צפון קוריאה הודיעה כי ביצעה הלילה (ד') בהצלחה ניסוי גרעיני בפצצת מימן, שעוצמתה חזקה בהרבה מעוצמת פצצת אטום. עוד נמסר מפיונגיאנג, כי תמשיך בחיזוק תכנית הגרעין שלה כדי להתגונן "מהמדיניות העוינת" של ארצות הברית כלפיה. עם זאת, לכך נוספה הבטחה לנהוג כמדינת גרעין אחראית, ולא להשתמש בנשק מסוג זה אלא אם ריבונותה תופר.

בסוכנות הידיעות הדרום-קוריאנית "יונהאפ" כי באזור המתקנים הגרעיניים של צפון קוריאה נמדדה רעידת אדמה בעוצמה 5.1 בסמוך למועד הניסוי, שככל הנראה נגרמה בגללו. עוד דווח כי נשיא המדינה, פאק גון-הייה יכנס פגישה של האסיפה לביטחון לאומי, וכי סוכנות המודיעין של דרום קוריאה הודיעה שצפון קוריאה לא הודיעה מראש לה או לסין על הניסוי המתוכנן. שר ההגנה של דרום קוריאה אמר כי צבא מדינתו מגביר את הפיקוח על צפון קוריאה.

מהבית הלבן נרשמה תגובה מאופקת יחסית, ונמסר כי ארצות הברית לא יכולה לאשר את הטענות של צפון קוריאה בשלב זה. אולם, הובהר כי בוושינגטון מגנים כל הפרה של הנחיות מועצת הביטחון של האו"ם. ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, אמר לאחר ההודעה כי מדינתו תגיב בנחישות למהלך, וקרא לניסוי "איום על ביטחון יפן". אבה הדגיש כי יפן לא תוכל לסבול את ניסויים גרעיניים מצד צפון קוריאה.

צפון קוריאה כבר נתונה לסנקציות מצד האו"ם, שהוטלו עליה בשל תכניות הגרעין והטילים שלה. עד כה, היא ערכה שלושה ניסויים גרעיניים: ב-2013, ב-2009 וב-2006, כולם בפונגי-רי, באזור שבו התרחשה רעידת האדמה. גם לאחר הניסוי שנעשה ב-2013 נרשמה רעידת אדמה בעוצמה 5.1.