במשטרה ובמערכת הביטחון גובר היום (שבת) החשש כי המחבל, נשאת מלחם בן 28 מערה, שביצע את הפיגוע אתמול בתל אביב ינסה לחטוף בני ערובה במהלך בריחתו. חשש זה מוביל את כוחות הימ"מ לכוננות ודריכות מוגברת. במשטרה ממשיכים את החיפושים הנרחבים באזור צפון תל אביב בדגש על השכונות הסמוכות לרחוב יוניצמן בצפון העיר, שם נמצאה גופתו של נהג המונית.

במשטרה סבורים כי המחבל עדיין חמוש בכלי נשק, וההערכה היא כי הוא לא יחשוש לפתוח בירי כדי להימלט שכן על פי עדויות שלושת העובדים בפאב הסמוך לזירת הרצח, הם רדפו אחר היורה עד לרחוב מסריק כאשר בשלב מסוים הסתובב המפגע וירה לעברם כמה פעמים. במשטרה חוששים כי במהלך הימלטות המחבל הוא נכנס לדירה או מבנה, שם הוא מסתתר, ושאף לקח בני ערובה עמו, או ייקח בהמשך משום שלפי הבנתו צעד כמו זה עשוי לסייע לו בבריחה.

הערב תיארה דוברת מחוז תל אביב במשטרה, סגן ניצב הילה חמו, את הפיגוע כ"אירוע קיצון מורכב וייחודי, שבו אלמוני חמוש יצא למסע טבח חסר אבחנה בלב רחוב הומה". לדבריה, "מיד עם קבלת הדיווח הראשוני המשטרה פצחה במאמץ עליון, בדגש למהלכים מודיעיניים וחקירתיים רחבי היקף, בצד תגבור כוחות, מסיבי באזור. לשטח הוקפצו יחידות מיוחדות, המתמחות באיתור מפגעים ונטרולם כשהמאמץ המרכזי הוא לאתר את המפגע ולנטרלו".

בהודעתה קראה סגן ניצב חמו לציבור להמשיך ולגלות ערנות, לא להסס ולדווח מיד על כל תרחיש או אדם חשוד. "בכל תא שטח נתון בו תתבצע פעילות משטרתית יש להקפיד ולהישמע להוראות השוטרים במקום", נמסר.

לפי המשטרה, "מתחילת האירוע מבוצעות, מסביב לשעון, פעולות מודיעין וחקירה מגוונות בשיתוף פעולה עם יתר גופי הביטחון במטרה לחשוף את מלוא ממדי האירוע, לרבות האפשרות לקורבן בזירה נוספת, את המניע ושאר המרכיבים, לרבות אם מדובר ברוצח שפעל לבדו. בשלב זה, הוטל צו איסור פרסום על פרטי החקירה המורכבת והרגישה, במטרה לאפשר לכוחות הביטחון לסיים את המשימה".

מוקדם יותר הותר לפרסום כי המשטרה חוקרת אם יש קשר בין רצח נהג המונית אמין שעבאן, בן 42 מלוד, שגופתו נמצאה בסמוך למלון מנדרין בתל אביב לבין הפיגוע שאירע אתמול בעיר ובמהלכו נרצחו שני בני אדם. המשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח, לאחר שעל גופתו של שעבאן נתגלו סימני ירי.

בפיגוע שאירע אתמול בפאב "סימטא" ברחוב דיזנגוף נהרגו שני בני אדם, אלון בקל ושמעון רווימי, ונפצעו שבעה. שלושה מהם עדיין מאושפזים בבתי החולים, שניים במצב קשה באיכילוב ואחד במצב בינוני בשיבא שבתל השומר. בצהריים פשטו כוחות משטרה ושב"כ על בית משפחתו של המחבל שביצע את פיגוע הירי. במהלך הפשיטה, הם עצרו את אחיו והחרימו מחשב שהיה בתוך הדירה, אולם לא ידוע למי מבני המשפחה הוא שייך. המשטרה מרכזת את מאמציה בשעות האחרונות, בנוסף לאזור ואדי ערה, גם בחיפושים אחריו באזור צפון תל אביב ובהם תל ברוך, שיכון ל' ואזור כביש החוף בכוחות גלויים וסמויים.