השנה האזרחית נפתחת וחודש ינואר מספק לנו מגוון גדול מאוד של פסטיבלים ואירועים בכל העולם. חגיגות ראש השנה בסין יתקיימו בין התאריכים ה-21 בינואר ועד ה-20 בפברואר. מדובר על מספר חגיגות ביניהן ראש השנה האזרחית, חג האביב וחג הפנסים האדומים.

בכל שנה נבחרת חיה אחרת שתסמל את החג כשהשנה נבחר הקוף. חלק מהחגיגה מתקיימת בפברואר עם חג האביב אשר מתקיים כבר מעל ל-4,000 שנה ופסטיבל הפנסים שמקורותיו מתחקים עד ימי שושלת חאן ובמהלכו נתלים בכל פינה ברחבי סין אין-ספור פנסים בשלל צורות, גדלים וצבעים אך בעיקר בצבע אדום כמובן. החגיגות, שהן מהגדולות והמפורסמות בעולם יחלו בכל אופן בחגיגות השנה האזרחית, ב-1-3 בינואר, שלושה ימים בהם תמצאו ברחובות מיליוני סינים חוגגים, מצעדי ענק מרשימים וססגוניים הכוללים ריקודים, דרקונים, תחפושות, ומופעי זיקוקים אדירים.

ומסין להודו פסטיבל מאג' מאלה שמתקיים בעיר אלה-האבד ( Allahabad) שבהודו מתחיל ב-5 בינואר ומתמשך עד ה-17 בפברואר. בימים אלו מגיעים אלפי מאמינים הינדים, בונים לעצמם מחנות ומתרחצים במפגש הנהרות יאמונה וסראסוואטי שמתמזגים עם הגנגס, כל זאת במטרה להתנקות מהחטאים ולזכות בשגשוג.

ומהודו ליפן. בשלושה בינואר 2016 יתקיים בעיר פוקואוקה (Fukuoka) , יפן, פסטיבל תפיסת הכדור או בשמו המקומי טמנסרי. באירוע מסורתי בן למעלה מחמש מאות שנים, חבורת גברים הלבושים באזור חלציים בלבד מקיימים מאבק על תפיסת כדור מיוחד בקוטר 30 ס"מ במשקל 8 ק"ג. על המתחרה לגבור על חבריו, להשיג את הכדור ולהניפו גבוה מעל לראשו. על פי המסורת והאמונה, הנפת הכדור מעל לראש מזכה את האדם במזל והצלחה. המתחרים משתייכים לשתי קבוצות ואם המנצח בתחרות משתייך לאיכרים אז צפויה לאנשי האדמה שנה פורייה בעלת ייבול גדול, אם הניצחון נופל לידי הדייגים, אז צפויה שנת דייג עשירה בדגה. קהל המונים, מקומיים ותיירים צופים ומעודדים בהתלהבות את המתחרים בתחרות העתיקה.

ומאסיה לאירופה. באיי שטלנד ( Shetland Islands ) שמצפון לסקוטלנד מתקיים טקס ויקינגי ובמהלכו לובשים המקומיים בגדי ויקינגים וצועדים בתהלוכה בעיר הגדולה כשבידיהם אבוקות בוערות כדי 'לגרש את החושך'. בסיומו של הטקס הם מבעירים בלפידיהם ספינה ויקינגית עד כלות כל זאת כדי להזכיר את ההשפעה של הוויקינגים הסקנדינביים באיים אשר נשלטו על ידי הנורדים כ-500 שנה עד שהפכו לחלק מסקוטלנד ב-1468.

בלונדון בין ה-7 בינואר ועד ה-30 בינואר יתקיים אחד הפסטיבלים האיכותיים בעולם בתחום הפנטומימה. במסגרת הפסטיבל יתקיימו מופעים במספר אולמות בעיר והוא יארח אמני פנטומימה ידועי שם מכל העולם. בין היתר מחכים לכם שם תיאטרון בובות, תיאטרון מסיכות ומופעי אקרובטיקה וקרקס.

נקנח את הרשימה עם עוד קצת אומנות רק בזווית קצת יותר קרה. פעם בשנה, כבר במשך שבע שנים, אמנים מכל העולם מגיעים לפסטיבל המוסיקה והקרח אשר מתקיים בנורבגיה בין העשרים ואחת לעשרים וארבעה בינואר. אלו הימים הראשונים של השנה בהם הירח מלא ותחת האור המוקרן ממנו נערכת חגיגה של מיצגים ומופעים שהמשותף להם הוא אומנות ומוסיקה שעוסקים בקרח ושלג ומזמן אליו תיירים מכל העולם.