אחרי מחאת עורכי הדין, גם הסטודנטים לחשבונאות אומרים שניסו להכשיל אותם: ל"גלובס" ולגלי צה"ל הגיעו תלונות רבות על כך שהמבחן שעשו ביום שני השבוע כ-1,500 סטודנטים בפיננסית מתקדמת היה קשה במידה חריגה.

רבים מהסטודנטים טענו כי הרמה של חלק מהשאלות הייתה לא מידתית ולא תאמה את הלמידה עצמה. בנוסף הם טענו כי הניסוח של חלק מהשאלות היה בעייתי ובמקרים רבים לא חד-משמעי. את החיזוק לטענותיהם הם כנראה קיבלו מהבוחנים, שהודיעו לקראת סוף המבחן על תוספת זמן של חצי שעה, כנראה כדי לאפשר לסטודנטים לסיים את המבחן.

כמו כן, סטודנטים רבים מחו על בעיות טכניות במהלך המבחן, ורבים מהם התלוננו על המזגן שפעל בחימום לאורך כל הבחינה במשך 7 שעות, לא כולל ההפסקות.

גדעון, אחד הסטודנטים מהאוניברסיטה העברית שניגש למבחן, סיפר כי "אנשים יצאו מהמבחן בתחושה קשה מאוד שמועצת רואי החשבון פשוט לא רוצה שנעבור. שאלות עם תשובות לא מדויקות, ניסוחים מעורפלים ומחסור בזמן שגרמו אפילו למרצים לציין שמדובר במבחן קשה במיוחד".

גדעון הוסיף כי "בנוסף לכל, התנאים במבחן היו מתחת לכל ביקורת - כולל הגבלת זמן ביציאה מהשירותים וחימום כבד שעבד באולמות במשך 7 שעות, עד לכדי התעלפויות, דימומים מהאף וכמובן פגיעה משמעותית ביכולת להתרכז".

לידי "גלובס" הגיעו תלונות רבות של נבחנים. אחד מהם מסר כי המבחן "היה קשה באופן חריג ביותר ולא מידתי ביחס לשנים קודמות. הניסוחים היו בעייתיים, והתנאים היו נוראיים: היה חום אימים ורעש. עיקר התלונות הם על הקושי הלא מידתי והאורך של המבחן, שככל הנראה יפגעו בסיכויי המעבר מאד, ובנוסף לכך החום הכבד ששרר באולמות. אלה לא תנאים למבחן, וזהו לא מבחן מייצג".

נבחן אחר העיד כי "מדובר במבחן קשה מהרגיל בכל פרמטר שהוא. שאלות עם תשובות סותרות ולא מובנות, אשר ברור שנכתבו על-מנת להכשיל. הסטודנטים מרגישים חוסר אונים ומנסים למנוע את אחוז המעבר הנמוך משמעותית שכפי הנראה יתפרסם לאחר המבחן. נפתחה קבוצה בפייסבוק עם קרוב ל-900 סטודנטים שנבחנו אשר מנסים ליצור הד תקשורתי לעוולה". 

גם עורכי הדין התלוננו

לפני כחודש וחצי היו אלה המתמחים בעריכת דין שמחו על המבחן הקשה וטענו כי משרד המשפטים מנסה לצמצם בעזרת המבחן את מספר עורכי הדין המוסמכים. טענות דומות עולות כיום גם נגד מועצת רואי החשבון - גוף שכפוף גם הוא למשרד המשפטים.

בסופו של דבר, במבחן ההסמכה של עורכי הדין בחרה הלשכה לפרסם את התוצאות רק לאחר ששתי שאלות מהבחינה נפסלו, וב-3 שאלות נוספות התקבלה תשובה אחרות כתשובה נכונה. הציון הממוצע היה 66, נקודה אחת מעל ציון עובר, כך שברור שהשינויים העלו את אחוזי המעבר שבכל זאת היה מעט נמוכים יותר בהשוואה לנתוני העבר.

הסטודנטים שניגשו השבוע למבחן בחשבונאות יצטרכו להמתין כדי לראות האם תתקבלנה טענותיהם והאם מועצת רואי החשבון תקל גם היא בבדיקתה.

ממועצת רואי החשבון לא התקבלה תגובה לטענות עד לפרסום הידיעה.