מי שרוצה הדגמה חיה לבזבוז זמן פרלמנטרי ולזלזול בציבור, מוזמן היום (ג') לחדר ועדת הכלכלה של הכנסת כדי לשמוע את הדיון בהארכת תקנות השימוש באופניים חשמליים. אם ליו"ר הועדה, איתן כבל, יש אינטגריטי מקצועי, עליו לבטל את הדיון הזה לאלתר, עד שרשויות החוק יתחייבו לאכוף את התקנות הקיימות.

מה שווים דיונים מקצועיים כבדי ראש ועמוסים בנתונים על העלאת גיל הרכיבה ל-16 במקום 14, אם המשטרה לא עושה כלום כשילדים בני 12 דוהרים על מפלצות החשמל האלה באמצע הכביש או על המדרכה, בלי קסדה ובלי אלוהים.

פעמיים השנה יצאה המשטרה בהודעות בומבסטיות בתקשורת על "מבצע אכיפה נרחב" נגד רוכבי אופניים חשמליים, שהסתכם בכמה ראיונות של קודקודים כחולי-מדים שעשו קולות מפחידים וכמה דוחות, אבל בכבישים כלום לא השתנה. להיפך.

לפי מכון גרטנר, המרכז הלאומי לחקר טראומה ורפואה, השנה גדל מספר הנפגעים מאופניים וקורקינטים חשמליים פי 2.2 בהשוואה ל-2014 ופי 7 בהשוואה ל-2013. 345 רוכבי אופניים חשמליים אושפזו בגלל תאונות, לעומת 162 בשנה שעברה ו-52 בקודמת לה.

ואם זה לא מספיק מזעזע, 4 ישראלים נפטרו מפציעות בגלל פגיעות אופניים חשמליים לעומת אחד בשנה הקודמת, ו-44% נפגעו בראש ובצוואר כתוצאה מאי-חבישת קסדה.

אז איפה משטרת ישראל? איפה המשטרה כשרבע מהנפגעים השנה היו בני פחות מ-14? זו אכיפה? מה שוות התקנות הכי טובות בעולם אם אף אחד לא דואג שהאזרחים יצייתו להן?

עד מתי משטרת התנועה תהיה תקועה אי-שם בשנות ה-80 של המאה הקודמת, כשהמכוניות היו כלי לא בטוח, ולכן התרכזו במתן דוחות על מהירות כדי להפחית את עוצמת הפגיעות?

 

אז נכון, זה יותר קל מלרדוף אחרי ילד בן 12 שמתפרץ לכביש עם קורקינט ב-40 קמ"ש, ומכניס הרבה יותר כסף לקופה, אבל זה כבר לא רלוונטי. הרבה יותר קריטי להגן על חייהם של הולכי רגל ורוכבי האופניים עצמם, שהוגלו, בצדק, מהמדרכות לכביש, ומסכנים עכשיו גם את עצמם וגם נהגים אחרים.

אולי המפכ"ל הנכנס, רוני אלשיך, ישכיל להבין שאת האנרגיה המשטרה צריכה להשקיע בבדיקות בטיחות בכלי רכב, בדיקות של זיהום אוויר לרכבים שעוברים טסט בקומבינה - וכן, גם באופניים חשמליים, שעליהם נוהגים טייסים קטנים ללא הכשרה, ללא רישיון וללא פיקוח.

אז עזבו אותנו מתקנות ובירבורים, ותתחילו לעבוד. ילד שנמצא מתחת לגיל המותר לנהיגה על כלי חשמלי ונתפס ללא קסדה - יורד מהכביש, ואופניו יוחרמו. נגד משווק אופניים שמוכר כלים לא תקינים יוגשו כתבי אישום. ואם איתן כבל באמת רוצה לעשות מעשה - שיעביר חוק לפיו יושת קנס כבד על הורה שילדו נתפס עובר על התקנות. זה הרבה יותר יעיל מניהול עוד דיון חסר תכלית בכנסת.