מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, התייחס הבוקר (ג') בפעם הראשונה לפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל-אביב ביום שישי האחרון והדף את הביקורת הציבורית על תפקוד המשטרה.

"אנחנו ממוקדים במשימה אחת ויחידה: לשים את היד על הרוצח. זה התפקיד שלנו. לא נעשה כל דבר שעלול להפריע, לעכב, להאריך או לפגוע במרדף. לכן המדיניות שלי היא להפסיק לדברר את החקירה ולהפסיק להוציא פרטים", אמר אלשיך מחוץ לבית משפחתו של אלון בקל ז"ל בכרמיאל, אחד משני הנרצחים בירי בפאב ה"סימטא".

אלשיך נימק את החלטתו בכך שפרסום פרטים מן החקירה עלולים להסב נזקים בשני מישורים. "הפגיעה הראשונה היא ביכולת להגיע לתוצאה מהירה. אנחנו במרדף משותף עם השב"כ - הרבה מאוד כוחות מיוחדים מעורבים, וזה צריך להיות מהיר וללא הפרעה. המטרה השנייה היא לא לפגוע בביטחון כוחותינו: בסופו של דבר אני צריך להביט בעיניים של הנשים, הילדים, האחים וההורים של אנשי כוחות הביטחון, אם חס וחלילה סיכנתי לוחמים בצורה שאינה נדרשת.

"המשימה הזו נמצאת על הכתפיים שלי, ולכן אני חייב לחשוב מה אני אומר ומה אני לא אומר. אני לא אפרט מה נראה שולי ולמה מפרסמים או לא - עצם ההסבר עושה נזק. בדיעבד, אפשר היה לשאול את כל השאלות, ואם הן לא יעשו נזק, הן ייענו", אמר.  

עוד אמר אלשיך כי "אפשר להוריד את המתח בגוש דן", אך סירב לפרט בנוגע לכך.

בתוך כך, המפכ"ל הורה לבדוק הפרות של צו איסור הפרסום בפרשת המחבל בדיזנגוף. 

אביו של המחבל נעצר

במקביל, מוחמד מלחם, אביו של נשאת מלחם, המחבל שביצע את הפיגוע בתל-אביב, נעצר הבוקר על-ידי המשטרה בחשד לסיוע ברצח, התאגדות בלתי חוקית וקשירת קשר לביצוע פשע. 

על-פי החשד, בני משפחתו של מלחם סייעו לו להסתתר לאחר הפיגוע בתל-אביב. 

יחד עמו נעצרו 5 חברים של נשאת, ובהם אדם שעבד עמו באתר בנייה בתל-אביב, לאחר שבשלושת הימים האחרונים נעצרו שני אחים נוספים של המחבל בגין חשדות דומים. הם מובאים בשעה זו להארכת מעצר בבית משפט השלום בחיפה.

האב נעצר יממה לאחר שקרא לבנו ליצור עמו קשר ולהסגיר את עצמו, וחרף העובדה כי הוא זה שדיווח למשטרה על המחבל. פרקליטו, עו"ד נחמי פיינבלט, טען כי למשטרה אין קצה חוט, וכי מעצרו נעשה ממניעים לא עניינים.

"זו עוד ירייה באפלה. האב נחקר כבר מיום הפיגוע במשך שעות ארוכות. השב"כ בלחץ, ואין להם כל חדש, ואין התפתחות דרמטית. השב"כ חסר אונים, וזה ניסיון להפעיל לחץ", אמר עו"ד פיינבלט.