"המדינה עשתה עד כה הרבה - אבל לא עסקה מספיק ביישום תכניות לייצור חשמל שמקורו באנרגיות מתחדשות: צריך לגבש מדיניות, להניח אותה על השולחן וליישם אותה. המדיניות הזאת צריכה להיות סדורה - באופן שתוביל את ישראל ליעד שבשנת 2030 17% מהאנרגיה שלה יהיה ממקור של אנרגיות מתחדשות", כך אמר הערב (ב') מנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים שאול מרידור בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס". מרידור אמר את הדברים במסגרת מושב שעסק בתחזית למדיניות אקלים בינלאומית.

את המושב הנחה פרשן "גלובס", משה ליכטמן והוא התקיים כשברקע, מתקיימת בפריז, צרפת, ועידת האקלים הבינלאומית. דוברת שגרירות צרפת בישראל, סופי לאגוט התייחסה בדברים שנשאה לחשיבות הדיונים המתקיימים מאז השבוע שעבר בפריז ואמרה כי "עתידם של כולנו מונח כעת על הכף - וכישלון של ועידת האקלים אינו אופציה".

במבוא לדיון על תחזית האקלים העולמית, סיפר מנהל היחידה לדירוג אשראי גלובלי ב Standard and Popr's, ד"ר מוריץ קרמר אודות ניתוח מיוחד שהושלם באחרונה - ובחן את השפעות ההתחממות הגלובלית ושינויי האקלים על מדינות ועל כלכלות בעולם. מהסקירה של ד"ר קרמר עולה כי המדינות החשופות ביותר לסכנות בעקבות שינויי אקלים הן מדינות מתפתחות, שרובן המולט נמצא ביבשות אפריקה ואסיה: במדינות אלה ניכרים קשיים בהקצאת משאבים ובקיום השקעות מתאימות שיאפשרו להן להתמודד עם שינויי האקלים הקיצוניים שצפויים בעולם עד שנת 2050.

ראש בית הספר ללימודי סביבה באוניברסיטת תל אביב, הפרופ' דני רבינוביץ' אמר כי בכל הקשור להשפעה של פליטות גזי החממה על שינויים האקלים- "העולם התעורר מאוחר". הוא דימה את כינוס ועידת האקלים בפריז כהתכנסות בהולה של דייריו של בניין מגורים, שנדרשים בידי העירייה להפחית ב 50 אחוז את כמות האשפה שהם מייצרים מדי יום. לדבריו, ניתן למצוא נחמה בכך שאסיפת הדיירים לפחות התכנסה. בהתייחס לשוק האנרגיות המתחדשות בישראל, אמר הפרופ' רבינוביץ' כי "מציאת מרבצי הגז הטבעי עשתה הסחת דעת מתחום תחליפי הדלקים והאנרגיות המתחדשות: הדבר הרציני האחרון שנעשה במדינה בנושא זה, היה לפני 6-7 שנים ואז הוקמה מינהלת תחליפי הדלקים והיא גם תוקצבה בהרבה כסף. עם זאת, אחרי מציאת הגז הטבעי ההתלהבות מאותה מינהלת הצטננה".

היו"ר והמנכ"ל של סולאר-אדג' טכנולוגיות, גיא סלע אמר בהתייחס לסוגיה כי "הרגולציה והביורוקרטיה של השנים האחרונות הקשו על פיתוח תחום האנרגיה הסולארית". לדבריו "ניתן להתקין על כ 30% מהגגות בישראל פאנלים סולאריים לייצור חשמל- והם יספקו 10% מכלל האנרגיה במשק".

מנכ"ל חברת אקו טריידרס, עומר תמיר אמר במסגרת הדיון כי "בשנים האחרונות ניכרת מגמה של ירידה משמעותית במחיר של מערכות ופאנלים סולאריים להפקת חשמל ירוק- כך שיש לבחור מבין המנגנונים המתוחכמים שהבשילו ולפתח את ייצור החשמל באמצעותם".