מרבית הנהגים בישראל מכירים את התסריט הזה: הפקח העירוני כותב דוח, והנהג מיד משגר לעברו שלל תירוצים וקללות. אך נהגים שוכחים לעתים שמאחורי דוחות החניה ישנם פקחים שעושים את עבודתם בכדי לאפשר את התנועה הסדירה ולאכוף את הסדרי החניה. סיור משותף עם פקחי עיריית ראשון-לציון חושף רק חלק מהיחס המשפיל שסופגים הפקחים מהנהגים.

"רק ירדתי לקנות סיגריות", "אני רק מפקיד צ'ק", "זה תג הנכה של הגיס שלי" - הם רק חלק מהתירוצים שנשמעו בתיעוד הסיור. הדגש בבדיקה שתועדה היה על עבירות של חניה כפולה, חניית נכים ועמידה במפרצים של תחבורה ציבורית.

על-פי מנהלת אגף החניה בעיר, יוכי אילן, בשל עבירות כאלה ואחרות מחולקים בראשון-לציון בממוצע כ-600 דוחות ביום. פקחי החניה מכירים היטב את המקומות המועדים לפורענות, בהם הנהגים "רק עוצרים לרגע" אך משבשים את הסדרי התנועה באזור.

"חשבתי שזו חניה של הגיס שלי", נשמעה אישה שחנתה בחניית נכים בעיר. כשהפקחית מחליטה בכל זאת לרשום לה דוח, היא אף התפלאה: "1,000 שקל? אבל למה?".

נהג אחר שחנה אף הוא שלא כחוק הגדיל לעשות וסינן לעבר הפקחית קללה עסיסית. בשל כך רשמו לו הפקחים דוח נוסף בגין אי-ציות לפקח, מלבד זה הנוגע לעבירת החניה.

משה ליבר, סמנכ"ל החברה לביטחון של עיריית ראשון-לציון, סיפר לחדשות 2 Online כי אגף החניה עובד מסביב לשעון, ומטרתו לאפשר לתושבי העיר לחנות בצורה הנכונה והבטוחה ביותר. 

"הפקחים מתמודדים עם בעיות לא פשוטות שמקורן בתרבות הישראלית", ציין ליבר. "הם משתדלים להיות סובלניים, אך נוהגים באסרטיביות בעת הצורך. ואכן, מדי יום הפקחים נתקלים באינספור תירוצים, ויכוחים, קללות, אלימות מילולית ולעתים אף אלימות פיזית".