטק בלטו במסחר וריכזו מחזורים גבוהים. מדד המעו"ף ננעל בעלייה של 1.9%. שוקי העולם מגיבים היום לראשונה למתקפת הטרור הקשה בסוף השבוע בפריז. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

לאחר הקיפאון ברבעון השני, המשק מתאושש אם כי בשיעור מתון. הצמיחה ברבעון השלישי של השנה הסתכמה ב-2.5% בחישוב שנתי. כך דיווחה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מדובר באומדן ראשון לנתוני הרבעון. נזכיר כי ברבעון השני נרשמה צמיחה מזערית של 0.2% בלבד במשק וברבעון הראשון התרחבות של 2.0%.

העולם מוסיף להתרכז במתקפת הטרור הקשה על פריז בליל שבת, אשר גבתה את חייהם של לפחות 132 בני אדם. על פי רוב הערכות הכלכלנים, הפגיעה בבורסות תהיה שולית, ותימשך לכל היותר מספר ימים בודדים. "ההיסטוריה מוכיחה כי האפקט הכלכלי מוגבל, ואני חושב שכך יהיה גם הפעם. השווקים יתגברו מהר ויחזרו להתמקד בדברים אחרים", ציין שיין אוליבר, כלכלן ראשי ב-AMP Capital.

ועדיין, קשה להתעלם מהפגיעה הכלכלית שעשויה להתרחש על צרפת, המדינה המתוירת ביותר בעולם. יתרה מזאת, ההבנה כי דאע"ש הוא בעל פוטנציאל להוציא "פיגוע איכות" מחוץ לסוריה ועיראק עתידה להשפיע על אירופה, כמו גם על ארה"ב.

ארז צדוק מקרנות אביב מציין כי "המחצית הראשונה של נובמבר מחקה חלק ניכר מהתאוששות אוקטובר בשוקי המניות בארץ ובעולם, כאשר מדד המעוף צונח בשיעור של 4.7% מתחילת החודש ומדד המניות העולמי יורד בשיעור של כ-3%. שוק המניות בעידן האינטרנט, הרשתות החברתיות והצורך לייצר כתבות וכותרות כל הזמן, הופך לשוק תנודתי יותר ועצבני יותר ובכך כמובן בעל סיכון גבוה יותר וזה נתון שהמשקיעים צריכים לקחת בחשבון. הפיגוע בפריז לא אמור להשפיע כלל על שוק המניות, אם כי סביר שבטווח של יום-יומיים פיגוע כזה יכול ליצור אווירה שלילית אבל כל עוד הוא לא משנה את הכלכלה, הוא לא ישנה בטווח הבינוני ארוך גם את כיוון השוק".

"לפני שנים אמר לי מנהל השקעות בריטי שביקר בארץ בתקופה קשה של פיגועים "We don't count bodies, we count money" ובכך תמצת בקור ובמידה של אכזריות את יחסו של עולם ההשקעות המקצועני לפיגועי טרור ומלחמות. מדד המחירים לצרכן שפורסם אתמול עלה בשיעור של 0.1% בהתאם לציפיות ולנגידת ישראל אין מה לעשות אלא להמתין לבנק המרכזי האמריקאי ולקוות שזה האחרון יעלה את הריבית בדצמבר הקרוב ויצור פער שיגרום להתחזקות של הדולר מול השקל. לאחר עוד העלאה או שתיים, גם נגידת בנק ישראל תוכל להתחיל לתכנן את החזרה לחיים כלכליים נורמליים בעלי ריבית שמשקפת מחיר ריאלי לכסף. החשיפה המנייתית עדיין מומלצת בסביבה של כלכלה משתפרת והיעדר אלטרנטיבות נזילות, אך המשקיעים בשוק המניות צריכים להתאזר בעצבי ברזל ולהתרגל לחשוב לטווח ארוך כי התנודתיות הגבוהה כאן והיא לא הולכת לעזוב אותנו בקרוב", אומר צדוק.

 

דלק קידוחים ואבנר סיכמו הבוקר רבעון שלישי מוצלח עם עלייה בהכנסות והרווחים. הכנסות דלק קידוחים ברבעון השלישי, בניכוי תמלוגים, עמדו על 63.9 מיליון דולר לעומת 54.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, והרווח הנקי הסתכם ב-38.8 מיליון דולר, לעומת 22 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות אבנר ברבעון השלישי, בניכוי תמלוגים, עמדו על 61.9 מיליון דולר לעומת 54 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, והרווח הנקי הסתכם ב-37.3 מיליון דולר, לעומת 23 מיליון דולר במקבילה אשתקד.

לאומי שוקי הון פירסם היום עדכון למחיר מניית פרטנר , ומעלה את מחיר היעד מ-16 שקל ל-22 שקל. גם ההמלצה עולה מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר".

פריגו ומיילן הוסיפו להיסחר ברקע כישלון הצעת הרכש של האחרונה. אתמול נפלה פריגו, בעוד שמיילן זינקה.

בזק העלתה אתמול את תחזית הרווח שלה ל-2015 לכ-1.7 מיליארד שקל.

עונת הדוחות נמשכת, ואתמול פרסם בנק הפועלים דוח אשר הצביע על עלייה ברווחיו הרבעוניים ל-802 מיליון שקל. בהמשך השבוע יפרסמו שאר הבנקים את תוצאותיהם הכספיות לרבעון החולף.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]