היום (ב') בשעות הצהריים נסגר אחד המכרזים הבולטים של השנה, המכרז במתחם כנרית בתל אביב. ל"גלובס" נודע כי למכרז, שנדחה כבר מספר פעמים, ניגשו בסופו של דבר כמה מהחברות מהגדולות בענף הנדל"ן. בין היתר מדובר בחברת גינדי החזקות, חברת אפריקה ישראל יחד עם קבוצת אביב, אקרו נדל"ן יחד עם קנדה ישראל וגם קבוצת רכישה בניהולו של מוטי פלד.

על פי ההערכות, ההצעות שהוגשו עומדות על מאות מיליוני שקלים למגרש, למעלה מ-700 מיליון שקל וייתכן שאף למעלה מ-800 מיליון שקל. קנדה ישראל, בשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר, דיווחה היום כי ניגשה למכרז והגישה הצעה המהווה "סכום מהותי לחברה", כך על פי הדיווח. 

נזכיר כי מדובר במכרז שפרסמה רשות מקרקעי ישראל לחכירת מגרש בן כ-10 דונם בפינת הרחובות קפלן ולאונרדו דה וינצ'י. המכרז מאפשר בניית שלושה מבנים, שניים למגורים שיתנשאו לגובה של כ-40 קומות ויכללו 330 יחידות דיור ובניין נמוך שכולל 26.8 אלף מ"ר בייעוד למשרדים כאשר 1,500 מ"ר מתוכו ייועד למבני ציבור. עוד במסגרת המגרש, זכויות ל-1,250 מ"ר מסחר.

 

נציין שבמגדלי המגורים המתוכננים מחולק מספר יחידות הדיור ל-232 יחידות דיור בשטח ממוצע של 108 מ"ר (בתוספת 12 מ"ר ממ"ד), 58 יחידות דיור קטנות בשטח 63 מ"ר (בתוספת 12 מ"ר ממ"ד) ועוד 40 יחידות דיור המיועדות להשכרה בשטח 75 מ"ר (בתוספת 12 מ"ר ממ"ד).

עוד נציין כי נכון להיום, על המגרש נשוא המכרז בפינה הדרום מערבית של הקריה, פועל מגרש חניה שבשעות היום משמש את אנשי הצבא ובשעות הלילה פתוח חציבור הרחב. לאחר שיוכרז הזוכה במכרז בימים הקרובים ולאחר שיקבל את המגרש, ייסגר מגרש החניה לקראת הבנייה הצפויה בשנים הקרובות.