גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

משרדי עוה"ד מ. פירון ושות' ואיתן אפשטיין ושות' מתמזגים

כשנתיים לאחר המיזוג עם משרד זלצמן-גילת-קנולר-גראוס-סלומון, נפרד עו"ד איתן אפשטיין מחלק משותפיו במשרד הממוזג (EKT) וממזג את משרדו עם משרד מ. פירון ושות' ■ המשרד הממוזג יכלול כ-163 עורכי דין

איתן אפשטיין, תמי פירון  צבי פירון וצחי נרקיס / צילום: תמר מצפי
איתן אפשטיין, תמי פירון צבי פירון וצחי נרקיס / צילום: תמר מצפי

כשנתיים לאחר המיזוג עם משרד זלצמן-גילת-קנולר-גראוס-סלומון, נפרד עו"ד איתן אפשטיין מחלק משותפיו במשרד הממוזג - EKT (אפשטיין-קנולר-טננבוים ושות') - וממזג את משרדו עם משרד מ. פירון ושות' - אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים והמובילים בישראל.

עו"ד אפשטיין מצטרף למשרד יחד עם 23 עורכי דין, בהם 10 שותפים, המתמחים בכמה מתחומי הליבה של משרד מ. פירון ושות', ובין היתר בתחום מיזוגים ורכישות, דיני תאגידים, הגבלים עסקיים ופעילות בינ"ל.

עורכי הדין ממשרד אפשטיין יצטרפו לכ-140 עורכי הדין העובדים במשרד מ. פירון, כך שהמשרד הממוזג יחצה את קו 161 עורכי הדין המועסקים בו - וייכנס לחמישיית משרדי עורכי הדין הגדולים בישראל.

פעילות המשרד הממוזג צפויה להתנהל בשלב הראשון הן ממשכנו החדש של משרד מ. פירון בבית אדגר 360 שברחוב השלושה בתל-אביב, והן ממשרדיו של עו"ד אפשטיין שבבית רובינשטיין בעיר. ואולם בהמשך יעתיקו כלל עורכי הדין המצטרפים את מקום מושבם ויחברו למשרדים החדשים של מ. פירון בבית אדגר 360.

בנוסף, תמוזג פעילותה של שלוחת משרדו של אפשטיין בנצרת, סניף שהוקם על-ידי פירמת EKT לאחרונה, לפעילותו של משרד מ. פירון, שהשקיע בשנים האחרונות משאבים רבים בהנגשת שירותים משפטיים ברמת המשרדים הגדולים גם ללקוחות המשרד הפרושים באזורים מרוחקים יותר ממרכז הארץ - באמצעות סניפים בבאר-שבע ובחיפה.

עו"ד איתן אפשטיין (60) נחשב לאחד מבכירי עורכי הדין בישראל, והוא בעל ותק מקצועי של למעלה מ-30 שנה. אפשטיין, שמצטרף כשותף בכיר למ. פירון ושות', מייצג בישראל את איש העסקים הארגנטיני אדוארדו אלשטיין, הבעלים של קבוצת אי.די.בי. בנוסף, עם לקוחות משרדו הבולטים נמנים, בין היתר, טושיבה, מאסטרקארד, קו-אופ, בית-החולים הדסה, DHL ובזן.

משרד מ. פירון ושות' נוסד בשנת 1950 ונחשב לאחד ממשרדי עורכי הדין המובילים בישראל. המשרד, בראשות עו"ד צבי פירון, נמנה זה שנים ארוכות עם צמרת משרדי עורכי הדין בישראל ומדורג באופן עקבי על-ידי חברות דירוג ישראליות ובינלאומיות, בהן דן אנד ברדסטריטLegal 500, IFLR ,Chambers and Partners ו-BDI Code, כאחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים והבולטים בישראל.

בין לקוחותיו הבולטים של מ. פירון ניתן למנות את אלביט מערכות, דיפלומט מפיצים, M3 ,Pfizer, מלונות דן, GlaxoSmithKline, קבוצת אשטרום, סולל בונהIBM, (Comverse Xura), קופת-חולים כללית, בנק לאומי וחברות ביטוח רבות.

הרקע למיזוג הוא היכרות מוקדמת ויחסי ידידות בין עו"ד אפשטיין לעו"ד צבי פירון, כמו גם העובדה כי ה-DNA של משרד אפשטיין לא התמזג באופן מוחלט עם ה-DNA של משרד קנולר.

לפני כשנתיים עבר המשרד מיזוג, במסגרתו אל משרד אפשטיין-חומסקי-אסנת ושות' הצטרפו חטיבות מסוימות ממשרד זלצמן-גילת-קנולר-גראוס-סלומון ושות'. המשרד הממוזג מנה עד היום כ-70 עורכי דין והיה מדורג ברשימת המשרדים המובילים בישראל לפי דירוגי D&B ודירוגים זרים. לפני כשנה וחצי פנה עו"ד צבי פירון אל עו"ד איתן אפשטיין בהצעה כי ימזגו את עסקיהם, ואולם עקב המיזוג עם קנולר הנושא נדחה עד לשבועות האחרונים.

"הלקוחות ירוויחו"

"איתן ואני מכירים אחד את השני שנים רבות", אומר עו"ד פירון. "הוא הצטייר בעיניי מאז ומתמיד כאיש מקצוע מהרמה הראשונה, נעים, חברותי, ידידותי ואמין. לפני כשנה וחצי יצרתי איתו קשר ראשון לצורך מיזוג הפעילות שלנו, אך אז הוא היה בעיצומו של מימוש המיזוג שלו עם אביתר קנולר, והוא אמר 'תן לי לסיים את ענייניי פה, ואז נדבר'. לפני מספר שבועות נוצר הקשר מחדש, והשלמנו את התהליך במהירות".

עוד מוסיף עו"ד פירון כי "משרד אפשטיין, על שותפיו ועובדיו, מהווים צוות יוצא מן הכלל המתאים לערכי הליבה של מ. פירון - מקצועיות, אמינות ומאבק בלתי מתפשר למען הלקוח. המיזוג יגביר את הנוכחות ואת העומק של משרדנו במכלול התחומים בהם אנו פועלים ויאפשר לנו לספק מגוון רחב יותר של שירותים משפטיים בזמינות מקסימלית ללקוחותינו. אנחנו מצפים ומקווים שהחיבור של האיכויות שלהם עם האיכויות שלנו יאפשר לנו במחלקות שלנו ליותר עומק ויותר זמינות ויותר תועלת ללקוחות. נראה שגם הלקוחות שלנו וגם הלקוחות שלו ירוויחו הרבה מאיחוד הכוחות".

בשוק המשפטי נפוצו בחודשים האחרונים שמועות שונות על מספר משרדים גדולים שפנו אל עו"ד אפשטיין עם הצעות למיזוג, ואולם לדברי אפשטיין, הוא בחר דווקא במשרד מ. פירון עקב החיבור המעולה בינו לבין עו"ד פירון.

לדבריו, "ההיכרות הקודמת, ההערכה המקצועית ההדדית המאוד חזקה וניתוח והבנה שהיכולות המשותפות של שני המשרדים הם פוטנציאל מדהים - הובילו למיזוג הנוכחי. אנו נרגשים לקראת המיזוג עם מ. פירון, אחד ממשרדי עורכי הדין הוותיקים והאיכותיים בישראל. מדובר במיזוג שיוצר יתרונות סינרגטיים במספר רב של תחומים בהם טיפלו המשרדים, עד היום בנפרד ומעתה במשותף.

"אנו משוכנעים כי הרמה המקצועית הגבוהה, לצד החברות האישית השוררת בין ראשי המשרדים, הקולגיאליות וסגנון העבודה המשותף ייצרו רקמה מקצועית אחת שתעניק הן לעובדים והן ללקוחות ביטחון ועוצמה רבים מבעבר".

- אתה נפרד מאביתר קנולר לאחר פחות משנתיים. מה הרקע לכישלון המיזוג עם קנולר?

"לא מדובר בכישלון. קנולר היה ונותר חבר טוב מאוד ואיש שאני מאוד אוהב ומעריך, אבל הפרקטיקות שלנו הן פרקטיקות שונות, ומבחינה מקצועית הן נשארו שונות גם במהלך המיזוג. אני מאחל לו המשך הצלחה. אנחנו נישאר חברים טובים".

מגמה של מיזוגים

המשרד הממוזג ייכנס, כאמור, לרשימת חמשת המשרדים הגדולים בארץ, עם 161 עורכי דין, ואולם יצוין כי שלושת משרדי עורכי הדין הגדולים בישראל חצו בשנים האחרונות את רף 200 עורכי הדין המועסקים בהם (משרד הרצוג-פוקס-נאמן מעסיק 265 עורכי דין; במשרד מיתר-ליקוורניק-גבע-לשם-טל ושות' מועסקים 250 עורכי דין; ומשרד גולדפרב-זליגמן מעסיק 210 עורכי דין).

משרדי הענק הללו (במונחים ישראליים) נולדו על רקע מגמה שכבשה את שוק עורכי הדין בשנים האחרונות - מגמת המיזוגים ואף מגה-מיזוגים. אחד מאותם "מגה-מיזוגים", שנחשב בשנת 2011 למיזוג הגדול ביותר בהיסטוריה של ענף עריכת הדין, היה המיזוג בין המשרדים גולדפרב וזליגמן. ואולם, בשנים האחרונות התקיימו לא מעט מיזוגים קטנים יותר, בינוניים, שאף להם הייתה השפעה משמעותית על המשק.

על-פי סקר שערכה חברת המחקר GLawBAL בראשות עו"ד דוד (דודי) זלמנוביץ', ופורסם ב"גלובס" לאחרונה, שנת 2013, ועוד יותר מכך שנת 2014, היו שנות שיא במיזוגים, ובפרט במיזוגים גדולים. ואולם, בשנת 2015 נרשם שקט יחסי בגזרת המיזוגים.

עוד כתבות

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

המיליארדר דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בסכסוך עם האחים גרטנר, בנימוק שאורנשטיין סבור כי גרטלר הוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות שלו עם יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה, מהן עולה חשש ליחסי "תן וקח" בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה ירדה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

עו''ד דוד ליבאי / צילום: תמר מצפי

הלך לעולמו שר המשפטים לשעבר דוד ליבאי

ליבאי כיהן כשר המשפטים בכנסת ה-13 בממשלת רבין מטעם מפלגת העבודה ● בתפקידו כשר המשפטים דאג, בין השאר, לחקיקת רפורמה בדיני המעצרים והחיפושים ולחקיקתו של חוק הסנגוריה הציבורית ● היה שותף לחקיקת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד: חופש העיסוק

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר