גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

למה לא כדאי לכם לקנות סמארטפון בחברות הסלולר?

לצרכנים המבקשים לרכוש סמארטפון יש היום שפע אפשרויות ■ בדיקת "גלובס" מגלה פערים של עד 900 שקל במחירי מכשירים זהים ביבוא רשמי בין חברות הסלולר הגדולות לבין חנויות כמו מחסני חשמל ואייבורי

כמה וכמה דרכים יש לצרכן הישראלי היום לרכוש את מכשיר הסלולר שלו: לקנות בחנות פרטית, להזמין באינטרנט, לקנות דרך היבואן הרשמי - וכמובן, לקנות בחברות הסלולר הגדולות (אורנג', פלאפון, סלקום והוט מובייל).

למרות האפשרויות הרבות, ולמרות שרבים מהצרכנים בוחרים שלא לקנות את המכשיר בחברת סלולר גדולה, 3 המפעילות הגדולות עדיין מחזיקות בכ-60% מנתח השוק של המכשירים הנמכרים בארץ (ולעתים 50%).

במשך שנים היו המחירים שגבו חברות הסלולר על המכשירים גבוהים בעשרות אחוזים ממחיריהם הריאליים, וכדי לחזק את אחיזתן בחשבון הבנק של הצרכנים, הן אף לא איפשרו קנייה של מכשיר לבד - אלא רק כחלק מחבילה של מסלול שיחות ופריסה של 36 תשלומים.

כעת המצב שונה, אסור לחברות לכרוך בין המכשיר למסלול השיחות, ואפשר לקנות מכשיר בתשלום אחד. לכן, חברות הסלולר מנסות לפתות את הצרכנים באמצעות קמפיינים שיווקיים המנסים להציג את השירות אצלן כטוב יותר. בפלאפון מציעים אחריות מורחבת ל-5 שנים במקום שנה או שנתיים בשאר השוק; באורנג' היו הראשונים להציע את האפשרות לקנות אייפון במודל ליסינג; ובסלקום, כמו המתחרות, מנסים לקדם מכירת מכשיר עם הטבה כמו אביזרים משלימים בערכה.

אלא שנראה כי כל אלה מטרתם להסיח את הדעת מהשורה התחתונה, שהיא שורת המחיר.

נתח השוק של חברות הסלולר אמנם יורד בצורה עקבית ואיטית, אבל בחברות לא מוכנים עדיין להכניס את היד לכיס ולצמצם עוד יותר את המחירים. בדיקת "גלובס" מגלה כי מחירי המכשירים בחברות הסלולר עדיין גבוהים יותר מאשר בחנויות פרטיות, ולפעמים הפערים מגיעים ל-900 שקל על דגם זהה.

"גלובס" השווה בין מחיריהם של סמארטפונים מובילים בחברות הסלולר לבין מחיריהם ברשתות אחרות, בחנויות היבואן הרשמי ובחנויות. הבדיקה מגלה כי ברוב המקרים מחסני חשמל היא הרשת הזולה ביותר, וסלקום היא היקרה ביותר.

בכל מקרה, רכישת סמארטפון באורנג', בסלקום ובפלאפון מבטיחה כמעט תמיד תשלום גבוה יותר מבחנויות הסלולר הגדולות, ורכישה אצל היבואן הרשמי אינה אטרקטיבית במיוחד. המחירים של המכשירים שנבדקו הם ביבוא רשמי.

התחרות בין חנויות הסלולר עצמן אינה משמעותית כמו בינן לחברות הסלולר, אבל עדיין לקוח יכול לחסוך 100-150 שקל אם יעשה סקר שוק ביניהן, ולפעמים גם יותר. ההפרש משמעותי בעיקר כשמדובר בסמארטפונים של יצרניות האנדרואיד. בקטגוריית האייפון התחרות פחות משמעותית (אבל עדיין קיימת). בחנויות הסלולר אפשר גם למצוא סמארטפונים מיבוא מקביל, מה שיכול להוזיל עוד יותר את המחיר.

איך אפשר להסביר את הפער במחירים ואת העובדה שהלקוחות מוכנים לשלם אותו? נראה כי הסיבה לכך היא שרבים מהלקוחות כלל לא מודעים להפרשי המחירים, ויש גם מי שמתעצל להשוות מחירים. בנוסף, רבים הולכים שבי אחרי האפשרות להחזיר מכשיר ישן ולקבל עליו זיכוי, ואולי לא יודעים שיש אפשרות דומה גם בחנויות הסלולר, או מחפשים פריסת תשלומים גדולה. לכל אלה כמובן יש להוסיף את הכוח השיווקי החזק של חברות הסלולר, שהוא כמובן רב יותר משאר החנויות בענף.

לא לקנות בלי השוואת מחירים

לקוח הרוצה לקנות היום סמארטפון צריך לבחור בין מגוון עצום של מכשירים, הנע ממחירים של 800 שקל ועד 4,500 שקל. רוב דגמי הדגל נמכרים במחירים של כ-3,000 שקל, כאשר החריגים הם מכשירי האייפון, המגיעים עם תג מחיר (לדגם 64 ג'יגה) של כ-4,500 שקל, והחברות הסיניות וואווי ומייזו, אשר הדגמים שלהן נמכרים בכ-2,000 שקל.

סמארטפוני הדגל הנמכרים היום בחנויות יצאו לשוק כבר לפני מספר חודשים. לקוחות אשר חיכו עם הרכישה, יגלו כי ההמתנה הייתה משתלמת.

למשל, את גלקסי S6 Edge של סמסונג, אשר הושק בישראל בחודש אפריל ונמכר בעת ההשקה ב-4,300 שקל, אפשר היום לקנות ב-3,000 שקל ברשת אייבורי או ב-3,300 שקל ואצל היבואן הרשמי סאני. בחברות הסלולר הוא עדיין יקר: ברשת סלקום הצרכן ישלם 3,900 שקל, באורנג' 3,800 שקל, בפלאפון 3,500 שקל, ובהוט מובייל 3,300 שקל - הפרש של 900 שקל בין המחיר הנמוך ביותר לגבוה ביותר. מדובר, כמובן, במכשיר זהה בכל המקומות הללו.

דגם G4 של LG יצא בארץ בחודש יוני, ומחירו עמד בעת ההשקה על 3,600 שקל. מחירו הנמוך ביותר היום הוא ברשת מחסני חשמל - 2,400 שקל. מי שחיכה כחצי שנה, חסך 1,200 שקל. אצל היבואן הרשמי רונלייט, הלקוח ישלם קצת יותר ממחסני חשמל - 2,600 שקל. ברשת סלקום המחיר הגבוה ביותר - 3,200 שקל - הפרש של 800 שקל. ברשת אורנג' המחיר עומד על 3,000 שקל, בהוט מובייל - 2,950 שקל, ובפלאפון - 2,900 שקל. 

במאי הושק בארץ One M9 של HTC. מחירו עמד על 3,850 שקל, והיום צנח ל-2,800 שקל במחסני חשמל - חיסכון של 1,050 שקל. המחיר אצל היבואן הרשמי טאצ' גרופ הוא 2,850 שקל, כאשר המחיר הגבוה ביותר הוא באורנג' - 3,700 שקל, הפרש של 900 שקל בין היקר לזול ביותר. בסלקום המחיר מעט זול יותר - 3,400 שקל, ובפלאפון והוט מובייל הוא 3,000 שקל.

וואווי השיקה את P8 ביולי האחרון ב-2,400 שקל. באייבורי המחיר כבר צנח ל-1,800 שקל - חיסכון של 600 שקל ב-5 חודשים. בסלקום - היקרה ביותר - עדיין מוכרים את הסמארטפון באותו מחיר השקה, ובאורנג' המחיר מעט נמוך יותר - 2,300 שקל, בפלאפון - 2,050 שקל, בהוט מובייל ואצל היבואן הרשמי אלפא טלקום - 2,000 שקל.

מכשירי אפל שונים, כי המחיר שלהם נותר קבוע ודי דומה. אייפון 6S הושק בישראל בחודש אוקטובר. מחירו בעת ההשקה לגרסת 64 ג'יגה עמד על 4,350 שקל, והיום הוא לא שונה בהרבה. רשת איי דיגיטל, שהיא גם יבואנית רשמית של המכשיר, כמו חברות הסלולר והיבואן סי דאטה, מציעה את האייפון באותו מחיר או במחיר דומה מאוד. מחסני חשמל מציעה את אייפון 6S ב-4,200 שקל, כאשר רשת באג היא היקרה ביותר - 4,500 שקל. בסלקום ובאורנג' המחיר הוא 4,400 שקל, בפלאפון - 4,350 שקל, ובהוט מובייל - 4,300 שקל. 

סלולר

 

עוד כתבות

נרות ותמונות לזכרו של אלכסיי נבלני, ליד הקונסוליה הרוסית בפרנקפורט / צילום: Associated Press, Michael Probst

תחקירי שחיתויות ותרומות בקריפטו: האופוזיציה הרוסית נלחמת בפוטין בכל דרך

לפני כשלוש שנים הוציאה רוסיה מהחוק את הקרן למלחמה בשחיתות שהקים מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני בטענה שהיא קיצונית ● כיום פעיליה עובדים שעות נוספות ממדינות שונות בעולם, ומגיעים ל־17 מיליון צופים בחודש ● האם זה יעזור להם להחליש את פוטין, שהשיג 88% בבחירות האחרונות?

מתחם המחאה הפרו-פלסטיני ב-UCLA / צילום: לביא לוי

סטודנטים מאוניברסיטת UCLA: "קראו לי יהודי מלוכלך וירקו עלי. לא אשאר בארה"ב"

בעקבות העימותים האלימים בין סטודנטים יהודים למוחים הפרו-פלסטינים באוניברסיטת UCLA, הסטודנטים מחשבים את דרכם מחדש ● המאהל בינתיים פונה אך הם חוששים: המוחים ינסו לחזור

פיצה פפרוני של ''פיצה אולה'' / צילום: מרב סריג

אחת הפיצות הטובות בארץ מסתתרת בחצר משפחה בעספיא

בימי שישי, בשיטת "עד שנגמר הבצק", מנפיק טאבון העצים של משפחת עלו פיצות נאפוליטניות נהדרות ● גם הנקניקים מיוצרים במקום

נרנדרה מודי / צילום: Associated Press, Rajesh Kumar Singh

900 מיליון הודים נקראים להחליט אם הם רוצים ראש ממשלה לנצח

נרנדרה מודי מציין עשר שנים לשלטונו אך רוצה עוד חמש, וכנראה יזכה בהן בבחירות שנערכות בהודו ● הוא מודיע שרק דבר אחד מעניין אותו - האומה, וזו אולי אסירת תודה, אך מתרחקת מן האידיאלים הדמוקרטיים, החילוניים והשוויוניים של מייסדיה ● ואיך כל זה קשור למפלגת העבודה בישראל?

פרודוקטיביות איטית / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

פחות זה יותר: למה כדאי לאמץ את גישת הפרודוקטיביות האיטית בעבודה

פרופ' קאל ניופורט, מחבר הספר "פרודקטיביות איטית", טוען שאנחנו עובדים לא נכון ומזיקים לכלכלה ● הפתרון: לנוח יותר, ולהגיד "כן" פחות ● כך עושים זאת

כל תאגידי הבידור קרקרו סביב הסדרה / צילום: Shutterstock

הומור חצוף ואותנטי: סדרת הילדים שכבשה דווקא את ההורים

למרות הצנזורה של דיסני והביקורות הקשות מנציגי ה–Woke, "בלואי" שוברת שיאי צפייה, מגלגלת מיליארדים ממרצ'נדייז וסוחפת אחריה בעיקר מבוגרים שנהנים מהניואנסים ● כך הפכה סדרה מצוירת על משפחת כלבים אוסטרלית לתופעה עולמית

פרויקט ''העיר הלבנה'' של יובל אלון בחיפה / צילום: חברת AVA STUDIO

עסקת הנדל״ן שמוכיחה: לחיפה כללים משלה

דירת 4 חדרים בשטח 117 מ"ר נמכרה בפרויקט "העיר הלבנה" של יובל אלון בחיפה, המשתרע על כ־26 דונם ● העסקה התעכבה כשלוש שנים, והדירה נמכרה ב־2.5 מיליון שקל, נמוך מהמחיר הנוכחי בפרויקט

מכרה זהב של טלקו בטג'יקיסטן. טונות של שאריות עפר / צילום: Reuters, NAZARALI PIRNAZAROV

מתנגדי הביטקוין אמרו שכרייתו צורכת תועפות חשמל, אך הוא לא מתקרב לנזק העצום מכריית זהב

מחיר הזהב הולך ועולה, והפקתו תובעת מחיר לא קטן: שחרור חומרים רעילים ומסרטנים, הרס צמחייה ומקורות מים, וחייהם של מאות הרוגים ואלפי פצועים שעסקו בכרייתו ● כשמנגד ניצבת כריית הביטקוין, שנשענת יותר ויותר על אנרגיה נקייה, נשאלת השאלה: מדוע מוצדק לבזבז כל כך הרבה נכסים סביבתיים רק כדי לכרות מהאדמה מתכת צהובה שתיקבר במרתפי הבנקים המרכזיים

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

חנות שמרה חניה ללקוחות בעזרת קולנועית, נקנסה וערערה לעליון. מה קבע ביהמ"ש?

זוג הורים הגיעו לביהמ"ש לאחר שלא הצליחו להסכים אם לחסן את בנם בחיסוני שגרה המומלצים על ידי משרד הבריאות ● חנות בחיפה הציבה קלנועיות בחניות ציבוריות הסמוכות אליה, כך שישמרו ללקוחותיה, לאחר שנקנסה 7 פעמים ביקשה להישפט ● ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע תיעד בווידאו דיונים ועורר ביקורת ● 3 פסקי דין בשבוע  

מנות של Neomi's / צילום: איריס כץ

הקיבוץ שתמצאו בו קפה כמו בפרובנס ואמן שפסלו מעטר את ביתו של ארדואן

סדנת קרמיקה בסגנון מינימליזם יפני, תצפית מוצלת על מרבדים צהובים, פשטידה מתפקעת ממנגולד וקרמבל תפוחים לקינוח ● יום מרומם נפש בקיבוץ יזרעאל

טרונג מיי לאן, אשת העסקים שעומדת במרכז פרשת ההונאה / צילום: phapluat tv

טייקונית הורשעה על שהפכה בנק לכספומט אישי שלה, ונידונה למוות

בעלת אימפריית הנדל"ן הווייטנאמית טרונג מיי לאן הואשמה בהונאה בהיקף של 12 מיליארד דולר, שכוללת שוחד והשתלטות לא חוקית על בנק ● המקרה הפך לאחד המתוקשרים ביותר בקמפיין ממשלתי נגד שחיתות, שזכה לכינוי "כבשן בוער"

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

למכור את המניות בחודש מאי ולצאת מוול סטריט? זה מה שההיסטוריה מלמדת

האם נכנסו לחצי השנה הגרועה של השנה, וזה הזמן לצאת משוק ההון עד אוקטובר? לא בטוח ● אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה הוותיקה "Sell in May and go away" ● ולמה הנפילה של אפריל לא מפחידה אותם?

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

למי הקדישה אלופת אירופה החדשה בג'ודו את זכייתה בזהב?

איך נקראת מערכת ההגנה האווירית החדשה שפיתחה אלביט ושתימכר ללקוחות בינלאומיים, במה עוסק הפלאונטולוג ובאיזו שנה הותקן הרמזור הראשון באילת? ● הטריוויה השבועית

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר רוני הירש / צילום: פרטי

החוקרת הישראלית שמפרקת את המיתוסים על אבי הקפיטליזם

שיחה עם ד"ר רוני הירש, מומחית לתיאוריה פוליטית והיסטוריה של מחשבה כלכלית ● על הגותו של אדם סמית, שוק חופשי ושחיתות פוליטית ● האזינו 

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

דיווח בארה"ב: ישראל עדכנה את ממשל ביידן על תוכניתה להתחיל לפנות אוכלוסייה מרפיח

צה"ל ערך תרגיל המדמה תקיפת פתע של חיזבאללה בגבול לבנון • אזעקות הופעלו אחרי כמעט יומיים ללא ירי לצפון, גם הירי מעזה התחדש עם נפילה - שלא הפעילה אזעקה • מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון • לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית ליד דמשק ● עדכונים בולטים

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

אפל היכתה את התחזיות ברבעון, והכריזה על "בייבאק" ענק

יצרנית האייפונים הרוויחה 1.53 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.5 דולר ● הכנסותיה היו 90.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 90 מיליארד דולר ● תבצע רכישה עצמית של מניות בשווי של 110 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם ● שווי החברה נוסק במסחר המאוחר בכ-180 מיליארד דולר

מנכ''ל נמלי ישראל הפורש, יצחק בלומנטל / צילום: שלומי יוסף

הסיפור המטלטל על המנכ"ל שקיבל בשורת איוב ושרד אותה

כשיצחק בלומנטל, אז מנכ"ל חברת נמלי ישראל, חש ברע, הוא היה בטוח שייקח כדור ויחזור לעבודה בתוך שעתיים ● אך הרופאים צפו שנותרו לו שבועות ספורים ● בראיון סיכום כהונה הוא מדבר על השנה המטלטלת וההחלמה המפתיעה ומספר על תוכנית הנמלים החדשנית ש"תשפיע על המשק כולו"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

מחאת משפחות החטופים בקיסריה / צילום: מטה המשפחות

עינב צנגאוקר שבנה חטוף: נתניהו מטרפד עסקה תוך שהוא מתחבא תחת 'גורם מדיני בכיר'

המו"מ במצרים: ישראל לא תשלח משלחת לקהיר - עד להגעת תשובת חמאס הרשמית ● מקור בחמאס ל-N12: מתקרבים להסכם, ארה"ב הבטיחה את סיום המלחמה ● גם בסעודיה מדווחים - חמאס הגיב באופן חיובי להצעה המצרית, ארה"ב סיפקה ערבויות ● דיווח ערבי: ישראל לא מתנגדת לשחרורו של רב המחבלים מרואן ברגותי ● עדכונים בולטים