הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ד') בירידות נוכח הסנטימנט השלילי בשוקי חו"ל, בשל טענת צפון קוריאה להטלת פצצת מימן במסגרת ניסוי גרעיני, והירידות החדות במחיר הנפט. מניית מנקיינד  התרסקה בבורסה והעיקה על מדד ת"א- 75 .

 

שנת 2016 נפתחה ברגל שמאל בשווקים, עם נפילות בבורסת סין ופתיחת השנה הגרועה ביותר בוול סטריט מאז 1932. המשקיעים ממשיכים לתהות עד כמה חריפה ההאטה בכלכלת סין, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, ועד כמה יילך רחוק הממשל במטרה לתמוך בשווקים.

בינתיים, הממשל הסיני הזרים כ-20 מיליארד דולר למערכת הפיננסית השבוע, בד בבד עם המשך הפיחות במטבע היואן. בסין דווח כי הממשל יאריך את התוקף של איסור מכירת מניות על ידי מחזיקים גדולים כגון בעלי עניין וברוקרים, שהיה אמור לפוג מחרתיים. החששות מפני מכירות בעשרות מיליארדי דולרים היא אחת הסיבות המרכזיות לסחרור שחוו שוקי העולם שלשום.

"התחזיות בסין לא כאלה מעודדות ואנחנו במצב של למכור עכשיו ולשאול שאלות אח"כ", אמר לסוכנות בלומברג אסטרטג השקעות ב-LGT Group. "אנשים נרתעים מסיכון. כשמוסיפים לזה את העניין הגיאו-פוליטי בצפון קוריאה זו עוד סיבה להתרחק מהשוק. זה בהחלט יום להיות יותר פחדן מאשר אמיץ".

מניית מנקיינד  המשיכה לצנוח לאחר שהודיעה כי ענקית התרופות סאנופי ביטלה את הסכם השת"פ עימה, להפצת משאף האינסולין שהיא משווקת.

אי.די.בי  דיווחה היום כי עסקת המכירה של כלל ביטוח שבשליטתה לחברה הסינית מקרולינק - נפלה. כעת, משה טרי, הנאמן שמונה מטעם משרד האוצר ללוות את הליך המכירה, עשוי להתחיל לממש את המניות של כלל ביטוח בכל דרך שימצא לנכון, כולל מכירה בבורסה.

חברת סאפיינס  דיווחה היום כי חתמה על הסכם עם חברת ביטוח מובילה מצפון אמריקה המוערך ביותר מ-30 מיליון דולר. ההסכם החדש מרחיב את השותפות בין סאפיינס לחברה, והוא השלב השני בתוכנית מודרניזציה רב-שנתית ורב-שלבית של הטכנולוגיה ומערכת הליבה. 

סומוטו  הודיעה היום על רכישת רשת הפרסום הדיגיטלית הישראלית Terser Tude Ltd (טרסר), המתמחה בפתרונות פרסום בווידאו ובפרט ווידאו על גבי מובייל. תמורת העסקה הכוללת, בכפוף לעמידה באבני דרך, הינה עד כ-14 מיליון שקל במזומן ומניות (כ-3.6 מיליון דולר)' כאשר הסכום המותנה בתוצאות טרסר.

שותפות חיפושי הגז והנפט הזדמנות ישראלית  הודיעה היום כי הגיעה להסכמות עם השותפות האחרות ברשיונות פלאג'יק ולפיהן היא תקבל לרשותה 5% נוספים מהרשיונות, מתוך חלקו של טדי שגיא. בכך תעלה השותפות להחזקה של 21% בפלאגי'ק.

מזור רובוטיקה  הוסיפה לרכז עניין לאחר שדיווחה אתמול כי קיבלה הזמנות למספר שיא של 12 מערכות Renaissance ברבעון הרביעי. היקף ההזמנות ב-2015 משקף עלייה של 25% בהשוואה ל-20 מערכות שהוזמנו בשנת 2014, והחברה צפויה לדווח על הכנסות שיא של כ-8.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]